Behandlingstid foreldrepenger Rogaland

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Noen fra Rogaland som har søkt om foreldrepenger og fått svar på søknaden fra nav innen tidsfristen? Innser det er godt over seks uker (som er behandlingstiden oppgitt på nav.no) siden søknaden min ble registrert mottatt og under behandling, men har fortsatt ikke fått svar. Permisjonen min starter neste mandag, så blir litt stressa over ikke å ha fått godkjent søknad ennå. Er arbeidsgiver som utbetaler til meg, så penger får jeg alltids nå i starten, men de bør jo helst få tilbakebetalt fra nav...

Jeg har heller ikke fått svar, begynner på perm den 11 mai.
Da er det iallfall ikke bare meg, fryktet det var noe jeg hadde gjort feil i utfyllinga, og ikke fått med meg at jeg måtte rette opp...
Starter permisjon samme dag vi da :-)

Det er 5 uker siden jeg søkte, så de har fortsatt en uke på seg. Men jeg går ikke ut i permisjon før 2. Juni :)

Arbeidsgiver er vant med at det går treigt har jeg hørt. Min sjef sa at jeg ikke trengte å tenke på det.

Går vel litt treigere nå i "høysesongen" ;)

Tilhører ikke rogaland, men går ut i perm 20.mai og har ikke hørt ett kvekk siden jeg sendte søknaden i uke 27 tror jeg det var. Jeg ringte selv og spurte, og eneste de sa var at alt de trengte var vertfall kommet, og at den lå "til behandling" med frist 20. Mai, men 1. utbetaling skulle normalt komme i slutten på mai, så får vel bare vente å se da..? Noen som vet om man først får "min side" på nav etter en søknad er begandlet, eller lager man dette selv? Kanskje bedre oversikt der tenker jeg?

Tilhører ikke rogaland, men går ut i perm 20.mai og har ikke hørt ett kvekk siden jeg sendte søknaden i uke 27 tror jeg det var. Jeg ringte selv og spurte, og eneste de sa var at alt de trengte var vertfall kommet, og at den lå "til behandling" med frist 20. Mai, men 1. utbetaling skulle normalt komme i slutten på mai, så får vel bare vente å se da..? Noen som vet om man først får "min side" på nav etter en søknad er begandlet, eller lager man dette selv? Kanskje bedre oversikt der tenker jeg?
Gå inn på nav.no og velg logg inn, så logger du inn med bankID :-) Da er du inne på "mitt nav" og kan se status på søknader etc, selv om det antageligvis ikke er stort som står der. Hos meg står det bare mottatt og under behandling iallfall...

Noen fra Rogaland som har søkt om foreldrepenger og fått svar på søknaden fra nav innen tidsfristen? Innser det er godt over seks uker (som er behandlingstiden oppgitt på nav.no) siden søknaden min ble registrert mottatt og under behandling, men har fortsatt ikke fått svar. Permisjonen min starter neste mandag, så blir litt stressa over ikke å ha fått godkjent søknad ennå. Er arbeidsgiver som utbetaler til meg, så penger får jeg alltids nå i starten, men de bør jo helst få tilbakebetalt fra nav...

Jeg starter permisjon 11 mai og har fått svar. Men sist jeg hadde mammaperm i 2013 så brukte dem utrolig lang tid på å godkjenne søknaden. Jeg fikk jo da betalt gjennom jobben så keg merket ikke noe sånn sett, men måtte drive å ringe NAV daglig for å etterlyse svar siden jobben skulle ha den. Behandlingstiden den gang var 10 uker, tror ikke jeg fikk svar før det var gått 14 uker eller noe!

Ringte nav i går faktisk, har ikke fått noen vedtekt på foreldrepenger selv om jeg søkte for år å dag siden. Nav-mannen sa han skulle purre på vedtaksbrev så satser på det er i boks straks!

