Begynt å snakke

Mini har vel ikkje begynt å snakke bevisst tror eg... Men han sier hei titt og ofte.. hehe..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Er vel en stund til de sier ord og samtidig vet hva de betyr, men de begynner vel å herme nå?

Sent from my iPhone using BV Forum

Er vel en stund til de sier ord og samtidig vet hva de betyr, men de begynner vel å herme nå?

Tror de hermer ja! Her har hun sagt nam-nam lenge... men samtidig, hun sier det når jeg setter henne i tripptrappen og tar på henne smekken og begynner å lage maten.. så jeg vet ikke helt. Virker som hun sier det uten at jeg har sagt noe.

Høres ut som hun sier hei. Og så sier hun papapapa..:p med veldig trykk på p

Neh, det er nok alt for tidlig. Storebror sa ikke noe før han sikkert var et og et halvt år, da snakket han til gjengjeld nesten i setninger med en gang, og ordene stoppet aldri igjen ;) Nå er jeg rimelig streng på det der da, å tar ikke et ord for et ord, før de faktisk sier det og peker samtidig (eller viser helt tydelig at de faktisk forstår hva de sier). Alt før det er bare lyder de har flaks med i mine øyne ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Enig med deg. Ikke før de bruker ordet bevisst i riktig kontekst. Men lydene ma-ma-ma er en begynnelse, de siler ut lyder de hører mye og begynner å imitere. Og slike lyder er de letteste og de første de lager. En grunn til at de lydene er blitt til å bety mamma og pappa i de fleste land:)

Jenta mi sier hei når noen sier hei, men sier også hei om jeg kommer inn i rommet og hun ser meg. Det er jo fordi jeg pleier å si hei. Så det er jo imitasjon som går over i å bruke et ord i riktig kontekst. Men tviler på at hun enda forstår at å si hei er "å hilse på hverandre" liksom :p På samme måte som at nam-nam betyr "dette smaker godt". Men det trenger ikke være en stund før de sier ord og vet hva det betyr. Sønnen min sa pappa og pekte da han var 8 mnd. Da han var nesten 9mnd pekte han på bilder av dyr i pekebok og sa mø/bæ osv. Kunne også svare på "hva sier kua?". Regner ikke med han skjønte at mø var lyden kua laget, siden han aldri hadde møtt ei ku da! :p Men koblet ord/lyder med ting :)

• Liker
Reactions: BMC
Tror de hermer ja! Her har hun sagt nam-nam lenge... men samtidig, hun sier det når jeg setter henne i tripptrappen og tar på henne smekken og begynner å lage maten.. så jeg vet ikke helt. Virker som hun sier det uten at jeg har sagt noe.
Hun husker at det er det du pleier å si i denne situasjonen:)

Her er det mye nana, mama, gaga og lignende :)
Og arrøøøøø hele tiden, hehe.

Men ingen bevisste ord nei :)

Hun prater jo i ett sett, og gjerne kl 6 om morran... ;) Men er bare lyder. Men koselig er det! :D

Ikke ord, bare øver på lyder hele tiden :)

Go'gutten født 12.02.14♡

Han babler i vei:) Men ikke ordentlige ord. Sier papapapapa/babababa og kjenner igjen navnet sitt:) Snur seg mot meg når jeg sier det.

Masse rare lyder, skurring og brrrr...
Han er ganske flink til å imitere HEI, på samme litt glade måte vi alltid har sagt hei til han.,
Ellers er det gaga og dada om dagen.. Pappan har et stort ønske om at pappa skal være det førte ordet, så han har prenta det godt inn i han, så vi får se;)

Mye gurgling og lyder og maa-maa.

Back
Topp