Bekymringstråd

Er kjent med sånne bekymringer. Er 5+5 og nesten ingen Symptomer, bare litt trøtt. Mistet en gang i uke 6 men blødninger har kommet uke 10. Derfor er jeg så redde at jeg har ingenting i magen....blødninger kan komme sent. Må bare tenke på tidelig UL om en uke da vet jeg mer. Men ventetid er jo så grusomt.

Var jo egentlig så lettet og glad etter UL’en i går. Jordmoren sa at alt så normalt ut. Men, så googla jeg selvfølgelig ift. str. på embryo. Hun sa det var 2,5 mm… Er ikke det litt lite?…
Det var hjerteslag da, 118 slag i minuttet. Hun sa det er mulig jeg er en dag kortere på vei enn antatt, men det vil vi få estimert bedre neste gang. Jeg skal til ny UL i uke 9. Tenker at jeg ikke skal bruke mye tid og energi på bekymringer… Men, ville bare lufte det…

Var jo egentlig så lettet og glad etter UL’en i går. Jordmoren sa at alt så normalt ut. Men, så googla jeg selvfølgelig ift. str. på embryo. Hun sa det var 2,5 mm… Er ikke det litt lite?…
Det var hjerteslag da, 118 slag i minuttet. Hun sa det er mulig jeg er en dag kortere på vei enn antatt, men det vil vi få estimert bedre neste gang. Jeg skal til ny UL i uke 9. Tenker at jeg ikke skal bruke mye tid og energi på bekymringer… Men, ville bare lufte det…
Til info jeg var 6+1 eller 2 i går.

Er
Er ikke lett å måle nøyaktig når dem er så små. Min ble målt til 0,51 cm i dag. Det tilsvarer ca. 6+2, og jeg er 6+5. Det var helt innenfor. Men skal så lite til før de bommer litt med noen millimeter.

Er

Er ikke lett å måle nøyaktig når dem er så små. Min ble målt til 0,51 cm i dag. Det tilsvarer ca. 6+2, og jeg er 6+5. Det var helt innenfor. Men skal så lite til før de bommer litt med noen millimeter.
Takk <3 Ja, det er det jeg håper på. Angrer på st jeg ikke hadde satt meg bedre inn i forventet størrelse på forhånd, da kunne jeg spurt henne om det, eller bedt henne måle flere ganger. Skjønner at sjansen for å bomme er stor når det er så smått ja. Glad vi bestilte ny UL i uke 9, veldig spent på hvor stort det er da. Kan ikke gjøre annet enn å håpe på det beste.
Ble veldig glad for å høre at alt så bra ut hos deg i dag! *tommel opp* <3

Liker refleksjonen om bekymring @Loen82 ❤️

Jeg synes det er fint å få delt mine bekymringer her, men tenker ofte på om jeg kan være med å spre bekymring. Men konkluderer med at det får være greit å dele slikt på et forum, så må leser selv avgjøre om det er et ok å lese i tråden eller ikke.

Jeg prøver å ikke bekymre meg, men det er alltid et tankekjør i denne fasen uten mage og uten bevegelser. Akkurat nå er jeg bekymret for lite symptomer. Er i uke 6+ nå tror jeg. Kjente masse murringer tidligere, og var litt kvalm. Nå kjennes alt normalt minus veldig svak kvalme når jeg er sulten. Hmmm. Må jo bare regne med det er normalt. Ingen blødning, heldigvis, minus en episode med litt rosa i utfloden, men det var knapt synlig, så er nok helt normalt ❤️

Lykke til med takling av bekymringer, alle sammen. Vi får prøve å ikke la de ta overhånd ❤️
Klart du skal dele! Jeg tror at hvis bekymringene tar overhånd, så kan det være lurt å vurdere en tidlig UL, kanskje?

Også er det jo sånn at det er helt vanlig å ikke kjenne på symptomer, men det hjelper kanskje ikke at jeg sier det. Men det er sant :)

Klart du skal dele! Jeg tror at hvis bekymringene tar overhånd, så kan det være lurt å vurdere en tidlig UL, kanskje?

