Bekkensmerter ??? :/

Tinker-Bell

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hele påska har jeg vært ned for telling med gnurende smerter i halebein og i skrittet (ikke musa, men generellt mellom bena), lyskenområdet og strålinger nedover beina... Verst er det på jobb (stående arb.stilling og lange dager) og rett etter, når jeg flytter meg i senga og inn/ut av bil.

:( Blir det noen sinne bedre???? Det kom så jævlig brått nå forrige mandag da jeg var på jobb.. Led meg gjenom tirsdag og onsdag og tenkte at det ble bedre i påska... Nå etter 6 dager så si sengeliggende og med veldig begrenset aktivitetsnivå er jeg i stand til å tusle litt rundt innomhus.. Dette er jo drepen!

Fy søren så dåååårlig samvittighet jeg får nå, har stadig tenkt at bekkenløsning var litt for lett å skylde på og har himla med øynene når andre gravide har vært plaget, for SÅ ille er det jo ikke. Men de plagene jeg hadde i bekken med første mann er INGENTING i forhold til dette :'(

I jobben jeg har er det ingen mulighet for tilrettelegging, skal jeg da søke svangerskapspenger eller blir jeg sykmeldt uansett? Kan faktisk ikke gå på jobb sånn det er nå med den arb.situasjonen jeg har :'(

Jeg hadde det også ganske jævlig en periode, men det er blitt ganske mye bedre nå. Det er nok veldig individuelt.

Hvis arbeidsplassen din ikke kan tilrettelegge, så blir du sykmeldt for så å søke om svangerskapspenger.

Ta vare på deg selv. Det er viktigere at du fungerer hjemme og med familien din enn at du er på jobb uansett form. Kontakt legen i morgen, så ordner det seg nok :) Du burde nok hatt en henvisning til fysioterapi også!

Takk for svar, var ganske oppløftende å høre! Har ingen mulighet for tilrettelegging, jobben gir lite rom for å slappe av annet enn i pausen og jeg jobber ganske lange dager og pendler. Ser for meg at om jeg drar på jobb slik det er nå ødelegger jeg meg bare på bilturen til arbeidsplassen (1.5 t), å da er det jo ikke vitsen å være ubrukelig og forsatt ha 9 timer igjen på jobb og like lang biltur hjem igjen :/ men håper jo at det kommer seg om jeg bare får litt fred nå også kan jeg heller jobbe kortere dager når ting er bedre...

Hos meg går det litt opp og ned. Støvsuge er ikke lurt. Sove på rygg er lurere enn å sove på siden. Sitte med bena i kryss er fy. Osv :) håper det går seg til hos deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Heisann!

Først og fremst må jeg si at jeg tenkte d samme som deg ang. gravide og bekkenplager, følte aaaaaalle hadde det liksom. I første svangerskapet hadde jeg bare litt vond rygg mot slutten, pga. tyngden osv.

Dette svangerskapet opplevde jeg skikkelig bekkenproblemer en periode som varte 10 dager. Det var mildt sagt jævlig. Hadde vond korsrygg og stråling ut i dn ene foten....strålingen fortsatte selv om jeg lå i senga liksom. Visste ikke hva som var verst av å sitte eller stå...og å ligge dagen lang var dønn kjedelig. Klarte ikke bøye meg i det hele tatt, ikke ta på sokker eller bukser, helt handicappet. Å komme seg inn og ut av bil var noe som tok en evighet :( Samme å kjøre i rundkjøring og på humper i veien...man merket ALT i ryggen liksom. Var rett før jeg sykemeldte meg 100% og bestilte kiropraktortime...men plutselig ble det gradvis bedre....dag for dag. Hjalp at jeg lå i senga heeeele dagen lang i flere dager, og nå er jeg helt fin igjen. Krysser alt som krysses kan for at det fortsetter slik de neste 3 mnd.

