Bekkenløsning.....

Hadde ekstrem bekken løsning forrige svangerskap. Så ille at jeg faktisk ikke alltid klarte å komme meg ut av sengen. Det var forferdelig. Nå fikk jeg plutselig vondt bekken for noen uker siden, før jeg visste jeg var gravid. Jeg valgte å gå til kiropraktor da jeg I tillegg har slitt med bekkenlåsning. Har god effekt av det. Får triggerpunktsmassasje og knekker opp. I tillegg et eget treningsprogram for bekken. Skal også starte behandling med fysioterapeut etter hvert, men må si at kiropraktikk er mye mer effektivt. Tips til deg: hold deg langt unna gulvkoster og støvsugere, få deg et egnet treningsprogram. Gå tur hver dag, gode sko pg bekkenbelte=) Gå til lege å få henvisning til fysioterapi, eller kiropraktikk (dette må man betale selv). Start forebygging med en gang.

Anbefaler deg å dra til lege å få henvisning til fysio om du plages allerede nå. Jeg hadde litt bekkenløsning forrige gang, men det var ikke veldig mye.

Tusen takk for svar :-) nå skal det sies at det var etter noen lange å stressende dager på jobb, med mye løft og bøy og tøy. Men både min mor, søster og legen min syntes det var litt tidlig å få bekkenplager. Fikk noen gode tips hos legen på første kontroll Igor som jeg skal prøve å følge, å egentlig bare avvente å se hvordan det går. Satser på at det bare var engangstilfelle da ;-)

Kjente de første tegnene i dag. Det skremmer meg litt, er jo veldig tidlig. Håper ikke det blir verre.

Godt å lese at det går bedre med deg :)

Jeg har hatt noen dager med vondt i skambeinet! Noen ganger til venstre for midtlinjen, andre ganger til høyre. Kjennes som at det er i beinet liksom, veldig rar, dumpt ubehag (kan ikke dra den så langt som å kalle det smerte). Kan det være noe bekkenrelatert? Eller skal jeg legge det i ligamentskuffen?

Hadde bekkenløsning sist.. Av og til kjenner jeg tendenser til det allerede ja...

Jeg har hatt noen dager med vondt i skambeinet! Noen ganger til venstre for midtlinjen, andre ganger til høyre. Kjennes som at det er i beinet liksom, veldig rar, dumpt ubehag (kan ikke dra den så langt som å kalle det smerte). Kan det være noe bekkenrelatert? Eller skal jeg legge det i ligamentskuffen?

På meg så gjør det iallefall vondt i korsryggen, også stråler det ned til rumpa å lårene :-)

Var ganske plaget av det forrige graviditet og kjenner det er på gang igjen...

På meg så gjør det iallefall vondt i korsryggen, også stråler det ned til rumpa å lårene :-)
Hadde en opplevelse i natt hvor jeg våkna for endre stilling (litt toskete, men det gjør jeg, kroppen kommer ikke på at den kan flytte på seg uten å vekke meg), og da jeg satt beina i madrassen for å løfte litt på rumpa, så var det som et lyn som skøyt fra toppen av rumpeballen og nedigjennom. Jeg hylte og kollapset. Også sov jeg videre. Men har ikke merka noe annet, litt må man vel regne med i svangerskapet. Leddene skal jo bli litt slarkne.

Jeg begynner å få det igjen og var samme tidspunkt med lille N

Hadde ekstrem bekkenløsning sist, og har hatt bekkensmerter siden da. Men nå har jeg fått "gravid" bekkenløsning igjen. Begynte før jeg visste jeg var gravid. Går til kiropraktor, akupunktur og venter på fysioterapi. Lytt til kroppen din og sett grenser.

Anbefaler osteopat på det sterkeste! Kom meg litt sent dit sist men hjalp så mye! Jeg merker det litt allerede f.eks hvis jeg dytter noe litt tungt med kun et ben. Syns jeg leste i en app at bekkenet begynner å utvide seg allerede fra uke 6

Jeg syns at legene tar VELDIG feil. at si til noen som har startet å føle bekkenet at det er for tidlig! Liksom at bekkenet kan tenke for seg selv...
Jeg har også startet å føle bekkenet (aldri helt forsvunnet fra sist).

Jeg har hørt om de som merker det på bekkenet før de har fått positiv test, så det kan komme tidlig.

Jeg har aldri vært gravid før og vet heller derfor ikke hvordan bekkenløsning kjennes. Jeg har imidlertid kjent de siste treningsøktene når jeg gjør hoppende utfall og ettbens knebøy en litt ubehagelig følelse, et slags "drag" ved symfysen, altså der de to bekkenhalvdelene møtes - foran. Ble litt skremt av det.. Kan dette være begynnende bekkenløsning?

Jeg har aldri vært gravid før og vet heller derfor ikke hvordan bekkenløsning kjennes. Jeg har imidlertid kjent de siste treningsøktene når jeg gjør hoppende utfall og ettbens knebøy en litt ubehagelig følelse, et slags "drag" ved symfysen, altså der de to bekkenhalvdelene møtes - foran. Ble litt skremt av det.. Kan dette være begynnende bekkenløsning?
Er jo gjerne ved symfysen man kjenner det ved bekkenløsning. Kanskje unngå de øvelsene?

Eg e meir plaga med låsning, har det fra før og kjenne da godt allerede nå som eg e gravid, kjent litt til at det har løsne litt i symfysen men da har bare vore 2 tilfeller! Låsninger kjenne eg i hoftene, korsryggen og nedover beina, e forresten sterkt underdiagnostisert hos gravide!

Back
Topp