Bekymringstråd

Jeg har skikkelig kraftig betennelse i tarmen, har ulcerøs colitt, og prøvene har aldri vært dårligere. Apparatet på furst går ikke høyt nok til å lese nøyaktig prøven.. Så nå er det bøttevis med medisiner, kortison og faenskap. Det er skummelt mtp svangerskapet, både mtp medisiner, men selve betennelsen er også økt risiko. Heldigvis så alt feiende flott ut på UL idag, og skal tilbake allerede om knappe to uker. Ble så forelska i lille mageboeren ❤️
Har 40% sykemelding. Legen ønsket 100%, men skal forsøke litt jobbing..
 
Jeg har skikkelig kraftig betennelse i tarmen, har ulcerøs colitt, og prøvene har aldri vært dårligere. Apparatet på furst går ikke høyt nok til å lese nøyaktig prøven.. Så nå er det bøttevis med medisiner, kortison og faenskap. Det er skummelt mtp svangerskapet, både mtp medisiner, men selve betennelsen er også økt risiko. Heldigvis så alt feiende flott ut på UL idag, og skal tilbake allerede om knappe to uker. Ble så forelska i lille mageboeren ❤️
Har 40% sykemelding. Legen ønsket 100%, men skal forsøke litt jobbing..
Huff, så leit å lese! Er så klart best for morkaka om de får bukt med betennelsen din, så du må bare høre på legene :Heartred Sender en klem :Heartred
 
Ble invitert hjem på middag til foreldrene mine i morgen, og nå er det besluttet at det blir spekemat. Spekemat er liksom livretten min, og de kommer 100% til å skjønne det hvis jeg ikke spiser :eek:
 
Ble invitert hjem på middag til foreldrene mine i morgen, og nå er det besluttet at det blir spekemat. Spekemat er liksom livretten min, og de kommer 100% til å skjønne det hvis jeg ikke spiser :eek:
Ånei! Av nesten samme årsak måtte jeg fortelle om det veldig tidlig. Skulle på ferie med mindre foreldre og de kom til å skjønne det hvis jeg plutselig ikke ville ha spekemat eller ikke spiste biff uten at den var gjennomstekt osv:p

Tenker du må velge mellom å fortelle det tidlig eller å bli syk:laughing002
 
Ånei! Av nesten samme årsak måtte jeg fortelle om det veldig tidlig. Skulle på ferie med mindre foreldre og de kom til å skjønne det hvis jeg plutselig ikke ville ha spekemat eller ikke spiste biff uten at den var gjennomstekt osv:p

Tenker du må velge mellom å fortelle det tidlig eller å bli syk:laughing002
Det er svært utfordrende å holde det hemmelig når man tilbringer enormt mye tid med familien o_O Ferietur er jo nesten umulig uten at de oppdager det da. Skjønner godt at du valgte å si det tidlig. Jeg tror kanskje jeg blir nødt til å fortelle det jeg og.
 
Det er svært utfordrende å holde det hemmelig når man tilbringer enormt mye tid med familien o_O Ferietur er jo nesten umulig uten at de oppdager det da. Skjønner godt at du valgte å si det tidlig. Jeg tror kanskje jeg blir nødt til å fortelle det jeg og.
Ja, hvis du tilbringer mye tid med dem må du kanskje si det ja.. Kan ikke være «syk» hver gang det serveres spekemat f.eks. :wacky:
 
Foreldrene mine vil ha meg med på tur til Sør-afrika i februar, av alle ting :wideyed: og de er skikkelig på hugget. Jeg prøvde meg på at jeg ikke har penger til det, men da skulle de betale som forskudd på arv :hilarious: vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av dette uten å fortelle noe....
 
Foreldrene mine vil ha meg med på tur til Sør-afrika i februar, av alle ting :wideyed: og de er skikkelig på hugget. Jeg prøvde meg på at jeg ikke har penger til det, men da skulle de betale som forskudd på arv :hilarious: vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av dette uten å fortelle noe....
Hehe, det var ikke en liten tur heller :cool: Bare du,ikke hele familien?
Nei,den kan bli vanskelig å si nei til..
 
Hehe, det var ikke en liten tur heller :cool: Bare du,ikke hele familien?
Nei,den kan bli vanskelig å si nei til..
Alle fikk tilbudet, men hele familien har vi i alle fall ikke råd til nå som både bad og kjøkken skal pusses opp før baby kommer :hilarious: jeg har jo mye fri med offshoreturnus, så jeg hadde jo normalt sett hatt både anledning og lyst til å bli med. Nå løy jeg og sa at jeg er på jobb på den aktuelle datoen :p får håpe hun ikke sjekket skiftplanen selv :hilarious:
 
Ja, hvis du tilbringer mye tid med dem må du kanskje si det ja.. Kan ikke være «syk» hver gang det serveres spekemat f.eks. :wacky:
Endte opp med å fortelle det, men også gjøre det klart at jeg ikke har vært på ultralyd enda. Ble veldig godt mottatt, så jeg er glad for at jeg bare sa det. Da kan de også støtte opp hvis ikke alt går etter planen, og jeg slipper å snike meg rundt med kvalmen min :laughing002 Middagen blir endret i morgen!
 
