Bekkenløsning

MiaPia90

Flørter med forumet
Juliknøttene 2022
Mailykken 2025
Noen fler som opplevde bekkenløsning i tidligere svangerskap og som har fått symptomer allerede i dette? Kjenner det av og til i bekkenet, og er «bare» 8+4! :( Hjelp! Det kan bli lenge til juli hvis det begynner allerede!

Jeg begynte faktisk å lure på det. Var nesten redd jeg hadde fått blodpropp, men nå kjenner jeg det litt på begge sider. Slet med det i forrige svangerskap, å det gikk egentlig ikke helt over. Er bare rundt 8uker mener jeg, så klarer lissom ikke helt å tro at det har slått in alt:rolleyes:

Jaa :shifty: Er bare 5+3 og kjenner det allerede hvis jeg går/står lenge eller gjør noe som gjør at jeg må bøye ryggen mye f.eks… Fatter ikke at det skal slå ut allerede nå. Men begynte tidlig i første svangerskap også da.

Tenker at det blir superviktig med forebyggende styrketrening og tøyeøvelser fremover! Var ikke flink til det i forrige svangerskap eller tiden etter, og sleit med bekkensmerter i over 2 år etter fødsel. Måtte bli sykmeldt igjen bare noen få måneder etter å ha begynt i jobb igjen etter mammaperm.

Jeg har slitt med kraftig bekkenløsning i alle de tre første svangerskapene. Begynte tidligere hver gang og siste starta i uke 10-11. Spent på når det begynner nå, for jeg forventer nesten at det dukker opp denne gangen også.

Er det noen måte å unngå dette på?:wideyed: Altså sånn i forkant? Er førstegangsgravid og det virker så vondt!

Får veldig vondt i korsryggen for tiden. Kan det være starten på bekkenløsning?

Ai, har kjent små stikk i symfysen i det siste, på venstre side og det er der jeg har hatt de store bekkenplagene mine tidligere...

Jeg har også slitt mye med bekken- og ryggsmerter i forrige svangerskap. Var delvis sykemeldt i over et halvt år etter at jeg begynte å jobbe igjen, og nå som jeg endelig jobber 100% blir jeg gravid igjen.. :rolleyes: Sist gang startet det i uke 15, så er spent på hvordan det blir nå. Jeg er jo fortsatt ikke helt smertefri og tar det veldig med ro. Har i hvert fall bestemt meg for å ikke presse meg like mye på jobb denne gangen, og ta ut en sykemelding når jeg føler at kroppen trenger det.

Er det noen måte å unngå dette på?:wideyed: Altså sånn i forkant? Er førstegangsgravid og det virker så vondt!
Ikke press deg på jobb ihvertfall! Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men jeg er sykepleier og forrige svangerskap jobba jeg «på gulvet», så det sleit på kroppen. Skulle ha tatt ut gradert sykmelding før jeg kom halvveis, men sta som jeg er jobba jeg 100% frem til 3 uker før fødselspermisjon hvor det plutselig sa stopp både fysisk og psykisk.
Vanskelig å vite om det hadde vært bedre, men innbiller meg at det å lytte til kroppen i forhold til jobb, samt å styrke spesielt rygg og bein og tøyeøvelser daglig tror jeg hadde gjort at jeg hadde hatt det myyye bedre og ikke slitt i så lang etter fødsel.

Last edited:
Sliter mye med korsryggen :( dette det slik i de 2 andre svangerskapene oxo

Bekkenløsning har vært en av de første symptomene mine. Har hatt bekkenløsning i 3 svangerskap, og kjent tendensene. Men som oftest så går det bort igjen og kommet for fullt i 2 trimester :(

Det er så vondt og ubehagelig. Ikke akkurat noe jeg ser frem til, for vet at det kommer :(

Beste tips er jo de vanlige kjedelige. Lytte til kroppen. Pute mellom beina. Mye hvile når man kan. Ikke gå mye på asfalt. Gode sko :Heartpink Og være forsiktig på glatten nå når kulden kommer:)

Jeg er 3.gangs og har aldri opplevd det. Tror man er genetisk disponert for det, men usikker. Jeg hadde glemt at det er en greie faktisk :)

Åh, det var voldsomt tidlig syns eg.. off. Men eg kjenner ei som óg fekk bekkenløysning ganske tidlig, så trur det er fullt mulig desverre :(

Jeg har slitt med kraftig bekkenløsning i alle de tre første svangerskapene. Begynte tidligere hver gang og siste starta i uke 10-11. Spent på når det begynner nå, for jeg forventer nesten at det dukker opp denne gangen også.

Signerer her! Nyter hver dag jeg kan gå og er smertefri.. Gruer veldig for å måtte gi opp gårturer og trening.. Men lever jo lltid i håpet om at denne gang blir det bedre :hilarious:

Back
Topp