Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi såpass! Her er jo dette første for min del, men google gir meg litt tvetydige svar.. noen plasser står det at det bare kan være endring i tyngdepunkt i kroppen som presser på, men det er liksom ordentlig vondt kjennes ut som jeg har blitt sparka i rompa er så ille! Håper det går fort over for oss begge... Jeg var veldig plaget med førstemann etter fødsel, husker ikke om det var noe før . I ettertid har jeg lurt litt på om jeg brista halebeinet . Sjekket det aldri opp . Klarte ikke reise meg fra vanlig stoler og måtte sitte på tjukke puter , klatra nærmest på bordet bare for å få satt meg ned osv .
Nå sliter jeg med bekkenet , ille allerede 22+2 . Hatt det med alle de tre andre . Har øvelser med ball jeg må ta fra fysioterapeuten . Hun nevnte forsovidt at ofte kan plagene komme vak først , vet egentlig ikke om det er haleben da. Men hos meg sitter det forran i hufsa nesten
Ville sjekket det opp hvis det konstant er vondt anbefaler fysio med kunnskap innen kvinnehelse.Hei!
Er i uke 20+3 nå, og har siden uke 17(?) hatt sinnsykt vondt i halebenet.. kan dette være bekkenet som begynner å tulle?? Er jo veldig tidlig?
Jeg skal se om jeg kan finne noen i området som kan hjelpe.. tusen takk for svar! Er så redd det er starten på bekkenplager..Ville sjekket det opp hvis det konstant er vondt anbefaler fysio med kunnskap innen kvinnehelse.
Det varierer jo veldig når og hvordan man får plager. Jeg kjenner det i halebeinet og videre oppover hvis jeg sitter eller går for lenge, det har jeg gjort siden slutten av første trimester. Ellers er det stort sett symfysen som plager meg.
Jeg fikk heldigvis ikke slik med nr to og tre . Men ja , det kan jo være tyngdepunktet . Det er mye som presser over alt . Her presser det hinsides opp i lungene og jeg høres ut som jeg har krabba opp et fjell. Dette er nytt for meg så tidlig Pleier å bli slik på sluttenOi såpass! Her er jo dette første for min del, men google gir meg litt tvetydige svar.. noen plasser står det at det bare kan være endring i tyngdepunkt i kroppen som presser på, men det er liksom ordentlig vondt kjennes ut som jeg har blitt sparka i rompa er så ille! Håper det går fort over for oss begge..
Høres ut som vi begge potensielt har noen lange måneder forran ossJeg fikk heldigvis ikke slik med nr to og tre . Men ja , det kan jo være tyngdepunktet . Det er mye som presser over alt . Her presser det hinsides opp i lungene og jeg høres ut som jeg har krabba opp et fjell. Dette er nytt for meg så tidlig Pleier å bli slik på slutten
Huff ja … hvert 3 timer på jobb å går som en tissatrengt pingvinHøres ut som vi begge potensielt har noen lange måneder forran oss
Ånei skal ikke være lett! Skjønner dere godt! Uten fritak fra inspeksjon hadde he ikke klart å hold meg mellom øktene selv x)Huff ja … hvert 3 timer på jobb å går som en tissatrengt pingvin
Åååh ja for meg så høres det ut som jeg har ødelagt hele ryggen min, høres ut som en 100 år gammel dame når jeg skal sette megHuff høres ut som det jeg driver å får nå .. Har ellers hatt vondt i nedre del av ryggen etter jobb, men ikke alt for mye, men har klart å sove det vekk ila dagen og startet dagene med god rygg. Meeeen ...
Hadde en veldig lang dag på onsdag med full dag på jobb, teammøter, og så foreldremøte på kvelden. Og etter det(det var det mye dårlig sitting på harde overflater på foreldremøtet, mye kjøring fram og tilbake, stressa, og møtet gikk over tiden), har jeg hatt vondt i halebeinet merker det mest når jeg går eller står en stund, og selvfølgelig når jeg bøyer meg for å plukke hundebæsj, klesvask eller vaskemaskin, eller hjelpe elever Endte opp med å være hjemme i går og i dag. Vondt å rulle seg ut av senga, og jeg har ikke mye magen en gang
Jeg også , stønner og bærer megÅååh ja for meg så høres det ut som jeg har ødelagt hele ryggen min, høres ut som en 100 år gammel dame når jeg skal sette meg
Huffda tror jeg er mer i 70åra nå. Kommer lyder når jeg snur meg i senga eller skal rulle meg ut, og jeg kvier meg for all bøying x) trodde vi "bare" skulle eldres 2 år, føles ut som en god del mer. Nå må vi alle være flinke til å ta vare på oss selv! Lytte til kroppen, lettere sagt enn gjort, men tror det er lurtÅååh ja for meg så høres det ut som jeg har ødelagt hele ryggen min, høres ut som en 100 år gammel dame når jeg skal sette meg
Mhm, sånn det startes hos meg. Har blitt litt og litt vondere nå, krysser fingrene for at d vil snu litt i alle fall, ble sykemeldt slutten av uke her og starten av neste. Er nok ikke bekkenløsning jeg har, men må være obs og fått beskjed om å trene rolig og lytte godt til kroppen. Mange som sier det for tiden x)Er halebenet/halebensområdet som får gjennomgå her også! 22+0 i dag, og har hatt det i et par tre uker nå. Får det ikke av å sitte og ligge, men av å gå lengre avstander, spesielt hvis jeg bærer på noe. Hvis jeg setter meg ned i en ti minutters tid går det over igjen. Tror ikke det skal være noe brist der, men merket det første gang etter gravidyoga, som jo er litt uheldig.. det skal jo motvirke slikt
Huff ja vi får prøve å ta det litt med roHuffda tror jeg er mer i 70åra nå. Kommer lyder når jeg snur meg i senga eller skal rulle meg ut, og jeg kvier meg for all bøying x) trodde vi "bare" skulle eldres 2 år, føles ut som en god del mer. Nå må vi alle være flinke til å ta vare på oss selv! Lytte til kroppen, lettere sagt enn gjort, men tror det er lurt
Jeg har ikke opplevd akkurat dette, men jeg er fysioterapeut og tenker at det kan ha en sammenheng med bekkenleddsmertene som du nevner. I blant kan muskulatur stivne til for å beskytte det området som er vondt, og det kan gi plager med smerter i seg selv, og i blant avklemming av nerver også der hvor nervene passerer mellom musklene. Så det er ikke utenkelig. Men jeg er ikke ekspert på sånt egentlig, jeg jobber med eldre og helt andre problemstillingermen hvis det er stram muskulatur som gjør det, så vil det kunne hjelpe med litt øvelser og lett tøyning, varme opp og myke opp muskulaturen igjen.Må bare spørre, for jeg synes det er så rart x) jeg har fått noe som kjennes ut som gangsperre eller skikkelig strekk nedover foten. Som om jeg har løpt, og kjenner det mest når jeg går men også litt ellers. Er det flere som som har opplevd slikt? Det kom egentlig samtidig som jeg fikk mer og mer vondt i halebeinet. Glemte å spørre jordmor om det hørte til med bekkenplager