Endte opp med å fortelle det, men også gjøre det klart at jeg ikke har vært på ultralyd enda. Ble veldig godt mottatt, så jeg er glad for at jeg bare sa det. Da kan de også støtte opp hvis ikke alt går etter planen, og jeg slipper å snike meg rundt med kvalmen min :laughing002 Middagen blir endret i morgen!
Lurt! Kos deg på middag!
 
Endte opp med å fortelle det, men også gjøre det klart at jeg ikke har vært på ultralyd enda. Ble veldig godt mottatt, så jeg er glad for at jeg bare sa det. Da kan de også støtte opp hvis ikke alt går etter planen, og jeg slipper å snike meg rundt med kvalmen min :laughing002 Middagen blir endret i morgen!
Det var koselig da! :love017 Hyggeligere å få tilpasset middag, enn å juge på seg å være syk :joyful:
 
Endte opp med å fortelle det, men også gjøre det klart at jeg ikke har vært på ultralyd enda. Ble veldig godt mottatt, så jeg er glad for at jeg bare sa det. Da kan de også støtte opp hvis ikke alt går etter planen, og jeg slipper å snike meg rundt med kvalmen min :laughing002 Middagen blir endret i morgen!
Så fint! Det er jo hyggelig å dele, selvom det er «skummelt». Men som du sier er det deilig å ha delt det med noen hvis noe skulle skje også :)
 
Det er ofte veldig fint å dele med de nermeste.. Denne gang sa vi det til de nermeste med en gang, vanskelig å skjule sykmeldt og dårlig form når vi har familien så nær uansett.
De gangene vi har mista,og ikke sagt noe har vi jo sagt det da vi mista, pga vi trengte barnevakt og hjelp når vi har vert på sykehuset.
 
I dag fikk jeg på meg de åletrange dongeribuksene mine. Har ikke brukt trange bukser siden uke 5, og nå nærmer jeg meg 11 fullgåtte uker. Er det virkelig så stor forskjell på oppblåst og ikke oppblåst? Er denne flatheten forenlig med liv? Det er min fjerde graviditet, og jeg hadde ikke forventet at magen skulle trekke seg tilbake. Med førstemann brukte jeg vanlige klær til uke 16, men det var IKKE sånn med nr. 2 og før MA-en. Vet jo at ting kan roe seg i uke 10-12, men... Andre som har det sånn?

(Fordelen er at jeg slipper å utmerke meg i 30-årsdag i dag. Kan se ut som vanlig og slippe spørsmål.)
 
I dag fikk jeg på meg de åletrange dongeribuksene mine. Har ikke brukt trange bukser siden uke 5, og nå nærmer jeg meg 11 fullgåtte uker. Er det virkelig så stor forskjell på oppblåst og ikke oppblåst? Er denne flatheten forenlig med liv? Det er min fjerde graviditet, og jeg hadde ikke forventet at magen skulle trekke seg tilbake. Med førstemann brukte jeg vanlige klær til uke 16, men det var IKKE sånn med nr. 2 og før MA-en. Vet jo at ting kan roe seg i uke 10-12, men... Andre som har det sånn?

(Fordelen er at jeg slipper å utmerke meg i 30-årsdag i dag. Kan se ut som vanlig og slippe spørsmål.)
Jeg fikk på meg mine her om dagen! Ble også overrasket. Fjerde svangerskap her og..
 
Jeg fikk på meg mine her om dagen! Ble også overrasket. Fjerde svangerskap her og..
Ok, da skal jeg slutte å stresse. Er nok bare lufta som har gått ut, bokstavelig talt. Og både foster og livmor er fortsatt små. (Og vi er digge damer!)
 
Endte opp med å fortelle det, men også gjøre det klart at jeg ikke har vært på ultralyd enda. Ble veldig godt mottatt, så jeg er glad for at jeg bare sa det. Da kan de også støtte opp hvis ikke alt går etter planen, og jeg slipper å snike meg rundt med kvalmen min :laughing002 Middagen blir endret i morgen!
Lurt❤️❤️
 
Synes det er uutholdelig lenge å vente på TUL om 10 dager. Merker jeg er litt preget etter MA sist. På en annen side så føler jeg at gravidsymptomene tar seg opp nesten daglig, og jeg har ikke hatt noen småblødninger eller lignende. Det er liksom ingen grunn til å mistenke at noe skal være galt. Samtidig så leser jeg på forumet at noen opplever å være helt uten tegn på at noe er galt, så er det plutselig ikke hjertebank på ultralyd.

Jeg vet jo at det ikke er så mye jeg kan gjøre med saken og at naturen må gå sin gang, men jeg synes det var helt grusomt å gå gjennom det forrige gang og var i utgangspunktet litt skeptisk til om jeg var klar til å prøve på nytt. Forrige gang så var utviklingen stoppet i ca. uke 6 og da hadde jeg allerede hatt flere småblødninger, så sånn sett har jeg kommet en uke lenger nå. Kanskje TMI, men nå har jeg liksom den der "karakteristiske" hvite utfloden, ligamentsmerter, kvalme (som blir verre og verre) og jeg føler meg supertrøtt. Graviditetstestene har blitt tydeligere og tydeligere hver uke. Er jo litt redd for å få for høye forhåpninger da :shifty:
 
Back
Topp