Behandling ved SA

Isa28

Glad i forumet
Jeg begynte så smått å blø litt for to dager siden. Og nå har det tatt seg opp til en liten mens. Jeg har vært igjennom en SA før, for ca 3 år siden. Den gangen ble jeg sendt inn til ul for å sjekke om det kun var en blødning eller om det var SA. Det ble konstantert at det var en SA og at jeg hadde rester igjen i livmoren. Fikk med meg tabletter hjem slik at restene skulle komme ut. Virkningen kom etter ca 4 timer, og jeg satt nesten konstant på do i 6 timer, og det fosset blod nesten hele tiden. Etter dette stoppe det opp og blødde ingenting igjennom natta. Dagen etter skulle jeg gå på do for å se om det hadde stoppet opp eller om det kom mere. Jeg kjente jeg var litt småsvimmel da jeg skulle reise meg opp fra do, å tenke at jeg måtte være kjapp for å komme meg tilbake i senga, men så langt kom jeg ikke.. jeg datt om på badet, men kom meg opp igjen ganske fort. Da jeg kom til soveromsdøra datt jeg om igjen og i følge samboeren hadde jeg ristet og øynene rullet bakover. Han fikk kontakt med meg og la meg i senga, jeg husker at jeg sa at han måtte sette opp vinduene og finne en kald klut til meg. Etter en liten stund ble jeg meg selv igjen.. Skikkelig skremmende episode og dette kom garantert av at jeg mistet så mye blod.. Men nå er jeg livredd for å måtte ta disse tablettene igjen! Dere som har hatt SA, har blødningene stoppet av seg selv, eller har dere tatt tabletter/utskrapning? :)

Er så lei meg for at du må gjennom dette. Har selv opplevd det du forteller nå :( jeg er allergisk må jeg være mot disse pillene. For jeg blir så dårlig :/ jeg blødde så fargen på mitt blod neste dag var vann :( jeg svimte også av . Jeg skulle skynde meg til senga og gikk i gulvet. Jeg er livredd disse tablettene.
Så om jeg noen gang må ta de skal jeg være på et sykehus med fagfolk rundt meg. Er jo skummelt!

Jeg tok disse pillene før utskrapning . Måtte få intravenøst væske og blodoverføring :/

Sender deg millioner klemmer ❤❤❤

Er så lei meg for at du må gjennom dette. Har selv opplevd det du forteller nå :( jeg er allergisk må jeg være mot disse pillene. For jeg blir så dårlig :/ jeg blødde så fargen på mitt blod neste dag var vann :( jeg svimte også av . Jeg skulle skynde meg til senga og gikk i gulvet. Jeg er livredd disse tablettene.
Så om jeg noen gang må ta de skal jeg være på et sykehus med fagfolk rundt meg. Er jo skummelt!

Jeg tok disse pillene før utskrapning . Måtte få intravenøst væske og blodoverføring :/

Sender deg millioner klemmer ❤❤❤
Ja, jeg er skikkelig redd :( Om de sier jeg må ta de tablettene igjen kommer jeg til å nekte! Kommer ikke til å ta de om de sier jeg får være på sykehuset engang. Går ikke ut døra derifra før de evt gir meg en utskrapning!

Ja, jeg er skikkelig redd :( Om de sier jeg må ta de tablettene igjen kommer jeg til å nekte! Kommer ikke til å ta de om de sier jeg får være på sykehuset engang. Går ikke ut døra derifra før de evt gir meg en utskrapning!

Nei , ikke ta de hjemme. Hvis du absolutt må så skal du være på sykehus med folk rundt deg. Som kan stille opp og ha smertestillende å slike ting ❤
Tror man må ta disse tablettene før utskrapning måtte ihvertfall jeg. For de åpner livmorhalsen eller munnen/ usikker på navnet. Håper du skjønner hva jeg mener .
Tenker på deg ❤ klemmer❤

Nei , ikke ta de hjemme. Hvis du absolutt må så skal du være på sykehus med folk rundt deg. Som kan stille opp og ha smertestillende å slike ting ❤
Tror man må ta disse tablettene før utskrapning måtte ihvertfall jeg. For de åpner livmorhalsen eller munnen/ usikker på navnet. Håper du skjønner hva jeg mener .
Tenker på deg ❤ klemmer❤
Huff.. satser på at kroppen ordner opp alt selv denne gangen :)

