Bekymret...

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Var på svangerskapskontroll i går og da sa legen noe som jeg først ikke tenkte særlig over, men i ettertid har jeg bekymret meg litt. Jentas hjertelyd har bestandig vært den raskeste av de to, på doppler hjemme, hos lege og jordmor og på ultralyd. Men i går var den ikke raskest, den lå på ca 140(har ligget på ca 160) mens gutten sin lå som normalt på ca 150. Han sa at alt hørtes fint ut, og at det ikke var noe å bekymre seg for. Men jeg klarer ikke la være å tenke på det.
Med tvillinger kan man aldri helt vite hvem sine bevegelser det er man kjenner, men jeg føler at jeg har kjent henne litt mindre de siste dagene. Hvis jeg drikker et glass cola så begynner han å turne med engang, men jeg kjenner ingenting på hennes side. Nå når jeg ligger i sengen, så kjenner jeg han når jeg legger meg over på høyre side men jeg kjenner ikke henne som vanlig når jeg ligger på venstre side.

Er så usikker på om jeg skal ringe føden. Det kan jo hende jeg tar helt feil, for det man kan som sagt aldri være helt sikker på hvem man kjenner. Hva mener dere?

Ring føden med engang! Sjekk heller en gang for mye, enn å vente den av. Og babyene har d mye bedre i mammas mage når mamma ikke er bekymret :-) lykke til!!

Jeg ville som de andre over her skriver ringt føden:)
Unødvendig å gå å beskyrmre seg:)
Lykke til<3

Ring føden:)

Ville ringt ja! Lykke til, håper alt er bra :)

Ville tatt en ultralyd bare for å forsikre meg om at alt er i orden :) Håper du får en ul på sykehuset :) Lykke til <3

Hjertelyden kan variere mykje, så kan jo vere at aktivitetsnivået gjorde det ulikt igår. Det er og forskjell på babya i magen. Jentene eg har gått med, har vore mykje meir bedageleg og rolig enn han propellen eg har i magen. Så i utgangspunktet ville eg ikkje trudd noko var gale, men ring føden, dei kan gje deg eit godt svar eller sjekke om det trengs. Det er ikkje greit å gå rundt å vere bekymra.

Godt å høre! Hun hørte nok på mammas bekymringer :)
Storesøsters hjertelyd varierte veldig, og den var også fra rundt 140 til 160. Det var helt normalt i følge den legen og jm jeg hadde den gangen også :)

Godt :-)

Min jente også lå på rundt 160, men er gått ned til rundt 136-140 og jordmor sa det var helt normalt. Og det er jo ikke alltid de er like aktive heller :) Jeg gikk i nesten to døgn uten å kjenne noe, men nå er hun helt propell igjen :)

Min jente også lå på rundt 160, men er gått ned til rundt 136-140 og jordmor sa det var helt normalt. Og det er jo ikke alltid de er like aktive heller :) Jeg gikk i nesten to døgn uten å kjenne noe, men nå er hun helt propell igjen :)
Uke 27 hadde min 130 :) kommer sikkert litt an på om de sover osv og :)

De små har sine dager hvor de er roligere enn andre dager. Som fastlegen min sier, så er det det om du kjenner liv i det hele tatt som teller.. Lilleputten min er også veldig av og på, noen ganger holder han på hele dagen og natta, og neste dag kan han være rolig og sløve, men likevel vise at han er der.. :)

Back
Topp