Bekymringstråd

Kjenner jeg bekymrer meg over at ordinær tidlig ultralyd og nipt test ikke blir før i slutten av mai, når jeg er 12+6 uker på vei! Med venting på resultatet, eventuelt ny henvisning går jo ukene fort. Frykter sånn at hvis det er noe galt og det må ende med abort så er magen/babyen så stor (sånn at «alle» ser/veit at jeg er gravid) når nipt blir tatt så seint :crybaby2 og så risikere at man ikke kan beholde.. :(

Hadde enda en blødning igår kveld.. denne gangen friskt rødt blod. Stoppet opp i morges. Ååh :hungover: Føler jeg lever litt i limbo for tiden, skal jeg begynne å glede meg til ny baby eller ikke..? Orker ikke dette :arghh:
Så skremmende :Heartred Har du/skal du ta TUL?

Skjønner at det er lenge å vente ja! Får håpe du får komme inn snart :Heartred

Hadde enda en blødning igår kveld.. denne gangen friskt rødt blod. Stoppet opp i morges. Ååh :hungover: Føler jeg lever litt i limbo for tiden, skal jeg begynne å glede meg til ny baby eller ikke..? Orker ikke dette :arghh:
Huff, håper det bare er en uskyldig blødning ❤️

Føler så med deg, det gjør vondt å være i limbo sånn :Heartred Håper henvisningen går igjennom kjapt og du får time så du slipper å uroe deg :Heartred Kanskje du kan ringe sykehuset direkte om det kan gi litt fortgang i ting?
Jeg fikk vite at grunnen til blødningen min er et hematom i livmoren. De sier det enten vil tømme seg eller absorberes. Får fortsatt ikke gjort noe fra eller til og har en del bekymringer, men samtidig vet jeg nå hvorfor jeg blør og det hjalp hvertfall litt. Kanskje det kan være noe sånt hos deg?

Last edited:
Ser det er "überlite" rosa (slim eller noe) på papiret nå i kveld. Er så minimalt, men ser det når jeg titter nøye. Har hørt og vet at det kan være normalt, men blir bekymret. :nailbiting:

Har ingen smerter, er fortsatt trøtt å sover på sofaen og sover godt på natten. Brystene føles tunge, litt vondt i korsryggen, kortpustet men egentlig ganske ok form. Men dette bekymrer meg. :arghh:

Blir stresset å tenker masse å bekymrer meg hele tiden nå!!

Ser det er "überlite" rosa (slim eller noe) på papiret nå i kveld. Er så minimalt, men ser det når jeg titter nøye. Har hørt og vet at det kan være normalt, men blir bekymret. :nailbiting:

Har ingen smerter, er fortsatt trøtt å sover på sofaen og sover godt på natten. Brystene føles tunge, litt vondt i korsryggen, kortpustet men egentlig ganske ok form. Men dette bekymrer meg. :arghh:

Det høres tøft ut å ha det sånn! Man blir jo så stresset av alle endringer :( krysser fingrene for at det ikke er noe, og bare helt vanlig blødning man kan ha i svangerskapet ❤️ styrkeklem herfra. ❤️

Det høres tøft ut å ha det sånn! Man blir jo så stresset av alle endringer :( krysser fingrene for at det ikke er noe, og bare helt vanlig blødning man kan ha i svangerskapet ❤️ styrkeklem herfra. ❤️
I know. :Heartred Takk. Føler liksom at jeg kanskje har litt mensensmerter å det har jeg ikke hatt før idag. Men pleier å bli oppblåst etter middag også, så kan jo være derfor (typ 2 timer siden middag) :rolleyes:

Men uannsett, tenker det verste å føler meg veldig alene i dette her nå. Ingen, bortsett fra mannen og dere her inne som vet om graviditeten å derfor få å snakke med. Er alt for lenge å vente til mandag! :sorry:

Håper det ikke er noe :Heartred
Skulle ønske man kunne være i dvale frem til uke 12 for å unngå alt stress og redsel :smiley-angelic001

@Babygirl93 hvordan går det med deg ? :Heartred

Håper det ikke er noe :Heartred
Skulle ønske man kunne være i dvale frem til uke 12 for å unngå alt stress og redsel :smiley-angelic001

@Babygirl93 hvordan går det med deg ? :Heartred
Dvale hadde ikke gjort noe nei! :nailbiting: Å når man prøver å prøver, gang på gang får negative tester, positive, men skyggestreker etc så bli jeg så mätt å oppgitt. Lei meg å sint på meg å noen ganger hele verden rundt meg.