Sniker fra Mai, har gått ut i permisjon og har fremdeles ikke fått svar ;) Søkte i uke 28 og hører til Nav Sandnes. Utrolig dårlig service.

Jeg er kronisk dårlig på å ringe og purre på sånt, men får ta en telefon på mandag og mase litt på dem. Kjipt når de opererer med en behandlingstid de ikke klarer å overholde :/

Jeg er kronisk dårlig på å ringe og purre på sånt, men får ta en telefon på mandag og mase litt på dem. Kjipt når de opererer med en behandlingstid de ikke klarer å overholde :/
Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke hørt noe siden jeg sendte søknad. Går ut 20.mai i perm og fikk brev idag om at de bevilget søknaden :-) lovlig sent, men ok :-P tilhører sør-trøndelag

Sniker litt fra juli..:) jeg sendte inn søknad på en søndag, og når jeg ligget meg inn på onsdagen, var den ferdig behandlet! Så her gikk det kjapt!! Måtte ringe å høre med NAV om dette faktisk stemmer, og hun ble like overrasket som meg. Brevet tar jo en uke i posten, så det kom en liten stund etterpå. Da sto det at datoen jeg søkte var 27.04 og brevet ble skrevet 28.04..

Sniker litt fra juli..:) jeg sendte inn søknad på en søndag, og når jeg ligget meg inn på onsdagen, var den ferdig behandlet! Så her gikk det kjapt!! Måtte ringe å høre med NAV om dette faktisk stemmer, og hun ble like overrasket som meg. Brevet tar jo en uke i posten, så det kom en liten stund etterpå. Da sto det at datoen jeg søkte var 27.04 og brevet ble skrevet 28.04..
Heldig du :-) Jeg søkte i første halvdel av mars, fikk brev en ukes tid etterpå om at de hadde mottatt søknaden og at den var under behandling...etter det har det vært helt stilt :(

Jeg søkte i uke 26 og var nå inne på mitt Nav der sto det ingen søknader til behandling ! Er nå i uke 36 og går snart ut i permisjon... Men får ringe de på mandag

Jeg fikk svar to uker etter og ha sendt inn. Og dette var like før påske. Arbeidsgiver som betaler her og. Behandlingstiden var 12 uker her. Men tok 10 uker mindre. Sendte da jeg var 27 uker

Dere som har fått svar er ikke i Rogaland vel?

Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke hørt noe siden jeg sendte søknad. Går ut 20.mai i perm og fikk brev idag om at de bevilget søknaden :) lovlig sent, men ok :p tilhører sør-trøndelag

Jeg går også ut i perm 20. og har ikke hørt et kvekk... Oslo her. Blir litt oppgitt.

Jeg går også ut i perm 20. og har ikke hørt et kvekk... Oslo her. Blir litt oppgitt.
Jeg ringte å spurte for litt over en uke siden, og eneste jeg fikk til svar var at han så at søknaden lå inne klar til behandling, ingenting manglet. Siden jeg går ut 20. var fristen for godkjenning også 20. slik jeg forsto, og første utbetaling skal komme denne mnd. Men rart man ikke skal høre NOE før man faktisk får det brevet om godkjenning synes jeg, hører jo om de som vertfall får en bekreftelse om at søknad er mottatt og til behandling..

Jeg ringte å spurte for litt over en uke siden, og eneste jeg fikk til svar var at han så at søknaden lå inne klar til behandling, ingenting manglet. Siden jeg går ut 20. var fristen for godkjenning også 20. slik jeg forsto, og første utbetaling skal komme denne mnd. Men rart man ikke skal høre NOE før man faktisk får det brevet om godkjenning synes jeg, hører jo om de som vertfall får en bekreftelse om at søknad er mottatt og til behandling..

Ja... Må vel bare smøre seg med tålmodighet. Jeg skal få utbetalt direkte fra NAV og ikke gjennom arbeidsgiver, så hadde vært ålreit å vite om det kommer inn noen penger denne måneden eller ikke liksom...

Back
Topp