Bekkenløsning?

Det har begynt å lugge litt, ja. Noen dager er bedre enn andre, men har slutta å stå på ett bein når jeg tar på meg sokker, tar sjeldent mer enn ett trappetrinn i gangen etc. Må prøve å ta litt hensyn fra starten av denne gangen - orker ikke at det skal bli like ille som sist :inpain: Er 12+3 idag.
 
Åja det merkes godt, syns vondten kom alt for tidlig. Men nå har jeg slitt med bekkenet i 10 år siden førstemann kom, så spent på hvordan det skal gå denne gangen her.
 
Fikk det 3+6...
 
Fikk det 3+6...

Åh herlighet så kjipt! Håper det går seg til!

Selv tror jeg at jeg begynner å merke antydning til noe, men aner jo ikke hvordan det kjennes ut. Det gjør bare veldig vondt på høyre siden også er det vanskelig å legge vekt på innimellom.
 
Jepp, kom rundt uke 10, som med de to andre. Forskjellen nå er at det er mye sterkere denne gangen, så jeg allerede må være veldig påpasselig med hvordan jeg står, sitter osv.. Ser mørkt på de neste månedene :(
 
Her er det smerter i symfysen allerede og er 9+0, "spent" på når bekkenet vil slå seg vrang.
Hadde bekkenløsning ved forrige svangerskap.
Tenkte å få henvisning når jeg skal til legen til uka :)
 
Var og gikk tur i dag på veien og etter ca 2 km begynte det å bli smertefullt å gå. Haltet meg hjem:( de to forrige svangerskapene har vært grusomme med bekkenløsningen og nå har det startet veldig tidlig så jeg er bekymret :sorry:
 
Her er det smerter i symfysen allerede og er 9+0, "spent" på når bekkenet vil slå seg vrang.
Hadde bekkenløsning ved forrige svangerskap.
Tenkte å få henvisning når jeg skal til legen til uka :)

Samme her, overraskende smerter her etter en runde i hele 2 etasje med støvsugeren i dag.. 9+4, håper virkelig ikke dette er starten på noe :nailbiting:
 
Ja, jeg ble riktignok aldri helt bra etter svangerskapet med førstemann (han blir straks 2 år), men det har blitt jevnt verre helt siden jeg fikk positiv test. Nå er jeg 13+4 og ble 50% sykmeldt denne uka :( Sist begynte jeg vel å kjenne det først da jeg var sånn ca halvveis, så jeg gruer meg skikkelig til fortsettelsen siden det har begynt så tidlig nå til tross for trening og fysiobehandling :sorry:
 
Samme her, overraskende smerter her etter en runde i hele 2 etasje med støvsugeren i dag.. 9+4, håper virkelig ikke dette er starten på noe :nailbiting:

Krysser fingrene for at det tar lang tid før vi får problemer :) kjedelig å måtte ta dofatjeneste tidlig i svangerskapet :wtf:
 
Kan det være bekkenløsning når det gjør vondt i halebenet når jeg reiser fra fra kontorstolen?
 
Kan det være bekkenløsning når det gjør vondt i halebenet når jeg reiser fra fra kontorstolen?

Ja, eller som min lege sier så er det bekkensmerter (for det sitter ikke bare i selve bekkenet, men også områdene rundt). Har hatt det sånn siden uke 14/15. Legen min fortalte at vi er et av de få landene som bruker ordet bekkenløsning, mange andre land sier vidt nedre ryggsmerter eller noe i den duren. Men vet ikke om det stemmer.
 
Kan det være bekkenløsning når det gjør vondt i halebenet når jeg reiser fra fra kontorstolen?
Japp, halebeinet er også et av de leddene som blir løsere når man er gravid. Skikkelig praktisk :shifty:
 
Har egentlig nesten ikke kjent korntilgang noe av bekken greier, men i dag så var vi og kjøpte materialer til soverommet vårt og heiv på fyllingen. Løfta nesten ikke noe, bare hjalp til med lette ting. Så slapper sv på sofaen etterpå, skulle reise meg og klarte nesten ikke gå pga halebein/korsrygg... har jo tatt det helt med ro siden jeg gikk ut av jobb... kjenneren jeg ikke skal være veldig fysisk:)
 
Synes det er skikkelig dårlig gjort at dere skal få det så tidlig!
 
Måtte ha tilrettelegging på jobb fra veke 9/10 ca, 100% sjukemeldt sidan 1. april.. Termin 27. Oktober :( har uoppdaga bekken problem etter førstemann på 2 år då som henger igjen, var akkurat begynt å jobbe med det når eg blei gravid.. Burde brukt krykker men har for dårlige hender til det så mykje sofa tid på meg :p håper månedene framover går litt fort for alle her og at smertene roer seg ved fødsel :happy:
 
Uff i går tok det skikkelig av. Det kjennes som om jeg har fått skikkelig vondt i rompeballene.
Jeg har en stillesittende kontorjobb så har fått helt greit til nå, og kjører bil til og fra jobb.
Men, i går var jeg på bena nesten hele dagen med nedpakking av leilighet og sånt. Fytti katta.
Dristet meg til en tur på butikken på kvelden og det tok jo en evighet, mannen lurte på om jeg hadde truffet kjente siden jeg ble så lenge. Jeg brukte bare lang tid på å gå rundt i butikken...
 
Har vært veldig heldig her og ikke merket noe særlig til bekkenløsningen. Det var én dag i slutten av andre trimester hvor jeg hadde gått ute hele dagen og deretter dro rett på en jobbvakt hvor jeg fortsatte å gå en del, og da var korsryggen min så ille at jeg måtte sette meg ned flere ganger. Ikke hatt det så ille siden. En annen dag for ikke så lenge siden var det plutselig symfysen sin tur til å verke når jeg gikk, men det varte ikke lenger enn en halvtimes tid før det gikk over.

Til daglig merker jeg det mest i korsryggen at det er litt ubehagelig å finne riktig sittestilling i sofaen enkelte ganger, ellers har jeg som sagt sluppet billig unna. :)
 
Back
Topp