NogM24
Flørter med forumet
Så det faktisk i jubeltråden etter jeg hadde spurt! Så godt å høre <3Fikk komme på ultralyd og alt var bra! Hun visste ikke hvorfor jeg hadde blødd, så det var rart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så det faktisk i jubeltråden etter jeg hadde spurt! Så godt å høre <3Fikk komme på ultralyd og alt var bra! Hun visste ikke hvorfor jeg hadde blødd, så det var rart!
Forstår deg så godt! Bli 2,5 års aldersforskjell her og jeg har altså så vondt i mammahjertet alleredeKoser litt ekstra med toåringen hver dag nå ved leggetidLurer på når magen kommer i veien, og gruer meg litt på hans vegne til at han må dele på oppmerksomheten. På sikt vet jeg at søsken er bra, men jeg er redd for at det også kan være litt dramatisk og traumatisk for han. Jeg husker selv litt vanskelige følelser fra jeg var barn. Elsker barnet mitt så høyt, og vil jo ikke at «noe» skal komme mellom oss.
![]()

Virker lurt å se om du kan få kvalmestillende.Jeg driver og bekymrer meg litt for offshore turen min på torsdag om halvannen uke. Ble så utrolig kvalm av helikopterturen hjem sist, og da hadde vi ingen mellomlanding. Vanligvis mellomlander vi på vei bort. Er også redd for å bli kvalm mens jeg er offshore og ikke har tilgang til noe apotek. Tror jeg skal spørre fertilitetslegen på onsdag om resept på noe kvalmestillende slik at jeg kan ta det før helikopterturen iallfall. Eller i tilfelle uvær. Det beste hadde jo vært om offshore turen min var i 2. trimester, men en to ukers tur offshore er liksom over 50000 ekstra penger på kontoen etter skatt i tillegg til normal lønning.

Har ikke satt meg inn i hva de eventuelle bivirkninger de kvalmestillende har bortsett fra å bli søvning da. Også vet jeg ikke om leger og sånt er litt gnitne på kvalmestillende.Virker lurt å se om du kan få kvalmestillende.Godt å slippe å grue seg sånn.
![]()
Kanskje det går an å høre om noen av de som er vanlig å bruke i svangerskap kan testes? Jeg har bare prøvd postafen, og da ble jeg veldig trøtt. Men kanskje du får en liten nap på turen da? Er det innafor å sove i helikopteret?Har ikke satt meg inn i hva de eventuelle bivirkninger de kvalmestillende har bortsett fra å bli søvning da. Også vet jeg ikke om leger og sånt er litt gnitne på kvalmestillende.

Du kan be legen om å få resept på Xonvea, den er sterkere enn postafen, og fungerer for de aller fleste (jeg er dessverre ikke en av de) den er laget spesifikt for svangerskapskvalme!Har ikke satt meg inn i hva de eventuelle bivirkninger de kvalmestillende har bortsett fra å bli søvning da. Også vet jeg ikke om leger og sånt er litt gnitne på kvalmestillende.
Ingen erfaring, men gir jo litt mening at hvis du slipper unna luktene som trigger så blir du mindre kvalm!Bekymrer meg for at kvalmen er redusert. Lurer på det kan ha sammenheng med luktesans? Er forskjølet og luktesansen er helt borte!! Noen med erfaring?
Hvis vi ikke mellomlander er det bare snakk om typ 30 min flyturKanskje det går an å høre om noen av de som er vanlig å bruke i svangerskap kan testes? Jeg har bare prøvd postafen, og da ble jeg veldig trøtt. Men kanskje du får en liten nap på turen da? Er det innafor å sove i helikopteret?
Min lege er ikke samarbeidsvillig på noen ting virker det som, så tipper det kommer an på legen. Skulle tro de ikke var gnien på kvalmestillende i graviditeten.![]()
Veldig kjipt hvis det er mellomlanding og jeg skal av først da, haha
Men ja, kjipt å grue seg til helikopterturen. Regner med at enten han private fertilitetslegen jeg skal til i morgen eller fastlegen min neste uke vil gi meg noe.Jeg hadde en kjemisk ikke uke 4/5 i september. Jeg hadde ikke noe særlig smerte, mer murring idag livmor. Men jeg blødde kraftig i 8 dager. Jeg hadde ikke fravær da jeg ikke hadde smerter, men det er nok veldig mulig å få en sykemelding for dette. Tenker mye på degJeg begynte å blø litt rosa igår i uke 6/7. I dag er det mer rødt og ferskt, men fortsatt ikke mengder. Jeg har smerter i magen og ryggen. Så trolig er det en spontanabort. Jeg har aldri opplevd det før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Er det noen som kan si noe om hvor hvor lenge slike blødninger varer og smertenivå? Har dere som har opplevd dette hatt noe fravær fra jobb?

