Bekymringstråd

Jeg begynte å blø litt rosa igår i uke 6/7. I dag er det mer rødt og ferskt, men fortsatt ikke mengder. Jeg har smerter i magen og ryggen. Så trolig er det en spontanabort. Jeg har aldri opplevd det før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Er det noen som kan si noe om hvor hvor lenge slike blødninger varer og smertenivå? Har dere som har opplevd dette hatt noe fravær fra jobb?
Så leit å høre :Heartred Jeg har opplevd litt forskjellig. Tidligere i høst hadde jeg to aborter etter hverandre, den ene kjente jeg ingenting til og blødde mye i 8 dager. Den andre hadde jeg veldig vondt, å blødde i 2 dager. Og min første spontanabort før jeg fikk barn begynte jeg med skikkelig vondt i magen og ryggen på natt, men jeg ble fortalt at det var normalt - og når jeg våknet dagen etter og gikk på do så bare rant det masse blod.. husker ikke hvor lenge jeg blødde da. Men jeg har skjønt det som at det kan være veldig forskjellig fra person til person, og fra gang til gang:Heartred

Prøve på en testfri helg (lettere sagt enn gjort :happy090 ), også håpe på blodprøve hos legen på mandag! Tenk om jeg bare kunne holdt meg til den første testen som viste positiv:banghead:
Er så enig!:bag:
Lykke til med testfri helg! Føler nesten det er verre enn ukedag. For mye tid til å kunne ta test:arghh:

Var på tidlig UL i går, i følge menstermin 7+0, men jordmor målte 6+0. Det gir ikke mening ifht når eg mener eggløsning var (trodde evt den kunne bli stilt tilbake i tid) og da testet jeg positivt på graviditeten 3 DPO, som ikke er mulig. Gir ikke mening ifht ukesindikatortestene heller. Hjertet slo heldigvis og det var ellers normalt til å være 6+0, men da må utviklingen ha gått for sent!? Er redd
Det er aldri godt å vite med de utregningene, men jeg ble satt frem en uke kjempetidlig, og det varte også hele veien. Da stemte i så fall ingenting av tester og positiv test ifht dpo. Det gikk bra den gangen. Det er nok på grunn av dette at de forholder seg til menstermin. Forhåpentlig går dette bare fint for deg også :Heartred

Det er aldri godt å vite med de utregningene, men jeg ble satt frem en uke kjempetidlig, og det varte også hele veien. Da stemte i så fall ingenting av tester og positiv test ifht dpo. Det gikk bra den gangen. Det er nok på grunn av dette at de forholder seg til menstermin. Forhåpentlig går dette bare fint for deg også :Heartred
Tusen takk for svar, veldig glad det gikk bra for deg den gangen :Heartred Det hjelper å høre når det går bra med andre! Fikk du noen forklaring på dette?

Tusen takk for svar, veldig glad det gikk bra for deg den gangen :Heartred Det hjelper å høre når det går bra med andre! Fikk du noen forklaring på dette?
Nei, eller jo, jeg hadde eggløsning tidlig, allerede på CD 10, men det tilsvarte egentlig bare 4 dager ifht hva de regner ut fra menstermin, ble satt frem 7 dager. Og på UL uke 11+0 ble babyen målt til 12+0. Hun kom 11 dager før den justerte terminen også. Uansett, det er like normalt å bli satt tilbake 1 uke som frem 1 uke, det kan bare virke brutalt og bekymringsfullt når det er så tidlig, men det jevner seg ut og senere vil det ikke ha noen betydning.

Sant! Men samtidig går det fort når du har snart en 2-åring som krever sitt :laughing002
Hehe, ja. Husker den tiden :bag: Men da har du jo litt å gjøre på så tankene kan pause litt kanskje!

