Bekymrings og trøstetråd

Mimino

Flørter med forumet
Tenkte det kunne være fint med en tråd der vi deler bekymringer og tar i mot trøst og oppmuntrende historier:)
For min del har jeg hatt litt brun utflod i fire dager nå, og er mindre kvalm og mindre øm i puppene. Tok første blodprøve hos lege i dag. Angrer skikkelig på at ikke jeg har bestilt privat UL for å se hjertelyd, for nå er det lang ventetid
 
Tenkte det kunne være fint med en tråd der vi deler bekymringer og tar i mot trøst og oppmuntrende historier:)
For min del har jeg hatt litt brun utflod i fire dager nå, og er mindre kvalm og mindre øm i puppene. Tok første blodprøve hos lege i dag. Angrer skikkelig på at ikke jeg har bestilt privat UL for å se hjertelyd, for nå er det lang ventetid
Jeg spottet brunt 6+0 til og med 6+3… fikk mindre symptomer også. Men så stoppet det, og symptomene kom tilbake :) Jeg har ikke vært på TUL enda, venter på å få tildelt en time…
 
Tenkte det kunne være fint med en tråd der vi deler bekymringer og tar i mot trøst og oppmuntrende historier:)
For min del har jeg hatt litt brun utflod i fire dager nå, og er mindre kvalm og mindre øm i puppene. Tok første blodprøve hos lege i dag. Angrer skikkelig på at ikke jeg har bestilt privat UL for å se hjertelyd, for nå er det lang ventetid
Huff håper alt går bra og sender en stor klem :Heartred
 
Vært mindre kvalm i går og idag, mindre sliten idag, ikke sovet noe på dagen… men har «voksesmerter» og ømme pupper så håper det bare er bedring pga att jeg har begynt med jerntabletter pga jernmangel.
 
Mistet symptomene på onsdag, kom tilbake samme kveld. Men ble på det tidspunktet jeg var bekymra oppfordra til å ta g test. Øverste er fra onsdag, nederste i fra i dag. Når jeg ser dagens blir jeg superbekymra igjen :arghh: Det skal sies det var veldig lite og mørk urin jeg testa med i dag, aner ikke om det har noe å si.
EEB8605A-3E63-4CA3-98D2-15C2C9AF4FDC.jpeg
 
Mistet symptomene på onsdag, kom tilbake samme kveld. Men ble på det tidspunktet jeg var bekymra oppfordra til å ta g test. Øverste er fra onsdag, nederste i fra i dag. Når jeg ser dagens blir jeg superbekymra igjen :arghh: Det skal sies det var veldig lite og mørk urin jeg testa med i dag, aner ikke om det har noe å si.
Vis vedlegget 406877Jeg kjøpte en pakke med sånne rfsu tester i dag. Den jeg tok i sted var heldigvis sterk. Håper du får enda sterkere igjen og kan slappe mer av❤️
 
Satt ved kjøkkenbordet i kveld, med besøk. Fant plutselig at noe var galt og løp på do. Mørkerød blod og en liten klump til og med.
Huff.. som det gjør fryktelig vondt i hjertet :(
Den på besøk vet jo ikke, så dette har vært en tøff kveld.

Og dette skjer samme dagen som jeg skrev i dagboken tidlig på dagen om hvor forferdelig kvalm jeg er og ufattelig sliten, og hvor godt det likevel føles å ha disse sterke symptomene.
 
Satt ved kjøkkenbordet i kveld, med besøk. Fant plutselig at noe var galt og løp på do. Mørkerød blod og en liten klump til og med.
Huff.. som det gjør fryktelig vondt i hjertet :(
Den på besøk vet jo ikke, så dette har vært en tøff kveld.

Og dette skjer samme dagen som jeg skrev i dagboken tidlig på dagen om hvor forferdelig kvalm jeg er og ufattelig sliten, og hvor godt det likevel føles å ha disse sterke symptomene.
Så utrolig trist:oops: sender deg mange klemmer❤️ blør du mye? Er du sikker på at alt håp er ute?
 
Takk. Nei, ikke mye. Men likevel så plutselig og menslignende. Har også mensmurringer, men de har jeg hatt hele tiden. Men.. den lukten av blodet kjente veg veldig godt igjen. Akkurat samme som ved rensel etter fødsel. Så, jeg er ganske sikker på at det er SA, dessverre. Har dog aldri opplevd det før.
 
Satt ved kjøkkenbordet i kveld, med besøk. Fant plutselig at noe var galt og løp på do. Mørkerød blod og en liten klump til og med.
Huff.. som det gjør fryktelig vondt i hjertet :(
Den på besøk vet jo ikke, så dette har vært en tøff kveld.

Og dette skjer samme dagen som jeg skrev i dagboken tidlig på dagen om hvor forferdelig kvalm jeg er og ufattelig sliten, og hvor godt det likevel føles å ha disse sterke symptomene.
Uff, så utrolig tøft :( :Heartred har du opplevd SA tidligere?
 
