Bekymringer bekymringer

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Disse bekymringene første trimesteret altså. Jeg er 10+0 i dag. Har stikkninger i livmor området, oppblåst, trøtt og sliten som fy, sulten konstant og energiløs.

Har dager hvor jeg blir så utrolig bekymret for MA! Sånn som i dag. Føler ikke jeg har noen grunn til bekymring da jeg føler meg ganske gravid, men har ikke vært hos lege eller på ul enda.. og er så redd for at nå som jeg "bare" har 2 uker igjen av den usikre perioden at jeg skal få beskjed om at spira ikke lever:o hørte med angelsound forrige helg. Fikk da opp en VELDIG svak rytme som angelsounden fanget opp som 130 slag. Men vet ikke..

Noen som har det litt likt som meg?... Hadde satt pris på noen beroligende ord!

Kan legge til at jeg dette er andre gangen jeg er gravid og har ikke opplevd verken SA eller MA før.

Disse bekymringene første trimesteret altså. Jeg er 10+0 i dag. Har stikkninger i livmor området, oppblåst, trøtt og sliten som fy, sulten konstant og energiløs.

Har dager hvor jeg blir så utrolig bekymret for MA! Sånn som i dag. Føler ikke jeg har noen grunn til bekymring da jeg føler meg ganske gravid, men har ikke vært hos lege eller på ul enda.. og er så redd for at nå som jeg "bare" har 2 uker igjen av den usikre perioden at jeg skal få beskjed om at spira ikke lever:o hørte med angelsound forrige helg. Fikk da opp en VELDIG svak rytme som angelsounden fanget opp som 130 slag. Men vet ikke..

Noen som har det litt likt som meg?... Hadde satt pris på noen beroligende ord!

Kan legge til at jeg dette er andre gangen jeg er gravid og har ikke opplevd verken SA eller MA før.
Har det helt likt. Hvert stikk, hvert toalettbesøk og hvert løft... Har heller ikke mistet og dette er nr.2... Jeg har egentlig alltid hatt følelsen av at dette går bra men livredd uansett ;) Så da har jeg ul annenhver uke og da klarer jeg å slappe litt mer av heldigvis.
Jeg tror det er naturlig å bekymre seg. Og vi kommer til å bekymre oss resten av livet for de små. Selv når de bare er noen cm ;)

Jeg bekymrer meg også mye mer med nr 2 enn med første. Vurderer privat ul hver dag, men prøver å si til meg selv at alt er i orden. Men spørs om det ikke blir en neste uke :)

Jeg har ingen barn fra før og har hatt en MA og en SA tidligere, de fant ut at jeg hadde hatt en MA i uke 7+4 men fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 5, og SAen var også i uke 5, men kjente at noe var galt hele tiden, denne gangen har jeg ikke vært bekymret i det hele tatt, er nå 7+3 og har bestilt tidlig ul i uke 9+2 og etter det har bekymringene sneket seg inn på meg, men ikke så mye, jeg har veldig mange symptomer og føler meg veldig gravid, var sikker på at ting ikke var som det skulle de andre gangene og hadde rett, så da tenker jeg at jeg har rett nå også når jeg føler at alt går bra :-)
Men kommer nok til å slappe mye mer av når jeg får det bekreftet :-)

Godt å se at det er flere som føler det likt. Blir helt sprø av dette. Var ikke i nærheten så bekymret første svangerskapet som nå selvom jeg føler at det går fint og at ting er som de skal.. tørr vel ikkr håpe for mye selvom jeg tar meg selv i å holde på magen, se meg i speilet og håp om juni spire! !

Det er nok en frykt vi alle går å bærer på. Kjenner det jeg også. Men har også en MA i bagasjen.

Jeg prøver å tenke på at de fleste bekymringer blir det aldri noe av. Det betyr jo i praksis at mye bekymring er bortkastet tid.
Mister vi så er det like vondt enten jeg har gått og bekymret meg eller ikke, så hvorfor skal jeg påføre meg mer "smerte" en nødvendig. Da særlig hvis det ikke skulle gå galt.
Foreløpig så er det jo ingenting som tyder på at noe er galt.

Det er nok en frykt vi alle går å bærer på. Kjenner det jeg også. Men har også en MA i bagasjen.