Så ja, det kan også forsvinne av seg selv, selv om det er lite sannsynlig egentlig. De sier at kiropraktorbehandling for bekkenløsning er best. Du får 14 første behandlinger dekket av NAV, og du trenger da ikke henvisning av lege, bare bestill time hos kiropraktor. Kiropraktor kan også skrive ut sykemelding pga. bekkenløsning.

Sjekk ut bekkenlosning.no

God bedring!

Da var man sykmeldt i 3 uker... Er første gang jeg er sykmeldt så lenge!!!! :-O
Føler meg skikkelig dum altså, som Uerfaren sier tenkte jeg også at aaaaalle hadde bekkenplager å greier, men det er jaggu ikke noe å kimse av :/ nei, nå er jeg sykmeldt, har også fått foreldrene mine til å passe eldstemann til torsdag så skal bare ligge strak ut å bli bedre!

Da var man sykmeldt i 3 uker... Er første gang jeg er sykmeldt så lenge!!!! :-O
Føler meg skikkelig dum altså, som Uerfaren sier tenkte jeg også at aaaaalle hadde bekkenplager å greier, men det er jaggu ikke noe å kimse av :/ nei, nå er jeg sykmeldt, har også fått foreldrene mine til å passe eldstemann til torsdag så skal bare ligge strak ut å bli bedre!
Det er bra!! Håper plagene blir litt bedre med ro og fred!! Slapp av masse!

Jeg har endt med opp krykker og rullestol pga bekken/hoftesmerter nå.. Fikk beskjed om at svangerskapspenger kunne jeg bare glemme pga jeg var syk, og da skal man ha sykemelding. Håper du ikke blir plaget som meg. Ikke press deg for masse, ta hensyn til deg selv. Her er det minimalt med aktivitet, sitter stort sett hele dagen, tøyer litt ut på ball for å ikke stivne helt til. Og tar oppvasken i løpet av dagen, så fremst formen tillater det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

fikk bekkenløsning tidlig i første svangerskap, og nå i dette og. er 22 uker på vei. og begynner og kjenne det i symfysen som er leddbåndet foran i bekkenet, normalt tenkte eg at dette er noe som skal komme i slutten av svangerkskapet pga tyngd og forberedelser til fødsel. men hos meg har det fleste plager begynt mye tidligere en hva som er vanlig, hormonelt vil eg si.

ta det rolig, ikke anstreng deg for mye. det vil som oftes gå fint over til slutt. eller så har man jo bekken belte, det kan jo hjelpe for noen. skal sitter og vurderer om det kan være greit for og forhindre at det blir verre. men skal heller ta en prat med jordmor om det.

Er dere sykmeldt pga bekkenløsning? Jeg er ikke det enda, men skal ta en tur til legen iløpet av mai tenkte jeg,,, er dager jeg ikke klarer å bevege meg etter jobb, det går jo utover 3-åringen også.. Sover dårlig/lite pga smertene! Men lurer også på hva dere tenker/ gjør? Tiden som sykmeldt kan bli lang fram til august tenker jeg...

Er dere sykmeldt pga bekkenløsning? Jeg er ikke det enda, men skal ta en tur til legen iløpet av mai tenkte jeg,,, er dager jeg ikke klarer å bevege meg etter jobb, det går jo utover 3-åringen også.. Sover dårlig/lite pga smertene! Men lurer også på hva dere tenker/ gjør? Tiden som sykmeldt kan bli lang fram til august tenker jeg...

