Bekymrings og trøstetråd

Da har jeg vært på ultralyd,tydelig bankende hjerte og alt så bra ut :Heartred :gen014 Ble satt frem 1 dag også så 8+2 i dag:DPuh! Ble ikke mye søvn i natt så veldig lettet nå! Hun visste ikke hvorfor jeg hadde blødd, men gjettet på såre slimhinner. Kanskje flere her som har hørt det samme ang blødning? Den har uansett avtatt og blør mindre i dag:) Tusen takk for alle gode ord,dere er virkelig en fantastisk fin gjeng her inne:Heartbigred så støttende og gode :love7det hjelper veldig når man er i en såbar situasjon! :notworthy
Jeg hadde sporadiske blødninger hele forrige svangerskap pga såre slimhinner. Søstra mi blødde frem til uke 10-11 pga såre slimhinner. Så er nok veldig vanlig :) Godt alt var bra da:love017
 
Hei du. Jeg har hatt SA. 3 ganger. Alle mine første graviditeter. Det blør endel. Og det er ingen fakta når det vil slutte. Det stoppe når det stoppe. Alt skal ut. Jeg husker ikke hvor lang tid det var sist. Men det var en stund.
 
Hvor mange ultralyder kan man ta uten noen spesiell annen grunn enn at en ikke kan forstå at det er noe inni der, uten å virke helt sprø?. Er uutholdelig bare gå rundt i uvisshet
 
Hvor mange ultralyder kan man ta uten noen spesiell annen grunn enn at en ikke kan forstå at det er noe inni der, uten å virke helt sprø?. Er uutholdelig bare gå rundt i uvisshet
Finnes vel ingen begrensninger utover økonomien i det private? :D De er sikkert vant med at noen ønsker mange UL av ulike årsaker. Hvor mange har du hatt til nå? Må være fint å ha en jobb hvor man har tilgang på sånt utstyr og kan sjekke selv:happy:
 
Da har jeg vært på ultralyd,tydelig bankende hjerte og alt så bra ut :Heartred :gen014 Ble satt frem 1 dag også så 8+2 i dag:DPuh! Ble ikke mye søvn i natt så veldig lettet nå! Hun visste ikke hvorfor jeg hadde blødd, men gjettet på såre slimhinner. Kanskje flere her som har hørt det samme ang blødning? Den har uansett avtatt og blør mindre i dag:) Tusen takk for alle gode ord,dere er virkelig en fantastisk fin gjeng her inne:Heartbigred så støttende og gode :love7det hjelper veldig når man er i en såbar situasjon! :notworthy
Så nydelig å få se bankende hjerte !
 
Ja kjenner jeg får behov for ny sjekk i frykt for ma etter en tidligere. Har vært på 3 til nå, en for egen del, en etter en blødning og en etter litt fallende hcg, den siste viste også at alt var fint, men er livredd hun tok feil. I følge jordmor er det normalt at hcg stagnerer litt i uke 8
 
Finnes vel ingen begrensninger utover økonomien i det private? :D De er sikkert vant med at noen ønsker mange UL av ulike årsaker. Hvor mange har du hatt til nå? Må være fint å ha en jobb hvor man har tilgang på sånt utstyr og kan sjekke selv:happy:
Glemte å trykke svarfunksjon, se over ☺️
 
Ja kjenner jeg får behov for ny sjekk i frykt for ma etter en tidligere. Har vært på 3 til nå, en for egen del, en etter en blødning og en etter litt fallende hcg, den siste viste også at alt var fint, men er livredd hun tok feil. I følge jordmor er det normalt at hcg stagnerer litt i uke 8
Hcg begynner ofte å stagnere og etterhvert synke rundt uke 8-10. Egentlig er hcg målinger etter uke 7-8 dumt i forholdt til akuratt det. Det er jo veldig individuelt når hcg produksjonen roer seg ned og når morkaken overtar hormonproduksjonen. I tillegg så er det jo alltid litt uvisshet om nøyaktig hvor langt man er på vei, selv med ultralyd, fordi embryoet vokser i litt rykk og napp. Dumt at mye helsepersonell ikke har så mye kunnskap om hcg, det fører til mye feilrekvirering :(
 
Ja kjenner jeg får behov for ny sjekk i frykt for ma etter en tidligere. Har vært på 3 til nå, en for egen del, en etter en blødning og en etter litt fallende hcg, den siste viste også at alt var fint, men er livredd hun tok feil. I følge jordmor er det normalt at hcg stagnerer litt i uke 8
Jeg tenker at du selv må vurdere hva du har behov for. Tror hva som er "normalt" ift svangerskap har store variasjoner fra person til person og ift hva man har opplevd tidligere :) Ingen skam i å ta noen ekstra UL, særlig i starten er vi vel alle ekstra redde for å miste:Heartred you do you og tenk på hva du trenger for å ha et godt svangerskap :cheers:love2 klem:Heartpink
 
Back
Topp