Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Å såbra å høre at du ble like fornøyd som jeg erFikk graviditet fra Bbhugme på fredag og det har vært en DRØM og sove med, hvorfor har jeg ikke kjøpt det før nå så dere som sliter på natten med å snu dere eller ikke får nok støtte til bekkenet med en enkel pute, så vil jeg sterkt anbefale denne puta
Har det også sånn ! Kom fra uke 28 ish. Holder det i sjakk vha av kiropraktor og justere aktivitet . Mer er tidvis forferdelig vondt ja.Andre som har bekkenplager som tar seg opp/endres nå på slutten? Er 34+5 og er 100% sjukemeldt pga bekken. Har tatt det veldig med ro dei siste par vekene og egentlig hatt dei beste to vekene siden tidlig September. Men så plutselig denna veko får eg slike "knekk" i symfysebeinet som gjer at det føles som bekkenet deler seg i to! Veldig vondt i muskler/fester eller whatso som er der i underlivet, vondt å gå, vri seg osv. Heilt ny type bekkensmerter for min del då eg helst har vært plaga i setet og nedre korsrygg. Hatt litt smerter i symfyse, men ikkje slik som detta. Begynne å skjønna koffer folk som virkelig slite med detta grue seg til fødsel, virke jo tortur å føda med
Korleis justerer kiropraktor fronten liksom?Har det også sånn ! Kom fra uke 28 ish. Holder det i sjakk vha av kiropraktor og justere aktivitet . Mer er tidvis forferdelig vondt ja.
Hu kombinerer med forskjellige teknikker, så knekker ikke opp nei hu har en sånn massasjepistol sak? Gjør helt sinnsykt vondt, men hjelper som vare det!Korleis justerer kiropraktor fronten liksom?
Fancy eg går fast til fysio, har pleid å hjelpa, gjer heilt sinnsjukt vondt det og men ikkje vært på 2 veker, skulle idag, men hu fekk korona og eg omgangssjuko så blir nok ikkje før neste veka. Er 3t t/r å komme seg til kiropraktor, så det får bli siste utvei kjenne eg.Hu kombinerer med forskjellige teknikker, så knekker ikke opp nei hu har en sånn massasjepistol sak? Gjør helt sinnsykt vondt, men hjelper som vare det!
Det er ikke helt fjernt faktisk. De sier at etterhvert som babyen kommer lenger ned i bekkenet og kanskje til og med fester seg så blir bekkenet mer stabilt. Så de som da har hatt mye smerter vil kunne kjenne på en bedring jeg selv har hatt store smerter i 5-6 uker hvor jeg på det verste ikke kunne røre meg og var lagt inn. Nå er jeg bevegelig og kommer meg rundt men må ta det med ro.. så absolutt, myyyye bedreFor meg har smertene avtatt, merkelig nok. Får fortsatt vondt dersom jeg gjør for store sprell, men det tar lenger tid før jeg får vondt og jeg behøver mindre tid på å komme meg til hektene igjen. Føler også at bekkene oppleves som det henger bedre sammen om det gir mening. I begynnelsen føltes det som alt var helt løst og kunne falle fra hverandre ved den minste bevegelse. Om det faktisk stemmer eller om det bare er ønsketenking at jeg opplever bedring er jeg usikker på
Samme her. Var mye verre før. Men etter at han snudde seg, så stabiliserte bekkenet seg mer. Fortsatt helt grusomt vondt av og til nederst i korsryggen/setet, men symfysesmertene er så å si borte.Det er ikke helt fjernt faktisk. De sier at etterhvert som babyen kommer lenger ned i bekkenet og kanskje til og med fester seg så blir bekkenet mer stabilt. Så de som da har hatt mye smerter vil kunne kjenne på en bedring jeg selv har hatt store smerter i 5-6 uker hvor jeg på det verste ikke kunne røre meg og var lagt inn. Nå er jeg bevegelig og kommer meg rundt men må ta det med ro.. så absolutt, myyyye bedre
Slik var mitt møte med offentlig fysio ja selv om de sa de hadde erfaring med gravide og vondt bekken.Fikk plager med bekkenet rett før jul og det har vært slik at jeg knapt greier å gå visse dager. Ellers gjør det meste vondt. Fikk ordnet med time hos fysioterapeut og var veldig håpefull, men makan det var fullstendig bortkastede penger!
Jeg fikk ingen behandling der, ingen forslag til øvelser å gjøre hjemme, ingen tips/råd for å greie å håndtere dette fram mot fødsel. Bare 25 minutter for å høre på at dette er veldig vanlig og bekkenløsning er nødvendig for at kroppen skal forberede seg til fødsel (øh ja, no shit).
Og dette måtte jeg betale 300 kroner for. Dette er mitt første møte med en fysioterapeut og jeg ble så skuffet. Er dette normalt?