Off så leit at du må igjennom dette:/ Da jeg hadde SA fikk jeg veldig magesmerter og jeg følte press. Jeg dro på legevakta og de sa det kanskje kunne være en SA og jeg ble sendt hjem igjen. Jeg satt meg på do og det fosset blod! Jeg satt der i mange timer og mistet mye blod. Det ble mindre etter mange timer og magesmertene forsvant. Jeg ble svimmel men det gikk greit. Da jeg var på kontroll på sykehuset sa de at det meste hadde kommet ut selv og at resten kommer ut ved neste mens.

På sykehuset sa legen at han syntes det var rart at jeg ikke ble sendt til sykehuset da jeg dro til legevakta, siden jeg hadde så store smerter. Hvis du føler det er skremmende å ta pillene hjemme kan du jo spørre legen om det er mulig å få gått igjennom dette på sykehuset? Spesielt siden det du opplevde sist.

Klem:Heartred

Off så leit at du må igjennom dette:/ Da jeg hadde SA fikk jeg veldig magesmerter og jeg følte press. Jeg dro på legevakta og de sa det kanskje kunne være en SA og jeg ble sendt hjem igjen. Jeg satt meg på do og det fosset blod! Jeg satt der i mange timer og mistet mye blod. Det ble mindre etter mange timer og magesmertene forsvant. Jeg ble svimmel men det gikk greit. Da jeg var på kontroll på sykehuset sa de at det meste hadde kommet ut selv og at resten kommer ut ved neste mens.

På sykehuset sa legen at han syntes det var rart at jeg ikke ble sendt til sykehuset da jeg dro til legevakta, siden jeg hadde så store smerter. Hvis du føler det er skremmende å ta pillene hjemme kan du jo spørre legen om det er mulig å få gått igjennom dette på sykehuset? Spesielt siden det du opplevde sist.

Klem:Heartred
Nå blør jeg som en liten mens og har vanlige menssmerter. Var bare 5+1 da jeg beynte å blø.. Så håper egentlig kroppen ordner opp selv denne gangen. Skal til legen i neste uke, så får se om jeg fortsatt blør da og om hun evt. sender meg til ul :) Om jeg absolutt MÅ ta de tablettene, så SKAL jeg være på sykehuset, ja!

Siden du er så tidlig på vei, kan det veldig godt hende det ikke blir så mye verre enn en kraftig mens.

Jeg hadde SA i uke 12+6, og det var litt som du forklarer: Veldig brutalt, masse blod, svimmel, utmattet og ja, i det hele tatt. Jeg hadde litt rester som kom ut av seg selv, så jeg slapp noe som helst av "ekstern hjelp". Men jeg har også hatt en SA (kjemisk) 4+6, og da blødde jeg bare som en vanlig mens. Så det er ikke sikkert det trenger å bli så galt for deg.

Veldig leit å høre at det var sånn det skulle ende. Føler virkelig med deg ❤❤

Siden du er så tidlig på vei, kan det veldig godt hende det ikke blir så mye verre enn en kraftig mens.

Jeg hadde SA i uke 12+6, og det var litt som du forklarer: Veldig brutalt, masse blod, svimmel, utmattet og ja, i det hele tatt. Jeg hadde litt rester som kom ut av seg selv, så jeg slapp noe som helst av "ekstern hjelp". Men jeg har også hatt en SA (kjemisk) 4+6, og da blødde jeg bare som en vanlig mens. Så det er ikke sikkert det trenger å bli så galt for deg.

Veldig leit å høre at det var sånn det skulle ende. Føler virkelig med deg ❤❤
Nei, håper jeg slipper unna og at kroppen ordner opp selv. Det har vært noen tårer, men nå er jeg ved godt mot og ser fram til og prøve på nytt, og håper spira klamrer seg bedre fast neste gang :) Jeg har ei jente på 2 år fra før av også :)

Jeg hadde aldri noe sjekk eller fikk noe som helst.. Blødde som en vanlig mens.. Mistet i uke 8.

Back
Topp