Bekymringstråd

Var på UL i dag 9+0. Pulsen til beibis var 186 og 182!! Det skulle være under 180 fikk jeg beskjed om..... Måtte bare vente til TUL på sykehuset om 4 uker for å se om det var bedre, ellers ble det NIPTtest Blir lang tid å vente..

Var på UL i dag 9+0. Pulsen til beibis var 186 og 182!! Det skulle være under 180 fikk jeg beskjed om..... Måtte bare vente til TUL på sykehuset om 4 uker for å se om det var bedre, ellers ble det NIPTtest Blir lang tid å vente..
Hvis du Googler dette så er det mange som har samme erfaring. Der legene ikke har vært bekymret.
Det går nok bra :Heartred

De siste to dagene har det vært en del utflod/blod (altså hver gang jeg går på do), som var først brun (slimy) men i dag har endra seg til mørkerød. Og siden igår/idag så har jeg opplevd en del smerter i nedre del av ryggen og nedre del av magen. Er i uke 8+3, men stresser noe sykt…

De siste to dagene har det vært en del utflod/blod (altså hver gang jeg går på do), som var først brun (slimy) men i dag har endra seg til mørkerød. Og siden igår/idag så har jeg opplevd en del smerter i nedre del av ryggen og nedre del av magen. Er i uke 8+3, men stresser noe sykt…
Huff, jeg skjønner at dette stresser deg. Dette var dessverre slik min SA startet første gangen. Men jeg håper at det er noe helt uskyldig for deg <3 Sender deg en god klem :Heartpink

I dag kommenterte lillegutt på 4 år at «mamma nå er magen din liten igjen»… bekymringene kom rasende :arghh:
Mindre oppblåst? Kanskje livmoren har flyttet litt på seg slik at du ikke har en klump på samme måten men at det har jevnet seg litt mer ut?

Jeg har jo det store myomet mitt og merker veldig godt at livmoren flytter rundt på seg. Vanligvis ligger myomet mest på høyre siden av magen, men plutselig noen dager er den på venstre side. Jeg hadde ikke på forhånd tenkt over hvor mye livmoren kan bevege på seg :hilarious:

Sikkert litt mindre oppblåst, også tror jeg at jeg var litt dehydrert da jeg våknet i dag! Tror nok du kan være inne på noe at livmoren også har flyttet på seg/utvidet seg litt - har hatt masse murringer siste to dagene som nå har gitt seg litt…:pompus:

Så fascinerende å høre at det kan flytte såpass på seg! Er myom det samme som en muskelknute? Moren min har en slik nokså stor muskelknute

Sikkert litt mindre oppblåst, også tror jeg at jeg var litt dehydrert da jeg våknet i dag! Tror nok du kan være inne på noe at livmoren også har flyttet på seg/utvidet seg litt - har hatt masse murringer siste to dagene som nå har gitt seg litt…:pompus:

Så fascinerende å høre at det kan flytte såpass på seg! Er myom det samme som en muskelknute? Moren min har en slik nokså stor muskelknute
Ja, samme som muskelknute. Den er ikke farlig da og har liggi akkurat der fett pleier å synes på kroppen. Så har bare trodd det var fett og ikke tenkt noe over at den var hard. Nå som jeg vet om den synes jeg det er kjempe rart at jeg kan ha gått så lenge uten å ha visst om at jeg har en muskelknute på størrelse med 1,5 grapefruit i magen, men kroppen må jo bare ha tilpasset seg. Hadde visst noen organer som var blitt presset oppover pga den når jeg tok CT for halvannet år siden :dontknow :hilarious:

Ja, samme som muskelknute. Den er ikke farlig da og har liggi akkurat der fett pleier å synes på kroppen. Så har bare trodd det var fett og ikke tenkt noe over at den var hard. Nå som jeg vet om den synes jeg det er kjempe rart at jeg kan ha gått så lenge uten å ha visst om at jeg har en muskelknute på størrelse med 1,5 grapefruit i magen, men kroppen må jo bare ha tilpasset seg. Hadde visst noen organer som var blitt presset oppover pga den når jeg tok CT for halvannet år siden :dontknow :hilarious:
Det er utrolig at de kan bli såpass store, og at en kan leve helt normalt. En skulle jo tro at en merker det liksom, en grapefruit er jo ofte ganske stor :oops: Godt å vite at det ikke er farlig. Har du noen gang fått noe forklaring på hvorfor den har dukket opp?

