Bekymringstråden

Fy flate nå er jeg så frustrert og irritert at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg! Var ferdig med morkakeprøva og legen skulle samle alle de små morkakeprøvene i ei skål. Når han hadde gjort det og skulle løfte skåla under mikroskopet greide han å miste hele greia ned på papiret så alt ble borte! Kunne ikke ta ny prøve pga risikoen med å stikke to ganger samme dag. Så må må jeg tilbake om fire uker og ta fostervannsprøve. Totalt unødvendig undersøkelse i dag og risiko for lille mini i magen:smiley-angry017
Hvordan er det mulig??! :eek:
 
Hvordan er det mulig??! :eek:
Nei det kan man lure på. Fy fader for en unødvendig dag med unødvendig risiko for mini. Er så forbanna nå at fy.. skulle tro man var fokusert og forsiktig når man drev med slike ting. Han skulle jo bare flytte skåla fra bordet og opp for å se på det. Plutselig bare: ups der mistet jeg alt sammen…
 
Åh, jeg hadde blitt muggen… morkakeprøve er jo fort gjort. Fostervannsprøve hadde jeg ikke turt uten narkose. :dead: Hilsen pysa.
 
Åh, jeg hadde blitt muggen… morkakeprøve er jo fort gjort. Fostervannsprøve hadde jeg ikke turt uten narkose. :dead: Hilsen pysa.
En fostervannsprøve er gjort på en brøkdel av tiden og er mindre ubehagelig enn en morkakeprøve så det er jeg ikke det minste bekymret for. Mer bekymret for risikoen det faktisk er for mini.
 
Nei det kan man lure på. Fy fader for en unødvendig dag med unødvendig risiko for mini. Er så forbanna nå at fy.. skulle tro man var fokusert og forsiktig når man drev med slike ting. Han skulle jo bare flytte skåla fra bordet og opp for å se på det. Plutselig bare: ups der mistet jeg alt sammen…
Hva sa han da?? Jeg hadde dødd av skam, om jeg var den legen! :eek:
 
Hva sa han da?? Jeg hadde dødd av skam, om jeg var den legen! :eek:
Beklaget mange ganger og ble litt forfjamset. Hadde tatt over 2000 morkakeprøver og set hadde aldri skjedd før. Skåla glei mellom fingrene hans sa han. Skjønner ikke at det går an…så fryktelig irriterende! Og så kjedelig og utsette lille mini for unødvendig risiko!
 
En fostervannsprøve er gjort på en brøkdel av tiden og er mindre ubehagelig enn en morkakeprøve så det er jeg ikke det minste bekymret for. Mer bekymret for risikoen det faktisk er for mini.
Jeg har ikke kjent noe til morkakeprøven i det hele tatt. Det var over på et blunk. Men jeg feiget ut av hele fostervannsprøven da jeg skjønte de skulle stikke gjennom meg for å nå inn. :dead:
 
Jeg har ikke kjent noe til morkakeprøven i det hele tatt. Det var over på et blunk. Men jeg feiget ut av hele fostervannsprøven da jeg skjønte de skulle stikke gjennom meg for å nå inn. :dead:
Vet ikke hvordan du har tatt morkakeprøve…men nå har jeg tatt det tre ganger og alle gangene har de stukket en lang nål gjennom magen inn i morkaken, rotet litt rundt og tatt ut små deler av morkaken. Så omtrent samme prosedyre som ved en fostervannsprøve. Inn med nål gjennom magen og hente ut en liten mengde fostervann. Har holdt på ca et kvarter alle gangene ved morkakeprøvene. En fostervannsprøve er over på et par minutter.
 
Vet ikke hvordan du har tatt morkakeprøve…men nå har jeg tatt det tre ganger og alle gangene har de stukket en lang nål gjennom magen inn i morkaken, rotet litt rundt og tatt ut små deler av morkaken. Så omtrent samme prosedyre som ved en fostervannsprøve. Inn med nål gjennom magen og hente ut en liten mengde fostervann. Har holdt på ca et kvarter alle gangene ved morkakeprøvene. En fostervannsprøve er over på et par minutter.
Iiiik, det hadde jeg aldri gått med på. Det er akkurat det jeg er redd for med fostervannsprøve. Jeg har alltid lavtliggende morkake, så hos meg kniper de bare av en bit av morkaken med tang via vagina. Omtrent som en celleprøve, bare med litt vasking først. Gjort på 3 minutter. Null stress.
 
Back
Topp