Å leve i usikkerheten konstant er så slitsomt! Har ikke kommet noe mere, men har typiske mensensmerter å googler meg ihjel etter tegn til SA i uke 6! Vet jeg gjør meg selv bare mere stresset men klarer ikke å la vær.
Mannen er ekstremt positiv å mener det kun er luft som gjør at jeg har smerter i magen (ville vel ikke sagt smerter heller men et ubehag). Han er positiv ihvertfall å det hjelper. :Heartred

Går greit:HeartredBare litt brunt på papiret nå. Lei av at jeg ikke blir tatt seriøst av sykehuset, må nærmest krangle med de for å få komme inn til en kjapp UL... :dontknow
Føler med deg. Enda godt deg virker som at deg gir seg? :Heartred Hvor langt er du på vei?

Føler med deg. Enda godt deg virker som at deg gir seg? :Heartred Hvor langt er du på vei?
Er utrolig slitsomt. Det verste har gitt seg, bare litt brun spotting. Men venter jo bare på at det skal starte igjen.. 7+4 idag :) Så jeg vet jo at det ikke er noe å gjøre om det skulle gå galt, men hater å gå rundt i usikkerhet. Har så lyst til å fortelle familien nyheten, men jeg tørr rett og slett ikke før jeg vet noe mer :)

Er utrolig slitsomt. Det verste har gitt seg, bare litt brun spotting. Men venter jo bare på at det skal starte igjen.. 7+4 idag :) Så jeg vet jo at det ikke er noe å gjøre om det skulle gå galt, men hater å gå rundt i usikkerhet. Har så lyst til å fortelle familien nyheten, men jeg tørr rett og slett ikke før jeg vet noe mer :)
Jeg har også opplevd mye av det samme som deg, i perioden 6+5 - 8+4 isj… var på tidlig UL privat på volvat 7+0, alt helt supert med den lille. Skal tilbake på ny i morgen pga varierende spotting, da er jeg 9+1. krysser fingrene.
Fikk beskjed sist om å senke skuldrene og nyte, gynekologen mente at det var helt vanlig. Fikk beskjed om at enkelte går gjennom hele svangerskap med blødninger og mensensmerter. Allikevel føler jeg med deg. Lever i samme utrygghet og frustrasjon, føles maktesløst.

Håper det går bra med oss alle her inne :Heartred
Ganske stresset her også, hadde akkurat begynt å puste litt og slippe litt opp på angsten når jeg kom over kjemisk grensa men så i går fikk jeg periodevis heftig kvalme der det kjennes ut som en knute som vris ved navlen ca, har fortsatt periodevis i hele dag, og litt løs mage, tenkte kanskje først omgangssyke men har ikke spydd. Er det tullete å kontakte legen i morgen for dette ?

Ganske stresset her også, hadde akkurat begynt å puste litt og slippe litt opp på angsten når jeg kom over kjemisk grensa men så i går fikk jeg periodevis heftig kvalme der det kjennes ut som en knute som vris ved navlen ca, har fortsatt periodevis i hele dag, og litt løs mage, tenkte kanskje først omgangssyke men har ikke spydd. Er det tullete å kontakte legen i morgen for dette ?
Personlig synes jeg aldri det er tullete å kontakte lege om det er noe man bekymrer seg for i graviditet :Heartred

Syns ikke det er tullete å ringe. Er en bekymret så er det viktig og føle på at en får den hjelpa en trenger❤️

Hei. Jeg har aldri skrevet i forumet tidligere, men har fulgt denne tråden. Jeg er i utgangspunktet i uke 8+5. Var ganske sen ute med å oppdage graviditeten pga uregelmessig mens, så tok en graviditetstest rett før jeg dro på ferie og den viste seg å være positiv. Det som har skjedd er at jeg begynte å blø da jeg var på ferie, og blør enda en uke etterpå... Ikke særlig store blødninger, og har ikke hatt mye smerter, men det har vært jevnlig.. Så jeg er ganske sikker på at jeg går gjennom en SA. Jeg har nå levert blodprøve på mandag og idag og venter på hcg svar. Det finnes jo et lite håp, men det er ørlite.. Lest litt på denne tråden og kjenner jeg har behov for å dele litt.

Back
Topp