Hun treningsinstruktøren jeg hadde var veldig på at det var noen ting som var verre enn andre tidlig i svangerskapet. F.eks. skulle jeg ikke ta knebøy langt ned siden det kunne være veldig uheldig.
Takk for innspill!Da skal jeg være påpasselig med å unngå det fremover!
Eneste jeg passet på i går var at pulsen ikke skulle bli for høy, men tenkte ikke noe over at øvelsene i seg selv kunne føre til noe. Slapp heldigvis med skrekken (denne gang), men kjenner jeg må lese meg opp på hvilke øvelser man bør være forsiktig med.
Jeg trener et sted hvor veldig mange er veldig aktive i svangerskap og har ikke hørt at dype knebøy skal unngås i graviditet og det er ingen som unngår det. Kan ikke si at jeg kan forstå årsaken til det medisinsk heller? Når man søker på det kommer det opp at det er fordelaktig i graviditet da det styrker bekkenbunn etc. Så lenge man gjør det smertefritt og holder seg unna maksvekt skal det ikke være noe problem ved normal graviditet (kan være spesielle forhold hvor man får beskjed om å unngå det selvsagt). Jeg skal ikke være bastant her altså men stusser litt på uttalelsen. Å unngå makspuls og maksløft er det eneste jeg har fått beskjed om fra jordmor
Last edited:
Da skal jeg være påpasselig med å unngå det fremover!
Hun har også en del av de gravid og mor og baby timene, så tenkte ikke så mye over at det ikke stemte 

Hvis det er noen trøst så er det veldig mange som blør ila svangerskapet og som det går bra med. Stor klem
Første graviditet etter IVF.. håper håper håper det går bra!
Myomet flyttet seg jo tilbake også fikk jeg den kulen mer mindt på igjen da. Da ble jo magenlitt større. Mye bevegelse som skjedde med en gang