Bein brudd??

Enhjørning!

Gift med forumet
Juliknøttene 2022
Har du noen gang skadet deg slik at du fikk et brudd??
Hvis..fortell..og hvor...
Og hvor gammel var du??

brakk håndleddet når jeg gikk i førsteklasse... skulle stå i mål når vi skulle sparke fotball med brødre og stefar... og da var det jo gutta mot den voksne... alle løp på han så han skulle sparke, men trudde han bummet på mål, men den kom rett mot meg og jeg satt handa fram for beskyttelse... der knakk det håndleddet :p jeg reddet målet da :p så jeg har gips på førsteklasse bilde mitt :D weeee.....

Eneste bruddet jeg vet jeg har hatt er ribbeinsbrudd. Det fikk jeg i en håndballkamp i februar i fjor, hørte det smalt men smertene kom først på turen hjem. Og sammen støtet skjedde i 1.omgang, så spilllte lenge med adrenalin :p

heldigvis aldri!! *bankibordet*
Men husker jeg lekte med ei venninne når vi var ca 6-8 år, hun klatret i et epletre. så kom hun ikke ned.. Jeg sa hun kunne hoppe ned:P Hun hørte på meg og brakk armen :o Staakar :(

jeg har brukket vestre albue(brakk det akkurat i leddet,på en måte..)
skulle leke på lekeplassen, og så var det sånn stor tømmerstokk som var plassert på stenger ca en meter over bakken... den sto jeg og balanserte pæ, og så da jegselvfølgelig ned.. albuen sto 90 grader feil vei.. :/
skikelig ekkelt..

har også knekt til sammen alle tær og fingre minus venstre tommel, og høyre lilletå...

for ikke å snakke om alle skader og forstuinger jeg har hatt...

ikke bare bare å være en livlig,rastløs unge/ungdom som ikke fantes redd for smerte...

heldigvis aldri!! *bankibordet*
Men husker jeg lekte med ei venninne når vi var ca 6-8 år, hun klatret i et epletre. så kom hun ikke ned.. Jeg sa hun kunne hoppe ned:p Hun hørte på meg og brakk armen :eek: Staakar :(
stakkar :-P er ikke bare bare å komme med råd alltid :-P

Eneste bruddet jeg vet jeg har hatt er ribbeinsbrudd. Det fikk jeg i en håndballkamp i februar i fjor, hørte det smalt men smertene kom først på turen hjem. Og sammen støtet skjedde i 1.omgang, så spilllte lenge med adrenalin :p
åh, ribbeina og ja... stemmer det.. har brukket et par ribbein og...

Husker det så godt også vettu :p Ho turte egentlig ikke men jeg gira vel litt oppunder, og siden jeg var året eldre "stolte" hun vel på meg :p hehe
haha.. er jo såå typisk da... !!!

Har ikke knukket noe selv, men klarte å knekke armen på min tre år gamle søster da vi var liten. Sendte henne utfor en bakke på ufoakebrett :s

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ingen brudd som jeg vet om, men mulig brist i noen bein i hånda. Rett ved knokene ved peke-og langfinger. Spilte innebandy og så var det en som slo med innebandykølla på hånda mi :( var blå og lilla i flere uker på ovennevnte fingre samt tommelen. Det var "heldigvis" venstre hånd det gikk utover..
Har enda merke på hånda.. Etter at et blodkar mest sannsynlig sprakk

Mange! Har hatt ankelbrudd, underarmsbrudd, overarmsbrudd, kragebensbrudd og flere ribbeinsbrudd :p

Den flaueste var da jeg fikk underarmsbrudd...jeg syklet i fylla, og krasjet med en parkert politibil... Anbefales ikke!
Det vondeste var ribbeinsbruddet jeg hadde i 08, 3 ribbein som fikk feilstilling og måtte korrigeres. Oppå bruddet fikk jeg dobbel lungebetennelse og bihulebetennelse. Det var pain selv om jeg gikk fjern i noen uker :p

Ja første året på idrettsgymnaset,hoppet i bunn av bassenget fra 10 meteren og knakk flere små bein i ankelen og vristen:-(

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Mange! Har hatt ankelbrudd, underarmsbrudd, overarmsbrudd, kragebensbrudd og flere ribbeinsbrudd :p

Den flaueste var da jeg fikk underarmsbrudd...jeg syklet i fylla, og krasjet med en parkert politibil... Anbefales ikke!
Det vondeste var ribbeinsbruddet jeg hadde i 08, 3 ribbein som fikk feilstilling og måtte korrigeres. Oppå bruddet fikk jeg dobbel lungebetennelse og bihulebetennelse. Det var pain selv om jeg gikk fjern i noen uker :p
Konklusjon hold deg unna sykkel og politibiler:-)

Glemte når jeg varv19 år og hostet på meg brudd på tre ribbein:-)

Konklusjon hold deg unna sykkel og politibiler:-)

En god lærdom i fylla ja. Og skal man absolutt prøve, hold øya på veien foran sykkelen og ikke snu deg for å vinke til folka fra festen :p

Ingen som jeg vet sikkert.
Men mistenker sterkt at jeg brakk halebeinet på hyttetur for et par år siden. Det gjorde syykt vondt...klarte ikke å sitte på lenge. Jeg gjorde ikke noe med det, og det gikk gradvis over..men smertene kom tilbake som første graviditetstegn nå og varte flere mnd i starten av svangerskapet...

Back
Topp