Det er utrolig at de kan bli såpass store, og at en kan leve helt normalt. En skulle jo tro at en merker det liksom, en grapefruit er jo ofte ganske stor :oops: Godt å vite at det ikke er farlig. Har du noen gang fått noe forklaring på hvorfor den har dukket opp?
Hehe nei, har ingen anelse :hilarious: Havnet på akutten en dag jeg trodde jeg var matforgiftet. Fikk ikke komme inn til legevakten den verste dagen når jeg gikk og svimte av hele dagen, men fikk sånn hurtig legetime dagen etter. Hun kjente, syntes det lignet på blindtarmbetennelse. Tok CRP, hadde nesten 200 i verdi. Ble sendt rett på akutten. Men så var det bate myomet som hadde et infarkt. Og det er en veldig god ting, for da kutter de sin egen blodtilførsel og skal begynne og krympe. Men min krympet ikke så veldig mye uheldigvis. Vet ikke akkurat hvor mye den har krympet, for UL klarer ikke å måle like bra som CT eller MR.

Hele innleggelsen min var litt dramatisk for samboeren min da siden jeg trodde jeg bare var matforgiftet :hilarious: Klarte jo ikke å gå siden det å gå eller sitte siden alt som ga trykk på magen gjorde at jeg begynte å brekke meg. Brukte 4 forsøk på å spise en skål tomatsuppe liksom :hilarious: Bestilte taxi for å komme meg dør til dør. Hadde glemt å lade mobilen. Akkurat inne på akutten sendte jeg melding til samboeren min om at jeg ble sendt på akutten. Men fikk ikke oppdatert mer, for ble tatt rett inn og sendt hit og dit fra plass til plass. Hadde 3 ulike rom i løpet av den dagen på ulike avdelinger. Endte til slutt opp på kvinneklinikken, og det var første gangen jeg måtte vente litt slik at jeg faktisk fikk oppdatert samboer bitte litt. Hadde prøvd underveis, men det endte som sånne kryptiske meldinger siden jeg aldri fikk skrevet ferdig :hilarious: Så til slutt gikk jeg tom for strøm uten at samboer visste hvor jeg var. Fikk skrevet at jeg trengte lader da :hilarious: Ingen hadde noen lader jeg kunne låne, så ble jo helt fastlås til sengen uten nooooe underholdning. Var på tomannsrom og hadde ingen TV heller aiai. Men tenkte ikke over samboeren min sitt perspektiv før han klarte å finne meg 5 timer senere :hilarious::hilarious:

Han var jo kjempe bekymret :smiley-ashamed004

Poenget var at jeg ikke visste om myomet før den dagen :hilarious:

Skjønner godt at sambo ble greit stresset av det ja!

Hørtes jo virkelig ikke godt ut for deg heller… har det skjedd flere ganger at myomet har slike infarkter? Og kan det skje nå når du er gravid? Blir svangerskapet ansett som høyrisiko?

Husker du skrev at bebis hadde festet seg/lagt seg riktig i forhold til myomet. Tipper det er litt ekstra stress med tanke på at du vet myomet er der?

Får du også blodfortynnende forresten?

Veldig mange spm her nå men blir så nysgjerrig:helloogså er sånne kroppslige greier veldig spennende da hehe

Skjønner godt at sambo ble greit stresset av det ja!

Hørtes jo virkelig ikke godt ut for deg heller… har det skjedd flere ganger at myomet har slike infarkter? Og kan det skje nå når du er gravid? Blir svangerskapet ansett som høyrisiko?

Husker du skrev at bebis hadde festet seg/lagt seg riktig i forhold til myomet. Tipper det er litt ekstra stress med tanke på at du vet myomet er der?

Får du også blodfortynnende forresten?

Veldig mange spm her nå men blir så nysgjerrig:helloogså er sånne kroppslige greier veldig spennende da hehe
Et infarkt på et myom er veldig veldig sjeldent. Så at det skjer meg to ganger er jo veldig lite sannsynlig. Men det kan skje, og da har jeg nok et problem. Men sjansen er så liten at jeg ikke tenker på det som en risiko egentlig :smiley-ashamed004 Spesielt nå i graviditeten når man får så økt blodforsyning rundt livmor, så gjelder jo det myomet også. Den KAN vokse mens jeg er gravid da, men den skal forhåpentligvis krympe når graviditeten er ferdig.

Ja går på blodfortynnende og skal inn og sjekke blodgjennomstrømningen igjen sikkert en av dagene jeg er hjemme igjen fra offshore. Vet at han fertilitetslegen skrev noe til OTUL folkene også, så skal vurderes neste onsdag også for et eller annet, vet ikke hva :smiley-ashamed004 Men de vet iallfall om det på sykehuset da. Regner med at jeg får litt mer oppfølging siden jeg blir ansett som høyrisiko ja. Men vet ikke hvor mye oppfølging jeg får :dontknow

Så bra at det er sjeldent! Også skal man jo i prinsippet ha plass til flerlingssvangerskap så det vil jo sikkert gå bra det også :cat:

Så bra du har fått blodfortynnende du også. Da er vi litt i samme båt, jeg skal visst få vite mer om oppfølging osv jeg også etter TOUL. Spørsmålet er bare om når jeg får det da… jeg ble først avvist av riksen, så henvisningen til sykehuset er litt vel sent, til mitt lokale sykehus. Er hos 11+3 i dag men aner ikke når ultralyden blir :dead: Vet ikke om jeg får nipt heller… har du sendt din til Danmark?