Også er det jo sånn at det er helt vanlig å ikke kjenne på symptomer, men det hjelper kanskje ikke at jeg sier det. Men det er sant :)
Takk! Det er helt sant ❤️

Jeg har dessverre ikke privat UL mulighet her, så der blir bare aktuelt hvis det blir mer alvor ut av bekymringene. ❤️ Bare 6 uker til uke 12, får vel UL på sykehuset rundt da. Tida flyr jo samtidig som den går sakte :p

Bekymra for at denne utmattelsen (som inntraff basically fra egget festa seg) skal vare helt til andre trimester. Etter planen skal jeg tilbake i 100% jobb etter å ha vært i ulønnet perm (jobbet 60%) siste månedene. Er vel sånn at hvis jeg klarer å jobbe én dag med ny lønn så regnes det som varig inntektsendring og blir grunnlaget for ny sykemelding? Mener jeg å huske. Er 12 uker 9. juli tror jeg. Så håper jo det gir seg etterhvert, blir mange dager i senga :dead:

Siden jeg har vært i IVF-behandling og vi fikk til dette naturlig er jeg redd for at alt bare er en drøm. Så jeg har testet 1-2 ganger om dagen. Må ringe jordmor i morgen, få det mer bekreftet

Siden jeg har vært i IVF-behandling og vi fikk til dette naturlig er jeg redd for at alt bare er en drøm. Så jeg har testet 1-2 ganger om dagen. Må ringe jordmor i morgen, få det mer bekreftet
Jeg tok umiddelbart kontakt med min IVF klinikk og de har sendt meg til sykehuset ang blodprøve. Jeg var så glad for det. Har fått også Cyclogest og termin til tidlig UL. Jeg har dårlig erfaring med jordmor og leger, alt for mye venting.

Jeg tok umiddelbart kontakt med min IVF klinikk og de har sendt meg til sykehuset ang blodprøve. Jeg var så glad for det. Har fått også Cyclogest og termin til tidlig UL. Jeg har dårlig erfaring med jordmor og leger, alt for mye venting.
Jeg sendte de en melding i går fordi vi skulle egentlig starte nytt forsøk nå i løpet av helgen. En del av meg håper at jeg slipper oppfølging på klinikken fordi vi bare har en bil akkurat nå, og mannen bruker den til å pendle. Kollektivt her er et mareritt. Vi har jordmor og lege her i småbyen vi bor i

Ja, har ikke kommet noe mer. Så prøver å ha is i magen. Var jo mye trakking i går, og hadde innvendig ul to dager før. Så siden det var brun spotting Så skylder jeg på det enn så lenge. Men kommer det mer tar jeg kontakt med sykehuset for ultralyd.
Det høres ut som det har naturlige, ufarlige forklaringer ja. Når har du neste UL? Det er så godt å ha den muligheten til å bestille privat, når nervene ligger utenpå kroppen..! Er heldigvis ikke så kostbart heller. Bra du får ekstra oppfølging av det offentlige etter alt du har vært gjennom <3

Det høres ut som det har naturlige, ufarlige forklaringer ja. Når har du neste UL? Det er så godt å ha den muligheten til å bestille privat, når nervene ligger utenpå kroppen..! Er heldigvis ikke så kostbart heller. Bra du får ekstra oppfølging av det offentlige etter alt du har vært gjennom <3
Må jo bare prøve å tenke positivt. Selv om det var slik det var når jeg hadde MA, brun spotting her og der.
Jeg får komme til på Haukeland ved behov, trenger ikke å bestille privat selv om det frister så jeg ikke er til bry. Har ordinær tidlig UL når jeg er 11+2, den 17.Juni. Men føles lenge til nå.

Må jo bare prøve å tenke positivt. Selv om det var slik det var når jeg hadde MA, brun spotting her og der.
Jeg får komme til på Haukeland ved behov, trenger ikke å bestille privat selv om det frister så jeg ikke er til bry. Har ordinær tidlig UL når jeg er 11+2, den 17.Juni. Men føles lenge til nå.
Ja, skjønner at det føles lenge til ja. Ikke tenk at du er til bry da, det er jo jobben deres. Noe de har sagt eller gjort som gjør at du føler det slik? Jeg ville ha tatt kontakt med dem hvis du føler at det er utrygt, en UL tar ikke lang tid tross alt.

Back
Topp