Bekkenløsning/låsning?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Jeg har de siste dagene fått gradvis økte smerter rundt halebeinet og i underlivet. Smertene i underlivet sitter midt under, i overgangen mellom underliv og lår. Der kjennes det ut som om jeg skulle ha trent hardt og kjenner stølhet ved å skreve.

Smertene kommer ikke i stråler eller stikk. Det er verst når jeg skal reise meg og begynne og gå. Litt som at "stølheten" da har stivnet.

Hadde ikke bekkenproblemer i forrige svangerskap med unntak av at jeg måtte sove med pute mellom lårene i siste trimester for å unngå ubehag om natten.

Noen med erfaringer?
 
Jeg har vondt i halebeinet, inne i høyre rumpeballe og låsninger som går fra korsryggen og ned i rumpa både på høyre og venstre side, omtrent ved nyrene (?). Har skjønt det sånn som at dette kan være bekkenlåsning. Enn så lenge ignorerer jeg hele greia og forsøker å ikke tenke så mye på det. :( Det har ikke blitt noe verre, egentlig, så jeg avventer litt før jeg ev. følger opp noe mer. Jeg blir også verre etter å ha sittet stille, og så går det seg litt til hvis jeg går tur, f.eks. Håper du ikke blir verre!
 
Sniker gjennom nye innlegg. Høres absolutt ut som bekkenløsning. Da må du først og fremst regulere med aktivitet, dvs skru ned aktiviteten. Jordmor sa til meg at poenget er at man kan bli sliten i bekkenet,men at du skal føle deg ok igjen neste dag. Blir det vondere og vondere hver dag som går,så må du skru ned aktiviteten.

Første svangerskap hadde jeg også vondt der du har, på "undersiden " langs beinet nærmest. Denne gangen har det vært mer bak på hofta . Du bør roe ned litt, og kjenne på hva som gjør det bedre og verre. For min del si at nå så var det ikke bare aktivitet som ble vondt,men også å sitte mye i ro på jobb faktisk.
 
Jeg vil absolutt anbefale deg å oppsøke manuell/fysioterapeut eller kiropraktor. Dersom det er låsning kan de hjelpe deg å løsne det:joyful:
Er det bekkenløsning får du hjelp til øvelser som avlaster bekkenet og gjør det enklere for deg å utføre dagligdagse gjøremål :joyful:
 
Back
Topp