Så bra at det er sjeldent! Også skal man jo i prinsippet ha plass til flerlingssvangerskap så det vil jo sikkert gå bra det også :cat:

Så bra du har fått blodfortynnende du også. Da er vi litt i samme båt, jeg skal visst få vite mer om oppfølging osv jeg også etter TOUL. Spørsmålet er bare om når jeg får det da… jeg ble først avvist av riksen, så henvisningen til sykehuset er litt vel sent, til mitt lokale sykehus. Er hos 11+3 i dag men aner ikke når ultralyden blir :dead: Vet ikke om jeg får nipt heller… har du sendt din til Danmark?
Gå bra dersom myomet vokser*

Ja, jeg også har tenkt på det som at det skal gå fint å få tvillinger, så da skal det gå fint å ha det myomet som er på størrelse med et foster i uke 24 elsn? Men kan være at jeg må få keisersnitt eller iallfall at jeg må føde en plass der personell er lett tilgjengelig for sikkerhetsskyld.

Har du ikke fått tid til tidlig tidlig ultralyd enda??

Ja, jeg bare bestilte til Danmark. Jeg er 30 så er en del år får jeg får nipt gratis i Norge så :hilarious:

I dag våkna jeg med en dårlig følelse. Følte meg helt flat og i bedre form. Grått flere ganger i dag fordi jeg har traumer når det kommer til å kjenne på slike ting. De tre graviditetene før denne har jeg visst hver gang at noe var galt. Så nå er jeg skråsikker på at vi kommer til å få beskjed om at det ikke er hjerteslag lengre på ultralyd i morgen :sad010

I dag våkna jeg med en dårlig følelse. Følte meg helt flat og i bedre form. Grått flere ganger i dag fordi jeg har traumer når det kommer til å kjenne på slike ting. De tre graviditetene før denne har jeg visst hver gang at noe var galt. Så nå er jeg skråsikker på at vi kommer til å få beskjed om at det ikke er hjerteslag lengre på ultralyd i morgen :sad010
Ååh, for en ekkel følelse å ha.
Men tror du kanskje følelsen uanseyy hadde kommet? Jeg mener, det virker bekreftende fordi det har gått gale de siste gangene. Men følelsen vil nok sikkert uansett komme, selvom det denne gangen går fint. :Heartred
Jeg håper og tror på gode nyheter for dere i morgen:Heartred

Ja, jeg også har tenkt på det som at det skal gå fint å få tvillinger, så da skal det gå fint å ha det myomet som er på størrelse med et foster i uke 24 elsn? Men kan være at jeg må få keisersnitt eller iallfall at jeg må føde en plass der personell er lett tilgjengelig for sikkerhetsskyld.

Har du ikke fått tid til tidlig tidlig ultralyd enda??

Ja, jeg bare bestilte til Danmark. Jeg er 30 så er en del år får jeg får nipt gratis i Norge så :hilarious:
Ja nettopp! Gir jo mening med keisersnitt.. kan jo hende livmor/morkaka kan bli litt forvirret av at det liksom er mer der inne(?). Godt du eventuelt er litt forberedt på det da!

Nei, så begynner å bli litt sånn «ehhh hallo!?» men dersom jeg ikke får noe innkalling denne uken så ringer jeg.

Lurt. Er litt gira på å gjøre det samme, samtidig så bor vi ikke sånn alt for langt unna Sverige så kunne jo også tatt en tur dit. Samme her, tipper vi er født i samme år, jf nicket ditt - jeg er også født i 95 så får ikke nipt sånn helt uten videre:shifty:

Må Ååh, for en ekkel følelse å ha.
Men tror du kanskje følelsen uanseyy hadde kommet? Jeg mener, det virker bekreftende fordi det har gått gale de siste gangene. Men følelsen vil nok sikkert uansett komme, selvom det denne gangen går fint. :Heartred
Jeg håper og tror på gode nyheter for dere i morgen:Heartred
Jeg håper selvfølgelig det bare er tidligere opplevelser som sitter så i meg at jeg ikke klarer å slappe av, men synes magen er påfallende mindre i dag og det stresser meg så :arghh: Takk for omtanken :Heartpink Heldigvis time kl 09

Jeg håper selvfølgelig det bare er tidligere opplevelser som sitter så i meg at jeg ikke klarer å slappe av, men synes magen er påfallende mindre i dag og det stresser meg så :arghh: Takk for omtanken :Heartpink Heldigvis time kl 09
Godt med timer tidlig på dagen :Heartred hvor langt er du på vei og har du hatt ultralyd fra før?

Back
Topp