Bekkenplager?

Jeg har ikke opplevd akkurat dette, men jeg er fysioterapeut og tenker at det kan ha en sammenheng med bekkenleddsmertene som du nevner. I blant kan muskulatur stivne til for å beskytte det området som er vondt, og det kan gi plager med smerter i seg selv, og i blant avklemming av nerver også der hvor nervene passerer mellom musklene. Så det er ikke utenkelig. Men jeg er ikke ekspert på sånt egentlig, jeg jobber med eldre og helt andre problemstillinger;)men hvis det er stram muskulatur som gjør det, så vil det kunne hjelpe med litt øvelser og lett tøyning, varme opp og myke opp muskulaturen igjen.
Thank you ☺️ Gjør litt tøying og rolig øvelser, håper det går seg til❤️

Da har bekkenløsning gjort sin entre hos meg også (tror jeg) :hungover: vondt i symfysen og øvre del av indre lår etter aktivitet og vondt å snu seg i sengen. Håper det ikke utvikler seg mer fordi det er okay så lenge jeg tar det rolig.

Da har bekkenløsning gjort sin entre hos meg også (tror jeg) :hungover: vondt i symfysen og øvre del av indre lår etter aktivitet og vondt å snu seg i sengen. Håper det ikke utvikler seg mer fordi det er okay så lenge jeg tar det rolig.
Aww ja. Har merket mer til vondt å snu seg i sengen selv nå Vi får ta det rolig og kjenne etter hva kroppen sier ❤️

Hei,

Hos meg startet det ca uke 10 i symfysen, våknet en morgen med at det kjentes ut som jeg hadde revnet på en måte.. også har det gradvis blitt værre. Nå er jeg i svangerskapsuke 27, og bekkenløsningen har bevegd seg bakover til korsrygg, halebein og øverst på rumpa. Det går nesten ikke å snu seg i senga, må stå opp i etapper (opp i sittende stilling, la kroppen stabilisere seg så kan jeg reise meg)

100% sykemeldt frem til permisjon, må gå 1-2 korte turer ila dagen, flytter meg fra sofa, til seng, stol eller kontorstol med jevne mellomrom for å ikke stivne, men også hvile.

Har også krykker til de værste dagene, må ha hjelp til å reise meg noen ganger..

Bekkenløsning er ikke no tull....

Hei,

Hos meg startet det ca uke 10 i symfysen, våknet en morgen med at det kjentes ut som jeg hadde revnet på en måte.. også har det gradvis blitt værre. Nå er jeg i svangerskapsuke 27, og bekkenløsningen har bevegd seg bakover til korsrygg, halebein og øverst på rumpa. Det går nesten ikke å snu seg i senga, må stå opp i etapper (opp i sittende stilling, la kroppen stabilisere seg så kan jeg reise meg)

100% sykemeldt frem til permisjon, må gå 1-2 korte turer ila dagen, flytter meg fra sofa, til seng, stol eller kontorstol med jevne mellomrom for å ikke stivne, men også hvile.

Har også krykker til de værste dagene, må ha hjelp til å reise meg noen ganger..

Bekkenløsning er ikke no tull....
Sniker fra februar. Jeg sliter også veldig med bekkenet. Er du sykemeldt ut svangerskapet eller får du svangerskapspenger? Hva sa arbeidsgiver til at du ble sykemeldt så tidlig og så lenge? Går til fysio selv som mener jeg ikke kommer til å jobbe før etter permisjon. Men syns dette høres så lenge ut?

Back
Topp