Satt ved kjøkkenbordet i kveld, med besøk. Fant plutselig at noe var galt og løp på do. Mørkerød blod og en liten klump til og med.
Huff.. som det gjør fryktelig vondt i hjertet :(
Den på besøk vet jo ikke, så dette har vært en tøff kveld.

Og dette skjer samme dagen som jeg skrev i dagboken tidlig på dagen om hvor forferdelig kvalm jeg er og ufattelig sliten, og hvor godt det likevel føles å ha disse sterke symptomene.
Ånei. Så vondt ❤️
 
Jeg føler meg så sur, trist og tom og sikker på at dette ikke går veien. Igjen. Har det så vanskelig akkurat nå at jeg faktisk tenker at hvis ikke dette går så gir jeg opp å få flere barn. Jeg orker rett og slett ikke gå gjennom dette en gang til.
 
Jeg føler meg så sur, trist og tom og sikker på at dette ikke går veien. Igjen. Har det så vanskelig akkurat nå at jeg faktisk tenker at hvis ikke dette går så gir jeg opp å få flere barn. Jeg orker rett og slett ikke gå gjennom dette en gang til.
Sender deg en god klem. Håper du har et godt støtteapparat rundt deg :Heartred :hug003
 
Takk. Nei, ikke mye. Men likevel så plutselig og menslignende. Har også mensmurringer, men de har jeg hatt hele tiden. Men.. den lukten av blodet kjente veg veldig godt igjen. Akkurat samme som ved rensel etter fødsel. Så, jeg er ganske sikker på at det er SA, dessverre. Har dog aldri opplevd det før.
Skal du ta ul for å sjekke?

Sender deg en klem :Heartred:Heartred
 
Ja, tenker det er lite å gjøre annet enn å vente å se hvordan dette blir gjennom helgen. Så ringer jeg mandag morgen.
Men tar gjerne imot råd, har ikke vært gjennom dette før.
 
Ja, tenker det er lite å gjøre annet enn å vente å se hvordan dette blir gjennom helgen. Så ringer jeg mandag morgen.
Men tar gjerne imot råd, har ikke vært gjennom dette før.
Kjære deg. Det er både skremmende,trist, vondt og et hav av usikkerhet og spørsmål i den situasjonenen du er i :Heartbigred Nå er det vel ikke 100% sikkert enda at du har mistet, men å ha blødning/symptomer på SA skaper jo mye av de samme følelsene frem til man har fått en bekreftelse. Det er veldig mange her inne som har opplevd å miste,meg selv inkludert. Mye vanligere enn mange er klar over da dette fortsatt ikke snakkes høyt om så mye som det kanskje burde... Ingen erfaring er lik og vet ikke om jeg kan gi deg noen gode råd,men kan fortelle deg min opplevelse? Mistet for 2 år siden (første og siste SA) da jeg var 6-7 uker på vei. Startet som blødning som tok seg mer og mer opp, faktisk ingen smerter. Da det blødde veldig mye og etter noen timer ba jordmor over tlf meg kontakte legevakten da hun var redd jeg mistet mer enn normalt med blod. Dro på legevakten og ble tatt svært godt i mot. De målte at jeg ikke hadde mistet farlig mye blod men valgte å sende meg på sykehuset for videre sjekk. Ble tatt godt i mot der også, og samboeren fikk være m inn til tross for at det var Covid-19 restriksjoner ift dette den gang. Der ble det konstateret at jeg hadde hatt en SA. Fikk muligheten til å bli 1 natt til observasjon, men valgte å dra hjem. Fikk beskjed om å ta kontakt ved feber,store smerter eller dersom blødning ikke ble mindre de neste dagene. Ble forespeilet å kunne blø en god stund til, men at det burde gradvis bli mindre. Kom mye store blod koagler,særlig 2 første dagene. Typ plomme størrelse. Ble overrasket selv over hvor mye som kom når jeg ikke var lenger enn 6-7 uker.så aldri noe som lignet på et foster. Fikk også beskjed om å ta en graviditetstest etter noen uker,husker ikke nøyaktig hvor lenge etter for å se om den var negativ. Rent emosjonelt gikk det greit med både meg og samboer. Fikk ingen ytterligere komplikasjoner og kroppen ordnet opp resten selv. Det vondeste for min del var at vi dagen før jeg begynte å blø hadde vært på tidlig UL og sett et lite hjerte banke...bare for å få det revet bort 1 dag senere. Som oftest rydder kroppen opp selv med SA, men tror mange likevel oppsøker helsehjelp for å få en bekreftelse, svar på spørsmål, ta prøver osv i denne situasjonen. Det vil jeg også anbefale deg:Heartred vet ikke om dette hjalp deg noe men vit at du ikke er alene! Så håper jeg fortsatt på dine vegne at det ikke er en SA da, finnes mange historier om blødning og SA symptomer som likevel ikke var dette:)

Klemmer fra meg
 
Tusen takk for at du delte, der hjelper masse! Trist at dere måtte oppleve det❤️.
Husker du om det ble noe opphold i blødningen eller om den var kontinuerlig fra du startet å blø?
 
Back
Topp