Bekymringstråd

I dag våkna jeg med en dårlig følelse. Følte meg helt flat og i bedre form. Grått flere ganger i dag fordi jeg har traumer når det kommer til å kjenne på slike ting. De tre graviditetene før denne har jeg visst hver gang at noe var galt. Så nå er jeg skråsikker på at vi kommer til å få beskjed om at det ikke er hjerteslag lengre på ultralyd i morgen :sad010
Jeg har og hatt dårlig følelse alle mine 5 svangerskap, hvor av 4 av disse har endt i abort i en eller annen form. Denne gangen fikk jeg oppleve å se hjertelyd på ultralyd i uke 8+0. Det kan også være en helt vanlig følelse du har lært å kjenne. Krysser fingre :Heartbigred

Jeg har og hatt dårlig følelse alle mine 5 svangerskap, hvor av 4 av disse har endt i abort i en eller annen form. Denne gangen fikk jeg oppleve å se hjertelyd på ultralyd i uke 8+0. Det kan også være en helt vanlig følelse du har lært å kjenne. Krysser fingre :Heartbigred
Tusen takk for gode ord :Heartpink Så er jeg utrolig lei meg for at du også har måttet oppleve dette, god klem :Heartpink

Ja nettopp! Gir jo mening med keisersnitt.. kan jo hende livmor/morkaka kan bli litt forvirret av at det liksom er mer der inne(?). Godt du eventuelt er litt forberedt på det da!

Nei, så begynner å bli litt sånn «ehhh hallo!?» men dersom jeg ikke får noe innkalling denne uken så ringer jeg.

Lurt. Er litt gira på å gjøre det samme, samtidig så bor vi ikke sånn alt for langt unna Sverige så kunne jo også tatt en tur dit. Samme her, tipper vi er født i samme år, jf nicket ditt - jeg er også født i 95 så får ikke nipt sånn helt uten videre:shifty:
Du kan dobbeltsjekke inne på Helsenorge på journalen din om det har blitt sendt en henvisning til sykehuset da?

Da er det billigere for deg å bestille time der og bare ta en tur til Sverige :) Koster jo typ 6000 kroner vs 8600 hvis man bestiller fra Danmark. Det er bare for oss i Bergen så vil det koste å kjøre over fjellet til Sverige, så da kan vi like greit bare bestille fra Danmark :smiley-ashamed004

Ser at det heldigvis er sendt henvisning. Det dumme er at forrige gang fikk jeg innkalling samme dag det ble sendt henvisning, så lurer på hva som er greien nå. Kanskje det har noe med å gjøre at jeg skal ha mer oppfølgning.

Ja, sant, får se om jeg gjør det. Har ikke bestemt meg helt ennå…

Er 11 uker i morgen, så sist bebis for 14 dager siden når jeg var 9+0, følges veldig tett grunnet historikk <3
Masse lykke til, og så krysses alt som krysses kan for gode nyheter på ultralyden i dag:Heartred

Ser at det heldigvis er sendt henvisning. Det dumme er at forrige gang fikk jeg innkalling samme dag det ble sendt henvisning, så lurer på hva som er greien nå. Kanskje det har noe med å gjøre at jeg skal ha mer oppfølgning.

Ja, sant, får se om jeg gjør det. Har ikke bestemt meg helt ennå…
Hos meg gikk det noen dager fra de leste henvisning til jeg fikk time. Kommer sikkert ann på kapasitet for tiden og lignende? Har lest at september er en travel føde måned :hilarious: :Heartpink

Var på UL i dag 9+0. Pulsen til beibis var 186 og 182!! Det skulle være under 180 fikk jeg beskjed om..... Måtte bare vente til TUL på sykehuset om 4 uker for å se om det var bedre, ellers ble det NIPTtest Blir lang tid å vente..
Nei nei, dette synes jeg høres rart ut. Hvor tok du ultralyden? Jeg tok ultralyd 8+0 og da var det også over 180 i puls/fosterlyd. «Perfekt» sa ultralydjordmoren. (Det er kanskje ikke så uvanlig når de er så veldig små?)

Når det er sagt, så fødte jeg en perfekt gutt til termin og han hadde også høy fosterlyd sent i svangerskapet. (160-180)

Hvis du googler ser det ut som at puls på 170-180+ er vanlig før uke 10. :)

Hos meg gikk det noen dager fra de leste henvisning til jeg fikk time. Kommer sikkert ann på kapasitet for tiden og lignende? Har lest at september er en travel føde måned :hilarious: :Heartpink
Hvis du ser litt på hvor mange som er i hver termingruppe så er vi ganske mange i september ja, selv om de andre sommermånedene er mer ekstreme :hilarious:

Men ja, det er vel tidlig og sent de fleste har UL, så sikkert masse aktivitet nå, også nærmere mai igjen regner jeg med :dontknow

Back
Topp