Jeg ville spurt en annen lege.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du bytter bare fastlege på www.helsenorge.no Da gjelder det fra 1. neste mnd tror jegTenkte å høre med noen jeg kjenner som jobber innenfor bv om dette til uka. Og da se ann om jeg får byttet fastlege ganske kjapt. Kunne ikke tro mine egne ører da hun nærmest forlanget at jeg måtte være 18+ og gift for å kunne ha barn. Virket ikke som hun hadde så mye medfølelse heller når jeg fortalte henne om SA’n jeg hadde hatt er ikke noe jeg tar lett på
Det har jeg aldri hørt.Hei er det noen som vet om fastlegen er pliktet til å sende inn bekymringsmelding om man blir gravid som 17-åring, men har ikke termin før etter fylte 18 år?
Har pratet med fastlegen min og jeg bare synes det er så rart at hun sa det.
Hu ba oss vente til tidligst bursdagen min med å begynne å prøve og helst være gift til barnet kommer, for da er hu ikke "pliktet" lenger
Wow. Seriøst? Hvem er du til å bestemme det?!Å planlegge å bli gravid som 17åring er egoistisk. Lev mer før du blir mamma.
Man får jo aldri biologiske barn for barnets beste, så ergo er det å få barn er en egoistisk handling. Men å planlegge barn som 17åring er ikke bare egoistisk, det er uansvarlig og viser bare at man ikke er moden nok.Wow. Seriøst? Hvem er du til å bestemme det?!
Da skulle vi også vært meldt [emoji6]Da tror jeg faktisk jeg hadde byttet fastlege.
Jeg ville ikke stolt på at en fastlege hadde holdt seg faglig oppdatert med så gamledagse holdninger.
Det er mange som får barn når de er unge og det er ingen automatikk i å melde dem til barnevernet for det, legen har heller ingen rett til å vite om barnet er planlagt eller ikke.
Over halvparten av barn som fødes i Norge i dag har foreldre som ikke er gift, skal det være grunn til å melde til barnevernet vil de få veldig mye å gjøre
Og dette vet du fordi du fikk barn som 17-åring, eller?Man får jo aldri biologiske barn for barnets beste, så ergo er det å få barn er en egoistisk handling. Men å planlegge barn som 17åring er ikke bare egoistisk, det er uansvarlig og viser bare at man ikke er moden nok.
Nei hun er slett ikke pliktig tildelt! Det er ingen lov i Norge som sier at man må være 18 og gift for å være foreldre.
Klart jeg ikke vil anbefale det, men legen har kun meldeplikt om man tenker det er noe bekymringsfullt ved det.
Nei, de er ikke forpliktet til å melde inn bekymringsmelding! Er det dog en årsak til at legen er bekymret, så skal legen melde bekymring. Jeg tror dog da at legen tenker på bekymring for deg som er 17 år og planlegger en graviditet, kontra en ufødt unge.
Og du, vent med å få barn om du kan! Ras litt fra deg og vær tenåring og ung voksen før du tar dette enormt store skrittet!