Bekymringstråd

Legen skrev her til morgen at HCG ikke er steget som forventeligt, men at det er for tidlig å konkludere noe… Og at jeg skal ta scanning om 1-2 uker…
o_O
Såpass?! En 14,5 % stigning på 72 timer er jo langt fra ideelt og går imot alt det forskning sier om hcg-stigning i friske svangerskap. Men jeg er ikke lege selvfølgelig. Fint at du får ultralyd i alle fall, så har du noe konkret å forholde deg til hvis ingenting skjer før det :Heartred

Takk for svar. Er jo betryggende å høre at andre opplever det samme. Har tenkt tanken på at livmoren har blitt strekt før. Håper virkelig det for oss begge❤️ masse lykke til på ultralyd i morgen. Skal ila uka jeg og☺️
Jeg har heller ikke kjent noe særlig murringer. Men egentlig tenkt at det er et bra tegn? Livmoren kan vel fint strekke seg uten at vi må kjenne masse av det❤️

Hei! Er i dag 6+5, gravid med baby nr 2. Hadde 1 MA før første barn og 2 kjemiske før denne. Lite symptomer annet enn veldig sulten, og ellers treg i magen. Kjenner INGEN murringer. Blir så bekymret for dette. Er det flere her som ikke opplever murringer? Er det mer normalt når det graviditet nr 2?
Jeg har hatt veldig lite murringer denne gangen kontra tidligere. Har gjort meg litt bekymret, men har tenkt at siden det ikke er så lenge siden sist så er nok livmoren mer klar for å bli tøyd. Fikk noen saftige hugg i symfysen tidligere i dag, og det var nesten godt å kjenne at noe skjer. Jeg er 8+3 i dag.

Takk for svar. Er jo betryggende å høre at andre opplever det samme. Har tenkt tanken på at livmoren har blitt strekt før. Håper virkelig det for oss begge❤️ masse lykke til på ultralyd i morgen. Skal ila uka jeg og☺️
Oppdatering etter ultralyd i dag; der var det en liten en med blinkende hjerte :sad010 :Heartred

Hei.
Jeg tok en hcg i dag, den er på 9600.
Legen sendte meg melding og sa at doblingen var bra.
Jeg mener det ikke er bra. Jeg hadde 2800 19. mai. Skal ikke den være høyere enn 9600 i dag 28. mai?

Hei.
Jeg mener det ikke er bra. Jeg hadde 2800 19. mai. Skal ikke den være høyere enn 9600 i dag 28. mai?
Hmm, er det ikke sånn at når nivået går over 2000 eller 3000, så går doblingen saktere og saktere. Ellers ville jo alle hatt flere hundre tusen etter hvert, og det får man jo ikke.

Hei.
Den skal vel stige saktere etter hvert når den blir høyere, men hadde kanskje heller tatt en ultralyd nå. Den gir flere svar enn blodprøver og du er vel langt nok på vei til det nå. Krysser fingrene for at alt er fint :Heartred

Last edited:
Fantastisk!!! Så glad på dine vegne❤️ Skulle egentlig på UL på jobben i dag, men lege stod opptatt. (Jobber på kvinneklinikk). Håper på blinkende hjerte her neste uke
Takk for det! :love017 Hørtes deilig ut å jobbe et sted der man bare kan ta en UL når man blir bekymret haha! Krysser fingrene for bankende hjerte hos deg også!

Den skal vel stige saktere etter hvert når den blir høyere, men hadde kanskje heller tatt en ultralyd nå. Den gir flere svar enn blodprøver og du er vel langt nok på vei til det nå. Krysser fingrene for at alt er fint :Heartred
Ja, skal ta en UL om 7 dager. Den viste tom plommesekk for 2 dager siden.

Hei.
hvor mange uker er du på vei da? :Heartpink

Back
Topp