Bekymringstråd

Vi fikk høre hjerteslag❤️Håper den sitter hele veien. Tusen takk som spør:)
Det er så gledelig å høre. Er du som meg (siden vi begge er assistert-jenter) at du ikke helt har trodd på det før du fikk det endelig «bevis»?

Det er så gledelig å høre. Er du som meg (siden vi begge er assistert-jenter) at du ikke helt har trodd på det før du fikk det endelig «bevis»?
Er akkurat som deg! Jeg tror ikke på noe før jeg har født :hilarious: Jeg måtte be om en blodprøve neste uke for jeg blir så usikker. Syns det er utrolig vanskelig å tro på det. Har vært en så lang reise.

Samme hos meg. Jeg gleder meg ikke ennå riktignok. Avventer i alle fall uke 12 og nipt test. Tror jeg kan glede meg når jeg kommer frem til september. Kjøper ingenting før desember tror jeg.

Litt bekymra siden jeg har følt meg gradvis bedre de siste dagene.. litt mindre sliten og kvalm. Men fortsatt merkbart sliten og mye aversjoner. Er nå 8+5. Gradvis avtagende symptomer var det som skjedde når jeg hadde MA oppdaget i uke 9 for 10 år siden. Med jenta mi var jeg mye kvalm helt til uke 11-12, da begynte det å avta. Med gutten husker jeg ikke, men var småkvalm rundt uke 8 ihvertfall. Skulle skrevet dagbok! Men man kan kanskje ikke forvente at svangerskapene er like? :confused3 Frister veldig med tidlig UL nå for å sjekke at hjertet banker

Last edited:
Litt bekymra siden jeg har følt meg gradvis bedre de siste dagene.. litt mindre sliten og kvalm. Men fortsatt merkbart sliten og mye aversjoner. Er nå 8+5. Gradvis avtagende symptomer var det som skjedde når jeg hadde MA oppdaget i uke 9 for 10 år siden. Med jenta mi var jeg mye kvalm helt til uke 11-12, da begynte det å avta. Med gutten husker jeg ikke, men var småkvalm rundt uke 8 ihvertfall. Skulle skrevet dagbok! Men man kan kanskje ikke forvente at svangerskapene er like? :confused3 Frister veldig med tidlig UL nå for å sjekke at hjertet banker
Tror dette er veldig varierende. Ser jo at flere kjenner seg mye bedre allerede rundt uke 9. Noen er dårligst rundt uke 6, andre rundt uke 9. Jeg også kjenner på bekymringen, men går på kvalmestillende, så jeg forventer at når jeg føler meg grei, så er det de som fungerer. Og noen dager trenger kvalmen igjennom likevel. Hadde MA for noen måneder siden og da hadde jeg ikke avtagende symptomer. Så for min del gir ingen deler noe særlig trøst.

Første ultralyd i morgen tidlig, 7+0. Symptomene har blitt litt mildere de siste dagene, og kvalmen kommer i bølger istedenfor konstant. Litt mindre trøtt også, håper ikke det er negativt. Symptomene er sterkere enn ved MA i februar, men det gir jo ingen garanti. Håper vi får se et bankende hjerte for første gang i morgen :Heartred

Nå har jeg hatt to dager uten noen symptomer annet enn ømme bryster (7+6)... det bekymrer meg. Selv med bankende hjerte på ultralyd 7+3 så blir jeg skikkelig stressa… Leser om alle som har symptomer, så det ikke å ha noen særlige symptomer gjør meg bekymra

Nå har jeg hatt to dager uten noen symptomer annet enn ømme bryster (7+6)... det bekymrer meg. Selv med bankende hjerte på ultralyd 7+3 så blir jeg skikkelig stressa… Leser om alle som har symptomer, så det ikke å ha noen særlige symptomer gjør meg bekymra
Ikke noe gøy :arghh: Jeg hater at ultralyd kun hjelper der og da (i hvert fall på meg hittil)! Hjelper sikkert ikke som trøst, men tror det er veldig normalt at symptomer varierer? Her er det mye variasjon i dagsform og murringer. Også i kvalme, egentlig alt unntatt puppene og sult/tørst når jeg tenker meg om :hilarious: Håper du klarer å tenke på noe annet i helga :Heartred

Hadde fire dager i uke 7 hvor jeg følte meg helt fin. Skal sies at da hadde jeg brukt kvalmestillende en uke, så de begynte å fungere ganske bra. Men nå har kvalmen tatt seg opp igjen og varierer veldig fra dag til dag. Fort gjort å bekymre seg, men før du vet ordet av det så er de tilbake igjen.

Jeg er også småstressa fordi symptomene har avtatt en del og bare ømme og vonde bryster nå. Føler med deg.

Ikke noe gøy :arghh: Jeg hater at ultralyd kun hjelper der og da (i hvert fall på meg hittil)! Hjelper sikkert ikke som trøst, men tror det er veldig normalt at symptomer varierer? Her er det mye variasjon i dagsform og murringer. Også i kvalme, egentlig alt unntatt puppene og sult/tørst når jeg tenker meg om :hilarious: Håper du klarer å tenke på noe annet i helga :Heartred
Håper det er normalt at det varierer sånn… Blir så sliten av det bekymringskjøret! Jeg er på skikkelig shoppingtur i Sverige, så jeg har kjøpt litt babytøy. Og det håper jeg at jeg får bruk for i januar :Heartred

Hadde fire dager i uke 7 hvor jeg følte meg helt fin. Skal sies at da hadde jeg brukt kvalmestillende en uke, så de begynte å fungere ganske bra. Men nå har kvalmen tatt seg opp igjen og varierer veldig fra dag til dag. Fort gjort å bekymre seg, men før du vet ordet av det så er de tilbake igjen.
Satser på at symptomene kommer snikende på igjen, men så fort jeg får kvalmen tilbake så savner jeg vel tiden da den ikke var der. Ikke rart man blir gaaaal.

Jeg er også småstressa fordi symptomene har avtatt en del og bare ømme og vonde bryster nå. Føler med deg.
Får krysse fingrene for oss begge.

Jeg har hatt mye brun utflod. Oftere enn klar/hvit. Har vart kanskje en uke. Ingen smerter, og fortsatt kvalm og sliten. Googler meg i hjel om hvor mye som er for mye og hva som er normalt. Har noen av dere opplevd det samme?

Heldigvis kan jeg prate mer med jordmor om dette snart. Så får prøve å slappe av enn så lenge.

Back
Topp