Bekymret

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Jeg er så utrolig bekymret for de små i magen min. Har de siste dagene gått med en følelse av at noe ikke stemmer, og sist jeg hadde den følelsen viste det seg at det var to og ikke bare en inni magen. Jeg har hatt magevondt i form av stikkinger, murringer og strekking hele tiden og er ikke bekymret for det. Men de siste dagene har jeg hatt vondt, eller ikke vondt, men et ubehag som jeg ikke helt klarer å forklare. Uansett om jeg går eller står eller ligger rakt ut. Jeg våkner på natten og får ikke sove igjen fordi jeg ligger å kjenner på ubehaget og bekymrer meg. Samboer sier at det ikke er noe galt, og at jeg bekymrer meg for ingenting. Vi har jo vært på ultralyd i uke 13 og sett to friske fine små som sprellet som bare det, og jeg vet at sjansen for at noe skal gå galt nå er veldig liten. Likevel så leser jeg jo om de her på forumet som har mistet nettopp, som var lengre enn meg på vei. Jeg er jo "bare" 15 uker, og har ikke kjent bevegelse enda. Det bekymrer meg ikke, for jeg er førstegangs og det er ikke vanlig å kjenne så tidlig da.

I tillegg føler jeg at jeg spiser for lite. Overalt hvor jeg leser om tvillingsvangerskap står det at man må spise masse og sunt, men jeg har utrolig dårlig appetitt for tiden, og har egentlig hatt det siden jeg ble gravid. Jeg klarer rett og slett ikke få i meg den mengden mat som anbefales. Jeg prøver å spise, lite og ofte, men det går ikke. Det er ingenting som frister. Kvalmen har gitt seg så jeg klarer å presse i meg mat uten å ville spy, men det er begrenset hvor mye mat man får i seg da.

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, jeg bare trenger å få det ut. Jeg er så bekymret og begynner å gråte av å tenke på det. Jeg kjøpte doppler på nett i går for kanskje å få roet nervene litt, men nå gruer jeg meg egentlig bare til å få den. Er så redd for å ikke finne noe... Noen andre som går og har det likt? Skal til jordmor om en uke og får snakke med henne om det dersom det ikke gir seg

Uff så grusomt å føle det sånn. Mest sannsynlig er alt som det skal og de to små koser seg med hverandre inni der:) lenge til ny ul?
Ang. mat, føler du deg i form? Eller føler du selv at du spiser for lite? For de små tar det de skal ha uansett, problemet med for lite mat da er jo st det blir lite igjen til deg. Ikke lett når apetitten er dårlig, min har også vært det. Jeg har rett og slett spist akkurat det som frister der og da, for det blir det eller ikke noe.
Sender deg en klem og håper bekymringene dine gir seg snart:)

Jeg har ikke vært hos jordmor ennå, men når jeg var hos legen så hadde han utstyr til å høre hjertelyden. Kanskje du kan få det hos jordmor neste uke så blir du litt roligere?

Og når det gjelder mat så spis det du har lyst på når du har lyst. Jeg har veldig varierende matlyst. Noen dager spiser jeg hele dagen, andre dager er det få måltider og jeg må ta pause i middagen. Spis det du har lyst på når du har lyst :happy:

Uff så grusomt å føle det sånn. Mest sannsynlig er alt som det skal og de to små koser seg med hverandre inni der:) lenge til ny ul?
Ang. mat, føler du deg i form? Eller føler du selv at du spiser for lite? For de små tar det de skal ha uansett, problemet med for lite mat da er jo st det blir lite igjen til deg. Ikke lett når apetitten er dårlig, min har også vært det. Jeg har rett og slett spist akkurat det som frister der og da, for det blir det eller ikke noe.
Sender deg en klem og håper bekymringene dine gir seg snart:)
Neste ultralyd er ikke før 2 juli, så det er lenge å gå og bekymre seg. Jeg føler meg i grei form, jeg er ikke dårlig. Får i meg nok vann, litt frukt, litt grønt, litt kjøtt, litt brødmat osv. Jeg sover nok og tar vitaminer som er anbefalt under graviditet. Har også bare spist det som frister der og da, men når det for det meste er gatekjøkken hamburger så kan jeg rett og slett ikke spise det hver dag haha. Får håpe jeg finner hjertelyden når doppler kommer. Det er sikkert ikke noe galt nei, men jeg klarer ikke få den følelsen vekk

Vet godt hvordan du har det, og det er ikke noe særlig gøy :( Jeg også bekymrer meg mye, men har heldigvis en grei jordmor som lar meg komme å få høre hjertelyden når jeg har behov for det, så skal til henne i morgen igjen og da er d 2 uker siden sist.. også er det 20 dager til oul så det nærmer seg heldigvis. Vet det ikke er lett, men du må bare prøve å stole på at alt er bra med de små, er jo størst sannsynlighet for det ♡ jeg kjenner heller ingen spark enda.. og ville følt meg tryggere om jeg gjorde det. Men det kommer nok snart på oss begge skal du se❤❤

Kanskje du kan blande smoothies og drikke?:)

Jeg har en sånn nutribullet og den er genial. Her kan jeg putte oppi alt jeg vil. Grønnsaker,frukt,nøtter,gryn,yoghurt,bær +++ Så lenge du har i bær, så smaker det mest bær.:) nydelig friskt og næringsrikt.:)

