Bekymringstråd

Hei. Jeg har aldri skrevet i forumet tidligere, men har fulgt denne tråden. Jeg er i utgangspunktet i uke 8+5. Var ganske sen ute med å oppdage graviditeten pga uregelmessig mens, så tok en graviditetstest rett før jeg dro på ferie og den viste seg å være positiv. Det som har skjedd er at jeg begynte å blø da jeg var på ferie, og blør enda en uke etterpå... Ikke særlig store blødninger, og har ikke hatt mye smerter, men det har vært jevnlig.. Så jeg er ganske sikker på at jeg går gjennom en SA. Jeg har nå levert blodprøve på mandag og idag og venter på hcg svar. Det finnes jo et lite håp, men det er ørlite.. Lest litt på denne tråden og kjenner jeg har behov for å dele litt.
Krysser fingrene for deg ♡

Hei. Jeg har aldri skrevet i forumet tidligere, men har fulgt denne tråden. Jeg er i utgangspunktet i uke 8+5. Var ganske sen ute med å oppdage graviditeten pga uregelmessig mens, så tok en graviditetstest rett før jeg dro på ferie og den viste seg å være positiv. Det som har skjedd er at jeg begynte å blø da jeg var på ferie, og blør enda en uke etterpå... Ikke særlig store blødninger, og har ikke hatt mye smerter, men det har vært jevnlig.. Så jeg er ganske sikker på at jeg går gjennom en SA. Jeg har nå levert blodprøve på mandag og idag og venter på hcg svar. Det finnes jo et lite håp, men det er ørlite.. Lest litt på denne tråden og kjenner jeg har behov for å dele litt.
Vondt å gå gjennom dette, håper virkelig det bare er en uskyldig blødning ❤️ Skjønner godt behovet for å dele, dette er et trygt sted for det.

Håper at det går seg til og at det er en ufarlig blødning. Sender deg en god klem :Heartred

Da blør jeg, og har en dårlig følelse. Både brunt og litt friskt, kan være pga cyclogest, men tenker det verste med en gang. Får ikke kontakta noen heller i dag :sad010
Ånei, håper virkelig det er en helt uskyldig blødning og at det kommer av cyclogest :Heartred Får du tatt kontakt med noen i morgen for å se om du kan ta hcg eller ul?

Ånei, håper virkelig det er en helt uskyldig blødning og at det kommer av cyclogest :Heartred Får du tatt kontakt med noen i morgen for å se om du kan ta hcg eller ul?
Ja tenkte å høre om å få ha hcg prøve iallefall :dead:

Da blør jeg, og har en dårlig følelse. Både brunt og litt friskt, kan være pga cyclogest, men tenker det verste med en gang. Får ikke kontakta noen heller i dag :sad010
Krysser fingren for deg og at dette er uskyldig! Hvor langt er du på vei?
Opplevde det samme gjennom uke 7/8 isj.. her er alt bra, så ikke mist trua helt (det gjorde jeg, i den grad at jeg poppa en snus.. det kan jeg angre på nå..)

Føler veldig med deg! Kjente på akkurat det samme da jeg opplevde små ferske blødninger og deretter brun utfold. Man blir gal. Noen steder leser man at man «merker» at det er en SA, men hva betyr det? Hehe, i all fall om man ikke har opplevd det før. Det jeg har lest meg til da er jo at det innebærer store smerter, men at det varierer fra hvor lang ut i svangerskapet man er… jeg endte med å dra på to tidlige ultralyder privat, og det var veldig beroligende for meg. Vi fikk heldigvis se et lite krek med bankende hjerte hver gang, da det er naturlig og vanlig med små blødninger pga tynne slimhinner (eller likende), som også kan skape blødninger både ved og utenom samleie…
Hvis du har mulighet ville jeg absolutt anbefalt å ta tidlig ultralyd privat om det er lenge til den offentlige. Eneste måten å være sikker på er å få sjekket :D

