Bekkenbelte???

LilleOlleBolle

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Heisann:) jeg har prøvd å lese meg litt opp ifm bekkenløsning, spesielt symfyseløsning, da det var det som var verst sist, og har kommet mest nå... Og det virker som det er litt elsk/hat forhold til bekkenbelte! Men føler det er mange som syns det har vært godt å ha, særlig de dagene man vet man skal bevege seg endel. Noen her som har erfaring med det?

Fikk prøve et hos jordmor i dag, og syns egentlig det var ganske behagelig:)

Jeg elsker det!! Bruker det når jeg skal gå eller stå, og har jeg veldig veldig vondt kan jeg legge meg i sofaen med beltet på :) synes det hjelper mye!

Hørtes ut som noe jeg kunne tenke meg og prøve :)
Hvor kan man kjøpe et slik?

Jeg kjøpte billig på Jollyroom og funker helt fint - trenger ikke kjøpe de dyreste spør du meg i hvert fall :)

Noe som er veldig viktig for full effekt, og som fysioterapauten min lærte meg, er at beltet skal sitte under magen/på hoftene og langt ned på rumpen :)

Fysioterapeuten min anbefalte det til meg (hatt bekkenløsning siden uke 9, er nå i uke 26).

Hun sa at det er ikke alle hun anbefaler det til, men hun mente at det var verdt et forsøk.

Hun anbefalte å ikke kjøpe i stoffet neopren(minner om våtdraktstoff). Jeg la ut på kjøp og salg side på facebook og fikk kjøpt brukt der. Greit å ikke svi av for mye penger når en ikke vet om det vil hjelpe.

Takk for tilbakemeldinger:) da tror jeg nok jeg skal kjøpe meg et jeg også!

Hvorfor ikke neopren egentlig? Fordi det kan bli veldig varmt og tett, eller var det en annen grunn? Det jeg fikk prøve hos JM var det nemlig, og det var mye bredere bak, så følte det holdt et større område på plass... Dette selger de hvertfall i apotekenes nettbutikker;) koster ca 500kr da... Dårlig bilde, men det var dette!
ImageUploadedByBV Forum1429708444.291668.jpg

Jeg skal få låne fysio sitt neste gang jeg kommer for å se om det hjelper på meg før jeg kjøper et :)

Takk for tilbakemeldinger:) da tror jeg nok jeg skal kjøpe meg et jeg også!

Hvorfor ikke neopren egentlig? Fordi det kan bli veldig varmt og tett, eller var det en annen grunn? Det jeg fikk prøve hos JM var det nemlig, og det var mye bredere bak, så følte det holdt et større område på plass... Dette selger de hvertfall i apotekenes nettbutikker;) koster ca 500kr da... Dårlig bilde, men det var dette!
Vis vedlegget 113799
Min fysio sa i hvert fall at det blir for bredt bak og kan bli vanskelig å få det til å stramme ordentlig der den skal :) men prøvde du den hos fysio og var fornøyd, så ser jeg ikke noe problem ;) sikkert smak og behag!

Back
Topp