Bekymring

uglen

Flørter med forumet
Jeg er 6+2 i dag. Våkna med friskt blod i trusa og har spottet rosa slim gjennom dagen. Har også smerter som ligner menstruasjon,eller som ejg har vært ute og trent. Vi gikk en lengre tur i går. Og jeg er i full aktivitet med kroppen på jobb. Kom hjem til at jeg fant dette på truseinnlegget. Håper det ikke er embryo

Vedlegg

• 20250915_153613.jpg
    20250915_153613.jpg
    950,2 KB · Visninger: 110
Jeg er 6+2 i dag. Våkna med friskt blod i trusa og har spottet rosa slim gjennom dagen. Har også smerter som ligner menstruasjon,eller som ejg har vært ute og trent. Vi gikk en lengre tur i går. Og jeg er i full aktivitet med kroppen på jobb. Kom hjem til at jeg fant dette på truseinnlegget. Håper det ikke er embryo
Skal heldigvis til fastlegen i morgen

Var til legen i dag. Fastlegen. Hun klarte ikke å se noe på ultralyd. Så jeg fikk beskjed om at jeg muligens hadde mista. Men vi får se hvordan hcg testene slår ut framover
Er ikke alltid fastlegen har veldig god kompetanse på ultralyd så tidlig, eller bra nok ultralyd apparat. Får håpe hcg stiger :Heartred

Var til legen i dag. Fastlegen. Hun klarte ikke å se noe på ultralyd. Så jeg fikk beskjed om at jeg muligens hadde mista. Men vi får se hvordan hcg testene slår ut framover
Ååå, så ubehagelig og skremmende, også er man liksom akkurat der det er så vanskelig å vite for embryoet kan være så lite enda til å oppdages på UL også. Men fant hun ikke fostersekk heller på UL? Fra google:
De første funnene:
  • Plassering:
    Det viktigste i en tidlig ultralyd er å bekrefte at graviditeten sitter i livmoren og ikke er utenfor livmoren (svangerskap utenfor livmoren)

Ååå, så ubehagelig og skremmende, også er man liksom akkurat der det er så vanskelig å vite for embryoet kan være så lite enda til å oppdages på UL også. Men fant hun ikke fostersekk heller på UL? Fra google:
De første funnene:
  • Plassering:
    Det viktigste i en tidlig ultralyd er å bekrefte at graviditeten sitter i livmoren og ikke er utenfor livmoren (svangerskap utenfor livmoren)
Jeg stoler ikke på fastlegens ultralydkunnskaper med graviditet så tidlig. Hun sa det selv også, at hun var ikke ekspert på det, men kunne ta en titt om jeg hadde lyst. Ble gjort med full belysning i rommet og sola rett inn uten å blende rommet. Jeg jobber på røntgenavdeling selv, og der skal vi ha det mørkest mulig på rommet når undersøkelsen pågår. Så jeg får bare avvente, og satse på hcg prøvene gjennom uka. Er forberedt på det verste. Men har et lite håp1

Er ikke alltid fastlegen har veldig god kompetanse på ultralyd så tidlig, eller bra nok ultralyd apparat. Får håpe hcg stiger :Heartred
Setter mer lit til hcg prøvene:) Jeg er utdanna radiograf med snart 20 år erfaring. Og er mye med på ultralydundersøkelser av andre og andre organer. Da er det viktig at rommet er mest mulig mørkt. Hos fastlegen var det sol rett inn og taklysene på.

Jeg stoler ikke på fastlegens ultralydkunnskaper med graviditet så tidlig. Hun sa det selv også, at hun var ikke ekspert på det, men kunne ta en titt om jeg hadde lyst. Ble gjort med full belysning i rommet og sola rett inn uten å blende rommet. Jeg jobber på røntgenavdeling selv, og der skal vi ha det mørkest mulig på rommet når undersøkelsen pågår. Så jeg får bare avvente, og satse på hcg prøvene gjennom uka. Er forberedt på det verste. Men har et lite håp1
Oi, det hørtes ikke helt lovende ut de kunnskapene nei, bra du vet litt om det da, og ikke tar det for god fisk. For noen ville det jo vært kritisk å oppleve en sånn UL.. Skjønner du vil forbedre deg på det verste, men ingenting er avkreftet enda :Heartpink Håper for deg :Heartpink

Jeg tror det ville vært veldig mye mer blod om du hadde mistet 6+2.. da skal det komme ganske store mengder ‘materiale’ ut om du har mistet såpass at det ikke kan ses på ultralyd. Det hadde du kjent for å si det sånn

Er ferskt rødt blod som kommer også. Heldigvis ikke klumper. Men småblandet slim. Og det er ikke så mye. Hadde spotting i går. Og blødningen tok seg opp mot kvelden, og ikke noe blod på natta.

Er ferskt rødt blod som kommer også. Heldigvis ikke klumper. Men småblandet slim. Og det er ikke så mye. Hadde spotting i går. Og blødningen tok seg opp mot kvelden, og ikke noe blod på natta.
Jeg kan vel beskrive blødningen som om det er samme mengde som de to siste dagene i mensen. Så det er ikke mye. Funker fint med de minste bindene gjennom hele dagen. Har også muskelknuter I livmoren fra tidligere. Så er spent om det er de som blør nå. Jeg er over 40 år, og første svangerskap, så risikoen for å miste er høyere også. Savner også symptomene jeg hadde i starten, med å være veldig trøtt. Og puppene mine er ikke like ømme heller. Var kvalm i slutten av forrigr uke. Og brekte meg flere ganger mens jeg pusset tennene. Har et håp om at legen var for rask og ikke god nok til å se det hun ville se. Og at kroppen tar vent seg til endringen. Men har en sterk følelse av at jeg har mistet. Så får vi bli positiv overrasket hvis hcg prøvene denne uka er stigende. :)

De første funnene:
  • Plassering:
Hun sa at hun ikke klarte å se noe foster. Jeg tenkte selv at da har jeg mistet. Og sa det høyt selv. Jeg oppfatta det som om at hun ikke hadde så store forhåpninger. Men jeg var livredd for at jeg kom til å miste, så jeg tolket det vel i den stilen også. Men hun ville fortsette med hcg. Siden det er det sikreste

Håper dette går veien for deg :Heartred Når skal du ha neste sjekk av hcg?

Åååå så vondt å lese, er du der nå? :sorry: :Heartpink Sender hjerteklemmer til deg

Huff. Ta vare på deg selv oppi dette og gi deg rom for å være lei deg :Heartred

Back
Topp