Det kan jo godt hende? Ble uggen av å se og lukte chili con carne i går, men ikke av salaten jeg lagde i stedet.Bekymrer meg for at kvalmen er redusert. Lurer på det kan ha sammenheng med luktesans? Er forskjølet og luktesansen er helt borte!! Noen med erfaring?
Jeg har bare hatt MA, og da fikk jeg jo sykemelding for når jeg skulle miste i tillegg til flere dager. Det var veldig behagelig å ha de ekstra dagene. Trodde jeg kom til å gå tilbake på jobb med en gang, men det var så veldig psykisk påkjenning å gå igjennom en abort når jeg trodde alt gikk så fint. Dette var 10+3 da (utviklingen stoppet 8+5), men hvis jeg ser hjerte dunke på UL i morgen 6+3 så kommer jeg til å få skikkelig håpet opp akkurat slik som forrige gang.Jeg begynte å blø litt rosa igår i uke 6/7. I dag er det mer rødt og ferskt, men fortsatt ikke mengder. Jeg har smerter i magen og ryggen. Så trolig er det en spontanabort. Jeg har aldri opplevd det før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Er det noen som kan si noe om hvor hvor lenge slike blødninger varer og smertenivå? Har dere som har opplevd dette hatt noe fravær fra jobb?
Jeg har gått gjennom MA uke 10 og ved selve aborten da var jeg borte fra jobb, var sykemeldt en uke eller to etter det også. Jeg tror ikke jeg kunne vært på jobb med pågående SA og hvis du føler du trenger å være hjemme fra jobb nå og i noen dager(eller uker) for å prosessere det så syns jeg du skal detJeg begynte å blø litt rosa igår i uke 6/7. I dag er det mer rødt og ferskt, men fortsatt ikke mengder. Jeg har smerter i magen og ryggen. Så trolig er det en spontanabort. Jeg har aldri opplevd det før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Er det noen som kan si noe om hvor hvor lenge slike blødninger varer og smertenivå? Har dere som har opplevd dette hatt noe fravær fra jobb?
Det er ikke bare en fysisk påkjenning men en desto større psykisk belastning å miste. Tenker masse på deg og håper i det lengste det ikke er det som skjer med deg
I underforumet "vi som har mistet før uke 12" finner du litt mer erfaringer 
Hei, har mistet 9 ganger så kan si litt om det ... Håper for det første at det ikke tar seg opp, og hvis det gjør det, må jeg få si at det er utrolig leit at du må oppleve detJeg begynte å blø litt rosa igår i uke 6/7. I dag er det mer rødt og ferskt, men fortsatt ikke mengder. Jeg har smerter i magen og ryggen. Så trolig er det en spontanabort. Jeg har aldri opplevd det før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Er det noen som kan si noe om hvor hvor lenge slike blødninger varer og smertenivå? Har dere som har opplevd dette hatt noe fravær fra jobb?
Jeg har mistet alt fra uke 5 til uke 12, og så lenge aborten får naturlig, har det gått bra. Jo lenger svangerskapet har vart, jo mer vil du blø, for mer skal ut, men det er ikke sikkert det blir voldsomt, og det er ikke sikkert du vil ha så mye vondt. Ved min første MA hadde jeg ingen smerter under selve aborten. Fikk komplikasjoner pga. rester dog. Andre MA da jeg mistet 11+4 kom alt på en formiddag. Hadde menssmerter, litt kraftige, tok 1 gram paracet, og blødde mye. Kom i puljer utover formiddagen, Begynte kl 7 på morgenen, og tror jeg var ferdig et stykke ut på dagen. Hadde tilfeldigvis UL den dagen, så da så de at det var en komplett abort, og bare litt mer blod som skulle ut. Etter det blødde jeg som en vanlig mens. De gangene jeg har mistet rundt uke 6 har det vært som en vanlig menstruasjon, med vanlige menstruasjonssmerter. Skal sies at de gangene jeg mistet sent, hadde fosteret stoppet utviklingen i uke 6/7, men morkake ol. hadde jo vokst.Veldig trist å høre. Håper fremdeles på uskyldig blødningTusen takk for mange gode svar det fortsetter å blø, men det er ikke mengder. Har jevnt med mensensmerter, så det er nok det som skjer :/