Ellers så tror jeg jo at det du har lest på forumet de siste dagene er en stor årsak til at du føler som du gjør. Du har hørt om 2 som har mistet på denne tiden og frykten har tatt deg.
Alt er mest sannsynlig helt i orden med dine små i magen. Det går oftest bra heldigvis!:)
Og bekymringer hjelper ikke. Det vet du nok.:)

Stor klem til deg! Jeg ville ringt jordmor og sagt at du er så bekymret, og høre om hun kanskje har tid litt tidligere? Selvom det bare er en uke til, så er det lenge for deg å være så bekymret. Der kan hun lytte etter hjertelyden, og det vil nok kanskje roe nervene dine litt? Ellers vil jeg bare si at det er helt normalt å ha ubehag og små "vondter" nå som det er så mye som skjer nedi magen. Man kjenner nok bare ekstra på det fordi man er så redd for at noe skal være galt. Håper du snart får en sjekk og at alt viser seg å være helt fint :)

Kanskje du kan blande smoothies og drikke?:)

Jeg har en sånn nutribullet og den er genial. Her kan jeg putte oppi alt jeg vil. Grønnsaker,frukt,nøtter,gryn,yoghurt,bær +++ Så lenge du har i bær, så smaker det mest bær.:) nydelig friskt og næringsrikt.:)

Ellers så tror jeg jo at det du har lest på forumet de siste dagene er en stor årsak til at du føler som du gjør. Du har hørt om 2 som har mistet på denne tiden og frykten har tatt deg.
Alt er mest sannsynlig helt i orden med dine små i magen. Det går oftest bra heldigvis!:)
Og bekymringer hjelper ikke. Det vet du nok.:)
Jeg drikker smoothie med frukt, grønt og yoghurt om morgenen fordi jeg ikke klarer fast føde når jeg står opp. Og når jeg ellers ikke finner noe som helst som frister lager jeg også smoothie.

Ja, jeg er nok bekymret for ingenting. Trenger liksom bare en bekreftelse på at alt er bra der inne

Kjenner følelsen! Men ordner seg nok ^-^

(Har blitt mer burger her enn det burde, men av og til er det bare det som går ned ;) )

Jeg er førstegangsgravid med tvillinger i uke 15 også. Har det litt på samme måte, bortsett fra at jeg ikke er bekymra. Er mye ubehag her også og jeg har ikke kjent noe tegn til spark/liv ennå. Såg på UL i uke 12 at alt var bra, så venter til OUL om noen uker og vil tro alt er greit. Har bare gått opp 3kg så du er ikke alene om å føle at du ikke har fått i deg nok mat. Men de får nok i seg den næringen de skal ha :)

Jeg er førstegangsgravid med tvillinger i uke 15 også. Har det litt på samme måte, bortsett fra at jeg ikke er bekymra. Er mye ubehag her også og jeg har ikke kjent noe tegn til spark/liv ennå. Såg på UL i uke 12 at alt var bra, så venter til OUL om noen uker og vil tro alt er greit. Har bare gått opp 3kg så du er ikke alene om å føle at du ikke har fått i deg nok mat. Men de får nok i seg den næringen de skal ha :)
Gratulerer med tvillinger! Godt å høre at det er flere som har det likt. Når har du OUL?

Jeg har gått gravid med tvillinger:) Jeg spiste ikke noe mer enn andre. Og disse vondtene du nevner hadde jeg masse av også. Har det denne gangen også:/ ubehagelig, men ufarrlig. Når du har 2 fostersekker så krever det ner arbeid av livmora som skal vokse og gjøre plass <3

Jeg kjente liv i uke 19 ca med tvillingene <3

Jeg gikk opp bare 7 kg titalt, men fødte dog i uke 30 ;)

Jeg har gått gravid med tvillinger:) Jeg spiste ikke noe mer enn andre. Og disse vondtene du nevner hadde jeg masse av også. Har det denne gangen også:/ ubehagelig, men ufarrlig. Når du har 2 fostersekker så krever det ner arbeid av livmora som skal vokse og gjøre plass <3

Jeg kjente liv i uke 19 ca med tvillingene <3

Jeg gikk opp bare 7 kg titalt, men fødte dog i uke 30 ;)
Så "bra" at du hadde det likt. Det betrygger jo litt. Ja, jeg er ikke bekymret for at jeg ikke har kjent liv enda. Det er enda tidlig, så det kommer nok tidsnok. Jeg har sikkert gått opp 9 kg allerede, til tross for dårlig matlyst. Føler jeg bare vokser og vokser, overalt på kroppen...

Tusen takk for mange gode svar fra dere flotte damer! Føler meg faktisk mye bedre, og bekymringene er ikke like store nå. :)

Så "bra" at du hadde det likt. Det betrygger jo litt. Ja, jeg er ikke bekymret for at jeg ikke har kjent liv enda. Det er enda tidlig, så det kommer nok tidsnok. Jeg har sikkert gått opp 9 kg allerede, til tross for dårlig matlyst. Føler jeg bare vokser og vokser, overalt på kroppen...

Ikke bry deg om kiloene:) De renner fortere vekk enn du tror, iallfall med 2 stk små som etterhvert blir meget aktive rundt i stua :D

Back
Topp