Bekymret for kvalme

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Jeg er 4 uker nå, og er så bekymret for å bli like kvalm dette svangerskapet som forrige. Kjenner meg småuggen av og til allerede. Skal i tillegg være alene med sønnen min på dagtid i 4 uker i sommer. Når kom kvalmen hos dere og har dere fått noe kvalmestillende som fungerer?
 
Jeg hadde hyperemesis med nr 2 fra uke 5. Nå med nr 3 har jeg akkurat begynt å bli kvalm. Er 6+3 i dag. Er ikke sånn at jeg må spy, bare veldig uggen og kjennes ut som magen vrenger seg litt. Alle svangerskap er forskjellige, så vanskelig å vite helt ☺️
 
Jeg er 4 uker nå, og er så bekymret for å bli like kvalm dette svangerskapet som forrige. Kjenner meg småuggen av og til allerede. Skal i tillegg være alene med sønnen min på dagtid i 4 uker i sommer. Når kom kvalmen hos dere og har dere fått noe kvalmestillende som fungerer?
Jeg har fulgt et råd jeg leste om å sørge for Mons mettet fett i maten i første trimester og spise masse Sjømat. Fisk og skalldyr. Prøver å spise d en gang til dagen nå. Ikke sikkert det er det som hjelper. Men jeg blir ikke kvalm.
PS. Dette hadde de forsket på. Helst skulle vi begynne å spise sånn 3 mnd før vi ble gravide. Men kan jo håpe at alt hjelper.
 
Jeg har fulgt et råd jeg leste om å sørge for Mons mettet fett i maten i første trimester og spise masse Sjømat. Fisk og skalldyr. Prøver å spise d en gang til dagen nå. Ikke sikkert det er det som hjelper. Men jeg blir ikke kvalm.
PS. Dette hadde de forsket på. Helst skulle vi begynne å spise sånn 3 mnd før vi ble gravide. Men kan jo håpe at alt hjelper.
Oi såpass. Dette skal jeg undersøke!:) takk for tips!
 
Minst mulig mettet fett. Dumme auto korrekt
 
Jeg ble sånn småkvalm i omtrent uke 5.. Jeg ble mer og mer kvalm for hver uke og "toppet" seg vel rundt uke 8-10 også forsvant det helt omtrent uke 13-14.. Jeg synes sånn "sjøsyke-armbånd" virket de gangene jeg ikke var sånn veldig kvalm, men ellers fant jeg ingenting som virket.. Eneste som hjalp for meg var å legge meg og sove..
 
Kvalmen har kommet 6+1 både denne graviditeten og forrige..
Har ikke tatt kvalmestillende tidligere.
Forrige gang hadde jeg kun meg selv å ta vare på, men nå har jeg en liten frøken på 8 mnd.
Vurderer kvalmestillende nå hvis det blir verre..
 
Jeg er også alene med datteren 4 uker i sommer, og er bekymret for det samme. Sist hjalp phenergan kvalmestillende slik at jeg kastet opp mindre, og fikk til å beholde litt mat. Men jeg var fortsatt utrolig kvalm døgnet rundt da jeg var tilsvarende på vei som jeg vil være i sommer, og hadde to sykehusinnleggelser. Jeg krysser egentlig bare fingrene for at det blir annerledes nå. Og følger med på denne tråden!
 
Back
Topp