Jeg prøver å tenke på at de fleste bekymringer blir det aldri noe av. Det betyr jo i praksis at mye bekymring er bortkastet tid.
Mister vi så er det like vondt enten jeg har gått og bekymret meg eller ikke, så hvorfor skal jeg påføre meg mer "smerte" en nødvendig. Da særlig hvis det ikke skulle gå galt.
Signerer denne. Veldig kloke ord :)

Veldig sant det du sier! Må bare snu det om å ikke bekymre seg selvom det er lettere sagt enn gjort!:p

Jeg føler det også sånn.. Blir nervøs for at det ikke er noe liv, da formen er OK. Jeg merker jo at det skjer noe med kroppen, og til tider er jeg i dårlig form, men jeg har ikke vært mye kvalm. Jeg hadde forberedt meg på at det å være gravid ville være jævelig de første ukene, men det er det ikke. Tenker liksom at det er for godt til å være sant :p

Jeg føler det også sånn.. Blir nervøs for at det ikke er noe liv, da formen er OK. Jeg merker jo at det skjer noe med kroppen, og til tider er jeg i dårlig form, men jeg har ikke vært mye kvalm. Jeg hadde forberedt meg på at det å være gravid ville være jævelig de første ukene, men det er det ikke. Tenker liksom at det er for godt til å være sant :p
Ikke sant, men jeg hsr vært lite kvalm jeg også!:) i forrige svangerskapet var jeg ikke kvalm i det hele tatt så er utrolig forskjell på svangerskap til svangerskap og person til person:) noen har mange og mye symptomer, andre ikke. Vi får krysse fingra på at alt står bra til!:D

Jeg har hatt samme bekymringene, men ble så utrolig beroliget da jeg fikk se og høre hjertet slå i uke 6 og nå i uke 8. Så anbefaler tidlig ultralyd :) Virker angelsound så tidlig i svangerskapet som uke 10 altså??

Jeg har hatt samme bekymringene, men ble så utrolig beroliget da jeg fikk se og høre hjertet slå i uke 6 og nå i uke 8. Så anbefaler tidlig ultralyd :) Virker angelsound så tidlig i svangerskapet som uke 10 altså??
Hørte klart å tydelig I uke 10 forrige svangerskap hvertfall!:) da var det INGEN tvil:) når jeg hørte forrige helg var jeg rett over 9 uker. Var rimelig svakt, men hørtes ut som galopperende hester bare veeeeeldig svakt og angelsound en målte 130. Men som sagt. Vet ikke. Har tenkt på tidlig ul, men har ikke rota meg til det. Har noen dager hvor jeg er super bekymra, mens andre dager er det bare gleder!

Jeg vet, det er så slitsomt hvor får du kjøpt angel sound og hva koster det??

Jeg vet, det er så slitsomt hvor får du kjøpt angel sound og hva koster det??
Du får de i forskjellige prisklasser. Den jeg kjøpte tror jeg kosta 800 kr eller noe i 2013, men den har sånn at den teller hjerteslagene. Det er selvfølgelig ikke nødvendig. Tror du kan få kjøpt en rimeliger men like bra variant til ca 300 kr:)

Jeg har det helt likt.
Men har hatt SA og MA.
Nå begynner kvalmen å komme, men med en gang jeg har en god periode på dagen så er bekymringene der.
Bestilt meg en UL til neste uke.
Fant hjertelyden med minsten i uke 8+5, men tenker jeg drøyer med å prøve denne gangen.

Jeg er kjempebekymra. Første gang jeg er gravid, og det gikk på første forsøk på IVF-klinikken. Så jeg har vært bekymret fra dag 1! :O
I dag er jeg 7+0, skal på ultralyd på torsdag.. Gledegruer meg. Er så spent, men samtidig veldig redd for at de skal finne ut at det ikke har vært liv i noen uker. Men føler at det skjer mye med kroppen, så føler meg gravid. Med andre ord, helt ras. :P

Antakligvis står alt helt bra til! :) men forstår at du er bekymret. Prøv å tenke positive tanker og gled deg over graviditeten. Da faller de mørke tankene i skyggen, og man tenker mer og mer at det går helt sikkert fint :)

Back
Topp