Er sykemeldt ja og sykemeldt ut svangerskapet. Her går dagene i strikking, tar oppvasken også er det å ligge i godstolen resten av tiden og se på netflix. Blir lange dager, men er ikke noe annet alternativ for meg dessverre..

skal IKKE gå sykmeldt frem til permisjonsstart i allefall!... Skal ha disse tre ukene på å komme meg til hektene igjen og i mellomtiden kommer jeg til å snakke med arbgiver om muligheten for kortere arb.dager. Om jeg så bare kommer meg på jobb en dag i uka er jeg fornøyd... Kjenner meg deprimert allerede mtp å gå hjemme :(

Synes for øvrig det er fint at du tar hensyn. Mulighet og snakke med arb.giver allerede nå for å få tilrettelagt litt?? Er sykt fort gjort at det går fra å være "ubehagelig" til "invalidiserende" når du pusher deg selv :( 100% sykmelding vil man jo unngå om man kan...

Er sykemeldt ja og sykemeldt ut svangerskapet. Her går dagene i strikking, tar oppvasken også er det å ligge i godstolen resten av tiden og se på netflix. Blir lange dager, men er ikke noe annet alternativ for meg dessverre..

Har du noen bekjente å treffe på dagtid? Vet at det nok er utfallet for meg til slutt også.. Skulle ønske jeg bodde i en storby der det var noe organisert på dagtid for oss i denne situasjonen.. Er noe med voksen-kontakt og det psykiske, blir gal av å sitte hjemme å kun snakke/omgås samboeren og 3-åringen ;p mine venner jobber/studerer på dagtid..

Synes for øvrig det er fint at du tar hensyn. Mulighet og snakke med arb.giver allerede nå for å få tilrettelagt litt?? Er sykt fort gjort at det går fra å være "ubehagelig" til "invalidiserende" når du pusher deg selv :( 100% sykmelding vil man jo unngå om man kan...
Det er nok desverre ikke lurt å pushe for mye.. Er veldig greit å høre med dere mtp erfaringer og hva dere tenker! :) sist svangerskap klarte jeg å jobbe til permisjonsstart :)

Har du noen bekjente å treffe på dagtid? Vet at det nok er utfallet for meg til slutt også.. Skulle ønske jeg bodde i en storby der det var noe organisert på dagtid for oss i denne situasjonen.. Er noe med voksen-kontakt og det psykiske, blir gal av å sitte hjemme å kun snakke/omgås samboeren og 3-åringen ;p mine venner jobber/studerer på dagtid..

Bestemoren til sambo bor rett rundt svingen og hun er flink å komme på besøk, heldigvis. Hun tar med seg strikketøyet så vi koser oss sammen med det. Ellers så bor ikke jeg heller i noe storby(bor veldig øde), men skulle som du sier ønske at det var noe opplegg.. Men gleder meg veldig til de dagene jeg skal til jordmor/lege/frisør for da får jeg kommet meg ut. Også gleder jeg meg til våren kommer(enda vinter her oppi nord), så jeg kan knø meg ut på verandaen å sitte litt. Vennene mine er og på jobb/studerer så det blir mye meldinger til syvende og sist.. :-p

Jeg ble 40% sykmeldt i 1 mnd i dag, jeg fikk bekkenløsning i uke 20 og sliter med nattsøvn og er generelt sliten. Bestemte meg tidlig for å ikke presse meg og forebygge der det er mulig, går til fysioterapeut 1-2ganger i uken. Satt langt inne å be om sykmelding, men jeg er sliten og ønsker å kunne jobbe frem til pemisjon om det så er delvis :)

Har hatt sinnsykt vondt i noen uker nå. Både de på sykehuset, jordmor og lege sa at det ikke er noe å gjøre med det. Jeg er sta og ville ikke godta det svaret. Har derfor begynt å gjøre øvelser hjemme. Har også prøvd noen yogavideoer på YouTube og det har gitt resultater etter kort tid. Føler meg mye bedre :):) føler det bare blir verre av å være helt i ro. Aller verst er kontorstolen på jobb. Den er døden!

Får øvelser med fysio og har veldig godt fysisk arbeidsmiljø på jobben, hev senk kontorpult, ulike kontorstoler og ball som kan benyttes som alternativ :) Viktig med bevegelse og kunne gjøre øvelser for å forebygge for min del også :)

Back
Topp