Nei, eller jo, jeg hadde eggløsning tidlig, allerede på CD 10, men det tilsvarte egentlig bare 4 dager ifht hva de regner ut fra menstermin, ble satt frem 7 dager. Og på UL uke 11+0 ble babyen målt til 12+0. Hun kom 11 dager før den justerte terminen også. Uansett, det er like normalt å bli satt tilbake 1 uke som frem 1 uke, det kan bare virke brutalt og bekymringsfullt når det er så tidlig, men det jevner seg ut og senere vil det ikke ha noen betydning.
Aha, forstår, det var tidlig! Håper du har rett i at det jevner seg ut, takk for støtten og at du deler av egne erfaringer :Heartred

Føler meg som et emosjonelt vrak egentlig. Mistet bestefaren min i går så det spiller nok litt inn. Stresser over alt mulig økonomi og andre ting. Redd for å miste, redd for å bli tobarnsmamma. Kjenner meg ganske overveldet på alle plan haha. Får bare prøve å puste i dag. Skal være med noen venner senere så blir nok godt å og koble ut litt

Føler meg som et emosjonelt vrak egentlig. Mistet bestefaren min i går så det spiller nok litt inn. Stresser over alt mulig økonomi og andre ting. Redd for å miste, redd for å bli tobarnsmamma. Kjenner meg ganske overveldet på alle plan haha. Får bare prøve å puste i dag. Skal være med noen venner senere så blir nok godt å og koble ut litt
Off, prøv å puste ja. Er ikke så mye en kan gjøre fra eller til akkurat nå :Heartpink

Åh, jeg skjønner så godt! Vanskelig å skulle gå rundt å fungere i hverdagen når man føler det sånn. Jeg sitter akkurat nå på en do på jobb. Måtte være alene bare. :p

Så trist med bestefaren din! Det alene er jo som oftest en stor påkjenning. Håper du får det fint med venner som kan ta bort noe av grubling og sånt. :Heartred

Var på tidlig UL i går, i følge menstermin 7+0, men jordmor målte 6+0. Det gir ikke mening ifht når eg mener eggløsning var (trodde evt den kunne bli stilt tilbake i tid) og da testet jeg positivt på graviditeten 3 DPO, som ikke er mulig. Gir ikke mening ifht ukesindikatortestene heller. Hjertet slo heldigvis og det var ellers normalt til å være 6+0, men da må utviklingen ha gått for sent!? Er redd
De vokser litt i rykk og napp har jeg fått høre på fler av de mage ultralydene jeg har vært på i tidligere svangerskap :Heartred

De vokser litt i rykk og napp har jeg fått høre på fler av de mage ultralydene jeg har vært på i tidligere svangerskap :Heartred
Så godt å høre at det ikke er uvanlig :Heartred Da jordmor kom til konklusjonen tenkte egentlig det var «game over» pga sen utvikling. Får prøve å puste med magen og ta dag for dag, selv om det er lettere sagt enn gjort!

Bekymrer meg for å miste, ikke fullføre svangerskapet fordi noe skjer med baby underveis eller noe. Masse grunnløse bekymringer, sikkert bare fordi jeg ønsker dette så innmari masse :Heartred
Forstår deg så godt :Heartred Tror dette er noe vi alle kjenner på! Prøver å tenke hver dag det har gått bra at akkurat nå går det fint og nå er vi ett steg nærmere. Det hjelper pitttelitt:)

Så godt å høre at det ikke er uvanlig :Heartred Da jordmor kom til konklusjonen tenkte egentlig det var «game over» pga sen utvikling. Får prøve å puste med magen og ta dag for dag, selv om det er lettere sagt enn gjort!
Prøv å senk skuldrene, Kanskje neste kontroll så har lille vokst litt mer :Heartred Og noen barn er jo også mindre enn andre.. stor variasjon i vekst, hvor mye innen både stor og lav vekst er normale variabler:happy:

Åh, jeg skjønner så godt! Vanskelig å skulle gå rundt å fungere i hverdagen når man føler det sånn. Jeg sitter akkurat nå på en do på jobb. Måtte være alene bare. :p

Så trist med bestefaren din! Det alene er jo som oftest en stor påkjenning. Håper du får det fint med venner som kan ta bort noe av grubling og sånt. :Heartred
Haha kjenner meg igjen i å ta meg litt alenetid på do!

Det hjalp masse på humøret å være med venner i kveld. Føler meg mye bedre allerede. Og dævvsliten haha! Kjenner allerede at jeg ikke tåler like mye før jeg blir trøtt og sliten haha :Heartred

Haha kjenner meg igjen i å ta meg litt alenetid på do!

Det hjalp masse på humøret å være med venner i kveld. Føler meg mye bedre allerede. Og dævvsliten haha! Kjenner allerede at jeg ikke tåler like mye før jeg blir trøtt og sliten haha :Heartred
Hehe, nei man skal aldri undervurdere et lite do-rom! :laughing002

Så bra at du følte deg bedre! :Heartred Venner er gull!

Back
Topp