Slik var mitt møte med offentlig fysio ja selv om de sa de hadde erfaring med gravide og vondt bekken.
Jeg gikk privat og måtte betale 1000 kr per gang ca 10 ganger. Ikke vært hos fysio de siste ukene da jeg opplever at det ikke har så god effekt de siste ukene av graviditeten.
Hos meg kunne de ikke gjøre mer enn å løsne litt opp i støttemuskulatur rundt bekkenet som ble overbelastet og veldig vondt.
Skal ta meg råd/prioritere å dra tilbake for 6 ukers kontroll for å få en sjekk på bekkenbunnen min også. Blitt veldig svak etter 2 svangerskap/fødsel
Trist at du hadde samme erfaring med offentlig fysio. De burde jo bare si at det ikke er vits da når man bestiller time. Jeg skal ihvertfall legge igjen en anmeldelse på google slik at andre gravide slipper å kaste bort tid/penger hos den fysioterapeuten.Slik var mitt møte med offentlig fysio ja selv om de sa de hadde erfaring med gravide og vondt bekken.
Jeg gikk privat og måtte betale 1000 kr per gang ca 10 ganger. Ikke vært hos fysio de siste ukene da jeg opplever at det ikke har så god effekt de siste ukene av graviditeten.
Hos meg kunne de ikke gjøre mer enn å løsne litt opp i støttemuskulatur rundt bekkenet som ble overbelastet og veldig vondt.
Skal ta meg råd/prioritere å dra tilbake for 6 ukers kontroll for å få en sjekk på bekkenbunnen min også. Blitt veldig svak etter 2 svangerskap/fødsel på under 2 år.
Vil absolutt anbefale kiropraktor i stedet. Jeg har gått en gang i blant og fått god hjelp gjennom svangerskapet. Det koster litt mer, men det har det vært verdt.Fikk plager med bekkenet rett før jul og det har vært slik at jeg knapt greier å gå visse dager. Ellers gjør det meste vondt. Fikk ordnet med time hos fysioterapeut og var veldig håpefull, men makan det var fullstendig bortkastede penger!
Jeg fikk ingen behandling der, ingen forslag til øvelser å gjøre hjemme, ingen tips/råd for å greie å håndtere dette fram mot fødsel. Bare 25 minutter for å høre på at dette er veldig vanlig og bekkenløsning er nødvendig for at kroppen skal forberede seg til fødsel (øh ja, no shit).
Og dette måtte jeg betale 300 kroner for. Dette er mitt første møte med en fysioterapeut og jeg ble så skuffet. Er dette normalt?
Vil absolutt anbefale kiropraktor i stedet. Jeg har gått en gang i blant og fått god hjelp gjennom svangerskapet. Det koster litt mer, men det har det vært verdt.
Vurderer å bestille en ny time selv for etter noen timer med shopping er det nå vanskelig å gå for hele greia har stivnet.
Kan skrive under på det @Selcouth skriver! Kiropraktor er gull, har også god erfaring med osteopat. Uansett hva du velger så ville jeg gått til noen med erfaring med gravide. Kan også være nyttig til etter fødsel om du trenger noen oppfølging da.Fikk plager med bekkenet rett før jul og det har vært slik at jeg knapt greier å gå visse dager. Ellers gjør det meste vondt. Fikk ordnet med time hos fysioterapeut og var veldig håpefull, men makan det var fullstendig bortkastede penger!
Høres veldig bra ut med osteopat også. Jeg vil bare understreke at kiropraktoren jeg går til gjør både (mest) muskelbehandling og (litt) manipulasjon/ knekking. Det er nok individuelt hva de fokuserer på, men hun jeg går til er spesialist på gravide og spedbarn Jeg betaler 470kr for 20 minutter.Kan skrive under på det @Selcouth skriver! Kiropraktor er gull, har også god erfaring med osteopat. Uansett hva du velger så ville jeg gått til noen med erfaring med gravide. Kan også være nyttig til etter fødsel om du trenger noen oppfølging da.
Koster litt å gå privat, men synes personlig det er verdt det om det blir bedring eller hjelper det til å holde det i sjakk. Selv går jeg til osteopat da det er mest muskulært denne gangen, men hun kan også knekke opp om det trengs. Koster 690kr for tretti min, så det går jo med noen kroner til det. Men igjen; jeg synes det er verdt det for alternativet hadde vært verre smerter og nærmest sengeliggende.
Høres veldig bra ut med osteopat også. Jeg vil bare understreke at kiropraktoren jeg går til gjør både (mest) muskelbehandling og (litt) manipulasjon/ knekking. Det er nok individuelt hva de fokuserer på, men hun jeg går til er spesialist på gravide og spedbarn Jeg betaler 470kr for 20 minutter.