Bekkenløsning

neselo

Forumet er livet
Dere som har fått konstantert det hos lege, hvordan undersøkte legen det? Altså hvordan kom legen fram til at det var bekkenløsning dere hadde...

[:)]

Hehe [:)] Skal til legen i morgen så lurer på hva jeg må "igjennom"...

Det fant hun ut av det jeg fortalte, sa hvordan smertene var og når jeg hadde mest vondt.
For min del sa jeg bare: jeg har bekkenløsning!
Har jo hatt det lenge jeg men blir forsterket i svangerskapet.
Hvis legen tviler anbefaler jeg fysiot. eller kiropraktor som kan kjenne det på kroppen din, fysisk.

ORIGINAL: bellybutton

Det fant hun ut av det jeg fortalte, sa hvordan smertene var og når jeg hadde mest vondt.
For min del sa jeg bare: jeg har bekkenløsning!
Har jo hatt det lenge jeg men blir forsterket i svangerskapet.
Hvis legen tviler anbefaler jeg fysiot. eller kiropraktor som kan kjenne det på kroppen din, fysisk.

Ok, takk for svar!

tror noen leger har noen øvelser eller en test man skal gjøre liksom... så ser de jo fort om det er vondt eller ikke når man gjør øvelsene som trigger

Leste at legen henviser videre til fysioterapaut, som finner ut om det er det man har :-)
Jeg tror jeg har fått bekkenløsning, etter en arbeidsdag har jeg kjempe vondt i nederste del av ryggen på venstre side, med stråling til rumpen Og videre ned i foten:-/ Auuu... Forferdelig vondt å reise seg, en stikkende smerte!
Noen andre som har det sånn?:-(

ORIGINAL: Bebiii2011

Leste at legen henviser videre til fysioterapaut, som finner ut om det er det man har :-)
Jeg tror jeg har fått bekkenløsning, etter en arbeidsdag har jeg kjempe vondt i nederste del av ryggen på venstre side, med stråling til rumpen Og videre ned i foten:-/ Auuu... Forferdelig vondt å reise seg, en stikkende smerte!

Akkurat sånn jeg har!

ORIGINAL: neselo

Akkurat sånn jeg har!

Klarer nesten ikke reise meg om jeg sitter for lenge, det samme gjelder om jeg sover litt "feil"... vet ikke om dette er bekkenløsning, men antar det.
Har vært hos kiropraktoe før jeg ble gravid med samme problemer og det viste seg at korsryggen min er skjev nederst, etter 10 behandlinger ble jeg veldig bra, men da jeg ble gravid kom det tilbake, ikke fullt så ille enda, men blir værre og værre...

Grunnen til at det iler nedover beinet er isjias som legges i klem, dette kan føre etterhvert til hodepine også om det blir for vondt altså.
Pass på å gå i ulent terreng og ikke løft tungt!!!

Min lege er ingen ekspert på bekkenløsning, alle har jo bekkenløsning, men ikke alle har vondt.

Her sjekket manuell terapeut det på meg, tok mange ulike øvelser..noen skal du klare, andre ikke..er faktisk en del lure tester,(vet ikke om alle gjør det) mange som sier de sliter uten at de gjør det visstnok, er ett "problem" der jeg går...[8|] Skjønner ikke helt poenget med det men...

Går også til kiropraktor, begynte hos han etter fødselen, bekkenet låste seg hele tiden, og han kjente på meg med en gang jeg ble gravid nå...merkelig..[:D]

her bare stola legen på min tidligere erfaring, slapp undersøkelse enda

Da har jeg vært hos vikarlegen. Han bøya og ordna med beina og hoftene, det var ikke så behagelig. Han skrev ut henvisning til fysioterapaut og at jeg hadde bekkenløsning med gangvansker. Jeg skulle ta kontakt med min egen fastlege dersom jobben ble for tøff etter ferien..

forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg diagnosen av osteopaten jeg gikk til (han er også fysioterapaut, men jobber som osteopat). jeg fikk henvisning fra legen ut i fra de vondtene jeg beskrev - men fikk ikke time hos noen fysio pga milelange ventelister. så da betalte jeg heller for osteopaten.

Er som jeg skulle beskrevet meg selv det der... så ja, jeg har det sånn [&:]Men jeg har vondt i hele ryggen da, og hele bekkenet..og nedover bena... Er helt grusomt, føler meg som en gammel dame...
Er 60 % sykemeldt pga det der da...så hjelper veldig..

Back
Topp