Bekkenplager - behandling

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Dere som har hatt plager med bekkenet i forbindelse med graviditet, hvilken behandling har virket for deg? Sist gikk jeg til fysio, syntes ikke det hadde den store effekten.

Lett styrketrening, og kiropraktor :) Både før og etter fødsel :)

Har vært hos manuellterapeut som hjalp meg med låsninga i alle fall.. den satt bak.. og ble bedre fremme også et par uker.. ellers synes jeg vanntrening hjelper mye - mest der og da kanskje, men i alle fall deilig å få brukt kroppen skikkelig uten å få vondt!

Er vel ikke så mye behandling som hjelper på selve bekkensmertene, men lurt å få hjelp til tilrettelegging, holdning og bevegelsesmønster for å forebygge at at smertene blir værre..!

Har jevnlig behandling hos osteopat, også har e innvilget trening 2 ganger i uka med manuellterapeut. Har fått et eget treningsopplegg e trener. Har hjulpet meg masse. Er ikke fullt så vondt i bekkenet nå, men kjenner at bekkenet ikke liker vinteren. Dess kaldere det er ute, dess ondere har e det.

Eneste som virkelig hjalp der og da var krykker. Etter fødselen gikk jeg til fysio - ikke noen mirakelløsning, men fikk en del tips på bevegelser jeg skulle unngå, hvordan jeg skulle bevege meg for best mulig resultat osv.
For min del var pilates til en viss hjelp - veldig mye fokus på kjernemuskulatur, og lav intensitet sammenliknet med mange andre treningsformer. Den hjelper også på ryggplagene mine (gamle, men ble verre under svangerskapet og krykkebruken 3 mnd etter fødsel).

Jeg fikk ikke henvisning til behandling siden jeg hadde kontorjobb og ikke hadde vondt når jeg satt i ro. Jeg hadde sikkert fått hvis jeg hadde bedt om det, men som førstegangs ante jeg jo ikke hvordan dette utartet seg.
Etter fødsel fikk jeg behandling hos fysio, men måtte ha flere runder hos kiropraktor for å bli kvitt bekken- og korsrygglåsninger. Fikk trenings- og tøyingsprogram av fysio, men pga prolaps og ryggsmerter har jeg ikke fått gjort dette noe særlig. Har troen på at det vil hjelpe å styrke kjernemuskulaturen da, så det blir nok en ordning på det når jeg får orden på ryggen og kommer i gang med treningen.

Kiropraktor har vært redningen min i begge mine svangerskap.Finn en som er god på bekken og triggerpunktbehandling:-) øvelser for å styrke kjernemuskulaturen har også vært til hjelp :-)

Var to ganger hos kiropraktor og gikk tur hver dag.
Men de siste seks ukene var det vondt uansett.

Har fått akutt låsning i bekkenet nå, kjempe festlig! :confused: Har trent mye gjennom hele svangerskapet, slyngetrening, bekkenbunnstrening og alt jeg kan komme på for å forebygge.. Idag har jeg nesten vært invalid. Syntes ikke fysio er nyttig, og må være forsiktig med å manipulere for mye i bekkenet nå som jeg snart er 7 mnd på vei.
For meg hjelper det å gå, gå og gå litt mer.. Det å sitte/være inaktiv er drepen!

Har fått akutt låsning i bekkenet nå, kjempe festlig! :confused: Har trent mye gjennom hele svangerskapet, slyngetrening, bekkenbunnstrening og alt jeg kan komme på for å forebygge.. Idag har jeg nesten vært invalid. Syntes ikke fysio er nyttig, og må være forsiktig med å manipulere for mye i bekkenet nå som jeg snart er 7 mnd på vei.
For meg hjelper det å gå, gå og gå litt mer.. Det å sitte/være inaktiv er drepen!
Jeg hadde så kraftig låsning i bekkenet at jeg ikke klarte å løfte bena over dørstokken. Må igjen bare få anbefale kiropraktor hvis du ikke har prøvd det. Jeg fant en som har spesialisert seg på bekken og jeg hadde sittet i rullestol i dette svangerskapet uten henne. Det er jeg overbevist om.

Jeg hadde så kraftig låsning i bekkenet at jeg ikke klarte å løfte bena over dørstokken. Må igjen bare få anbefale kiropraktor hvis du ikke har prøvd det. Jeg fant en som har spesialisert seg på bekken og jeg hadde sittet i rullestol i dette svangerskapet uten henne. Det er jeg overbevist om.
Skal til kiropraktor i morgen, har vært hos naprapat men hun mente at manipulasjon kunne føre til premature rier.. Er spent på morgendagen!

Skal til kiropraktor i morgen, har vært hos naprapat men hun mente at manipulasjon kunne føre til premature rier.. Er spent på morgendagen!
Håper du får hjelp! :-) hvis du går til en kiropraktor som kan bekken og gravide skal det absolutt ikke være fare for premature rier. Men de manipulerer litt mindre enn hos ikke gravide:-) lykke til! Håper du får det bedre etter morgendagen.

Jeg har hatt en låsning i bekkenet som ga nummenhet, nervesmerter og en brennende følelse langs hele yttersiden av låret. Forferdelig. Kiropraktor ble redningen! Fantastisk. Jeg har vært der fire ganger. Nå er jeg bare nummen, og det kan jeg godt leve med i noen uker til. I tillegg til knekkingen har jeg svømt jevnlig for å holde bevegelse i leddene uten belastning. Har gjort noen øvelser hjemme som jeg fikk av kiropraktoren. Det har vært fantastisk god behandling! Jeg er så utrolig glad for at jeg dro dit.

Så ja, sjekk hos kiropraktor om det er noe de kan hjelpe deg med :)

Første graviditet hadde eg bekkenløsning og gjekk til Fysio trening og litt massasje med liten til ingen effekt.
Andre graviditet hadde eg bekkenløsning framme, bekkenlåsning bak. Kiropraktor og Fysio kvar veke hjalp veldig godt. Spesielt kjernetrening med Fysio. Men dette trur eg rett og slett er fordi låsning for meg er mykje bedre enn løsning:) Og at eg var i bedre form til trening og aktivitet andre gangen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan jordmor henvise til fysioterapeut eller må det gå gjennom legen?

Back
Topp