Håper virkelig det bare er en uskyldig blødning :Heartred

I min første graviditet så hadde jeg masse blødninger fra uke 7 til uke 9. Både ferskt og brun spotting. Ingen klumper. Men hadde sinnsyke smerter i rygg og i mage, rivende smerter. Var da helt normalt, og hun er 3 år nå :-)

Ikke komt mer etter det som var på morgenen i går. Tenker mer og mer at det er slimhinnene som har blødd, men får ta hcg i dag og mandag for sikkerhets skyld :) :nailbiting:

Ikke komt mer etter det som var på morgenen i går. Tenker mer og mer at det er slimhinnene som har blødd, men får ta hcg i dag og mandag for sikkerhets skyld :) :nailbiting:
Har du også vurdert ultralyd? Du har jo kommet et stykke på vei, og såpass langt uti tror jeg de anbefaler ultralyd fremfor hcg :) Krysser fingrene for at det er noe helt uskyldig!

Har du også vurdert ultralyd? Du har jo kommet et stykke på vei, og såpass langt uti tror jeg de anbefaler ultralyd fremfor hcg :) Krysser fingrene for at det er noe helt uskyldig!
Skulle egentlig 13.mai ja, men den er nå fremskyndet til 9. mai :)

Skulle egentlig 13.mai ja, men den er nå fremskyndet til 9. mai :)
Når det er sagt så var ikke klinikken bekymret, de sa det var ganske vanlig slik jeg beskrev det med cyclogest. Så skal skifte til subcutane sprøyter istedet, så kan det bli mindre sårhet der nede

Litt blod etter sengekos i formiddag, håper det gir seg i løpet av natten. Vurderer sterkt å bli totalavholds til februar 2026 om dette går bra for nå er jeg så redd selv om jeg vet man kan blø etter sengevals :smiley-angelic001

Litt blod etter sengekos i formiddag, håper det gir seg i løpet av natten. Vurderer sterkt å bli totalavholds til februar 2026 om dette går bra for nå er jeg så redd selv om jeg vet man kan blø etter sengevals :smiley-angelic001
Det forstår jeg veldig godt. Selv om en vet ofte hvorfor så er det ubehagelig når en ser blod i svangerskapet ❤️

Forstår deg så godt! Det er rart hvor bekymret man kan bli selv over ting som er helt normalt. Opplevde det samme for tre uker siden og har ikke begitt meg ut på noe mer :dead:

Det forstår jeg veldig godt. Selv om en vet ofte hvorfor så er det ubehagelig når en ser blod i svangerskapet ❤️
:Heartred Ja full panikk når man assosierer blod med å miste siden det er det som skjedde de andre gangene jeg blødde.
1 uke til privat ul, vurdert å fremskynde den men er bare 6+1 i dag.
Forstår deg så godt! Det er rart hvor bekymret man kan bli selv over ting som er helt normalt. Opplevde det samme for tre uker siden og har ikke begitt meg ut på noe mer :dead:
:Heartred Man blir jo nervevrak av mindre!
Tok det lang tid før det forsvant helt blod/rosa ?
Stakkars mannfolka som må kjøre på i evigheten for å unnfange og så blir det null action pga følgene :hilarious:

:Heartred Ja full panikk når man assosierer blod med å miste siden det er det som skjedde de andre gangene jeg blødde.
1 uke til privat ul, vurdert å fremskynde den men er bare 6+1 i dag.

:Heartred Man blir jo nervevrak av mindre!
Tok det lang tid før det forsvant helt blod/rosa ?
Stakkars mannfolka som må kjøre på i evigheten for å unnfange og så blir det null action pga følgene :hilarious:
Ja, det er nesten litt ironisk. Fra alt til ingenting! Får ta meg sammen :smiley-bounce022 Jeg hadde et par dager bare, men angsten beit hardt tak i meg selv om det er naturlig. Har også hatt en liten blødning i livmor (i følge gyn) etterpå som resulterte i en uke med brun spotting, men det så helt annerledes ut enn etter sex.

Back
Topp