Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er ganske ny her men håper dere kan hjelpe meg. Jeg er 10+3 idag og var på tul. I følge ultralyden er babyen på 22.2 mm som viste 8+6 ....babyen skal jo egentlig i uke 10 være mellom 31-41mm. Er dette noe å bekymre seg over? Eller er det vanlig at de er trege i utviklingen på starten ? Noen andre som har erfart at babyen var liten på tul men vokste til riktig størrelse til et par uker etter ?
Du kan jo være kortere på vei enn du tror? Med mindre de viste bekymring på ul er helt sikkert alt som det skal![]()
Må du huske på at når du er 10 uker på vei så er bare den lille 8 ukerSå tenker nok det at alt er bra jeg
Jo det stemmer som du sier...men det jeg stusser over er at på babyverden sine uke for uke info står det at babyen skal være mellom 31-41 mm i uke 10 men min var 22.2 mm ...
Fostre kan vokse veldig ujevnt i starten. Man snakker av og til om at egget "går i dvale" en liten periode og ikke utvikler seg noe særlig før det skyter fart igjen og plutselig ligger foran skjema. Har man sett bankende hjerte på ul 8+6 er sannsynligheten for at noe skal gå galt relativt liten. Det er også viktig å huske på at det kan være vanskelig å få målt riktig når fostret er så lite. Jeg synes likevel du bør få en ul til om en uke eller to for å sjekke at alt er bra. Har du avtalt dette med gyn?
Kan du få en ekstea tul? For å se at utvilingen har vært normal siden sist? Kan jo være at du er kortere på vei enn du tror.
Jeg er ganske ny her men håper dere kan hjelpe meg. Jeg er 10+3 idag og var på tul. I følge ultralyden er babyen på 22.2 mm som viste 8+6 ....babyen skal jo egentlig i uke 10 være mellom 31-41mm. Er dette noe å bekymre seg over? Eller er det vanlig at de er trege i utviklingen på starten ? Noen andre som har erfart at babyen var liten på tul men vokste til riktig størrelse til et par uker etter ?
Jeg er ikke flink til å tyde ul-bilder. Men tenker at det fort kan være navlesnor e.l ?
Hei igjen og takk for tilbakemeldinger ! Jeg tenkte å legge ut bilder fra ultralyd. Ikke så klart bildet men man ser ungen. Legen sa det kun er et foster. Men jeg mener jeg ser både ekstra ben og arm til høyre på bildet. Vis vedlegget 176632 Noen andre som er enig med meg ?
Skjønner ikke hvor du ser ekstra armer og bein? Ser bare ett foster
Ser ingenting ekstra neiHvis du ser nøye etter så ser du noe ekstra til høyre for ungen