Bekymret

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
I går kveld fikk jeg utrolig sterke smerter i ryggen, ble helt varm og måtte ligge meg ned. Jeg stod å prøvde mamma klær jeg har fått arvet når det skjedde. Hadde stått lenge. Men slike smerter har jeg bare hatt to ganger før. Ene gangen var forrige fødsel, andre gangen var når jeg fallt i trappen og traff med all vekt på ryggen. Ble kjempe bekymret når det plutselig kom i går, og lå å strøk og strøk på magen og snakket med mini..drakk også mye vann og hadde MYE luft i magen. I går hadde vi vært på vannscoter tur om dagen. 50min hver vei (kjørte til restaurant). Var ikke slik at jeg hoppet på scooteren og fikk kraftige slag, men var bølger. Jeg har også fått konstantert bekkenlåsning.
Men nå er jeg redd. Siden det er smerter lik de jeg hadde ved fødsel sist, så er jeg redd det var SA. Det er ingen blod på papiret, hverken i går, i natt eller i dag. Jeg var ikke dårlig når jeg våknet i dag.
Noen som har opplevd lignende? Kan luft gi smerter i ryggen? Bekymret:(

Jeg hadde låsning i korsryggen og bekkenløsning forrige svangerskap, smertene høres veldig like ut. Jeg hadde også lignende smerter når en cyste sprakk, vet du om du har det? Det kan være mange andre forklaringer enn SA. God klem til deg❤️

Jeg hadde også veldig sterke ryggsmerter sist da jeg hadde bekkenlåsning. Det låste seg i ryggen og gjorde så vondt at jeg ikke kunne reise meg eller bevege meg fra side til side. Samme ved dette svangerskapet. Vil tro at smertene dine henger sammen med bekkenlåsningen. Har du prøvd kiropraktor mot bekkenlåsning. Det er utrolig effektivt :) Krysser fingrene for deg at det ikke er MA.

Har hatt bekkenlåsning i alle svangerskapene med gutta, høres likt ut. Håper d er uskyldig

Jeg hadde låsning i korsryggen og bekkenløsning forrige svangerskap, smertene høres veldig like ut. Jeg hadde også lignende smerter når en cyste sprakk, vet du om du har det? Det kan være mange andre forklaringer enn SA. God klem til deg❤️
Ja jeg har to store cyster. skal inn til kontroll av de om 2-3 uker. Kanskje det er en som sprakk da! Det håper jeg..var ufattelig vondt! Innbilt meg at når de sprikker så gjør det vondt på side av magen, men sikkert feil tenkt.
Jeg har bekkenlåsning. Er bare at smertene kom så plutselig syns jeg.

Jeg hadde også veldig sterke ryggsmerter sist da jeg hadde bekkenlåsning. Det låste seg i ryggen og gjorde så vondt at jeg ikke kunne reise meg eller bevege meg fra side til side. Samme ved dette svangerskapet. Vil tro at smertene dine henger sammen med bekkenlåsningen. Har du prøvd kiropraktor mot bekkenlåsning. Det er utrolig effektivt :) Krysser fingrene for deg at det ikke er MA.
Var til Kiropraktor på mandag for bekkenet. Gikk til Kiropraktor forrige svangerskap. Hjelper syns jeg:) men nå kom smertene så plutselig. Men kanskje det var noe som smalt i lås eller noe..eller en cyste som nevnt over.
Krysser fingrene for det er noe uskyldig.

Takk for beroligende ord, alle sammen:)

Har hatt bekkenlåsning i alle svangerskapene med gutta, høres likt ut. Håper d er uskyldig
Kom smertene dine plutselig da? I forrige svangerskap kom det mer snikende på meg..

Kom smertene dine plutselig da? I forrige svangerskap kom det mer snikende på meg..
Kunne komme svært plutselig, men kunne og ligge å murre, da lengre uti svangerskapet. Merket låsningene pga plutselige intense smerter. Alle guttene lever i beste velgående, født rett rundt termin alle tre.

Du kan ikke ha SA uten å blø :) Det gikk nok helt sikkert fint. Jeg kan få veldig vondt i ryggen når jeg har mye luft i magen, spesielt når jeg er gravid. God bedring <3

Kunne komme svært plutselig, men kunne og ligge å murre, da lengre uti svangerskapet. Merket låsningene pga plutselige intense smerter. Alle guttene lever i beste velgående, født rett rundt termin alle tre.
Ok. Satser på det er det. Kjenner når jeg står og går nå, at det av og til skjer noe på venstre hofte. Får ikke bøyd den/vridd den. Fryktelig vondt..

Du kan ikke ha SA uten å blø :) Det gikk nok helt sikkert fint. Jeg kan få veldig vondt i ryggen når jeg har mye luft i magen, spesielt når jeg er gravid. God bedring <3
Ok, kanskje det var luften da. Håper iallefall det:) takk:)

Føltes ut som at ryggen min skulle brekke når cysten sprakk, så godt mulig det er det altså :)
Da håper jeg det var cystene som sprakk:) Har ikke lyst å bli operert når jeg er gravid..

Sniker litt fra januar :) Hvis det hadde vært sa hadde blodet kommet først tror jeg. Jeg hadde masse vondt i korsryggen pga luft i starten, legen sa det er veldig normalt og kan presse på nerver osv :)

Da håper jeg det var cystene som sprakk:) Har ikke lyst å bli operert når jeg er gravid..

Det forstår jeg godt! Jeg hadde max uflaks, var blod i cysten som måtte pumpes ut av magen (over 1 liter). Men da hadde du merket det, jeg måtte hentes med ambulanse og hasteopereres. Hadde jeg vært gravid hadde jeg trodd jeg hadde 8 cm åpning, så vondt var det. Har hatt en cyste som sprakk for noen år siden også, det var veldig vondt men kroppen fikset det selv. Ryggondt og intense menskramper. Skal følge godt med om jeg har cyster fremover gitt, så jeg er forberedt på at det kan skje fremover.

Det forstår jeg godt! Jeg hadde max uflaks, var blod i cysten som måtte pumpes ut av magen (over 1 liter). Men da hadde du merket det, jeg måtte hentes med ambulanse og hasteopereres. Hadde jeg vært gravid hadde jeg trodd jeg hadde 8 cm åpning, så vondt var det. Har hatt en cyste som sprakk for noen år siden også, det var veldig vondt men kroppen fikset det selv. Ryggondt og intense menskramper. Skal følge godt med om jeg har cyster fremover gitt, så jeg er forberedt på at det kan skje fremover.
Ja når jeg hadde de ryggsmertene under fødsel sist, så ble jeg trillet inn på fødestuen med ca 8 cm åpning..
Hadde ikke vi tatt tidlig UL denne gangen så hadde vi ikke visst om cystene. Vi ble gravid ved hjelp av Pergotime. Så er derfor jeg har fått store cyster mente de. Og derfor vi har hatt tidlig UL. Siden jeg har hatt tvillinger før, og jeg brukte Pergotime nå, så var det en sjanse for tvillinger nå også. Så vi ville se hvor mange det var:) var bare en inne der:)

Back
Topp