Begynne å trene igjen

Viktoria90

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Når kan man begynne å trene igjen? S er 3 uker i morgen, og jeg kjenner at det hadde vært godt å prøve seg med litt trening igjen :-)

Jeg får ikke lov før HE er 6 uker, men jeg hadde keisersnitt.. Vet ikke hvor lenge man må vente etter vaginal

Har alltid blitt anbefalt å vente seks uker etter fødsel, selv om jeg har født vaginalt. Men mulig man kan trene før om man tar det rolig og ikke pusher for hardt. Ellers er det jo litt trening i lengre trilleturer også da:)

Skal helst ikke belaste bekkenet før etter 6 uker. Ellers kan man vel starte med bekkenvennlige øvelser når som helst.

Har også hørt at det bør gå 6 uker. Er vell noe med at magemusklene skal få tid til å feste seg litt igjen og mye annet som skal på plass :p Men hjelper jo med trilleturer også i starten ;)

Man bør uansett vente 6 uker, uavhengig av forløsningsmetode, og hvis magemusklene fremdeles er delt, bør man ikke trene før man har vært hos en behandler.
Du kan gå turer når du orker. :)

Det varierer. Man kan godt begynne å trene etter tre uker om kroppen er klar for det. Jeg skal bestille sjekk HIS fysioterapeutene på Femme etter tre uker om jeg selv føler meg i form til det. De gir kyndig veiledning om hva jeg kan begynne med og h a jeg bør unngå da ut i fra hvordan det står til med min kropp!:) sist var det kun trilling til etter 6-ukerskontroll hos lege, men vil gjerne starte før om kroppene klar for det!:)

Takk for svar, alle sammen :-) Da venter jeg 3 uker til, og prøver å trille meg noen turer. Ekstra trening på denne snøen :-P

Takk for svar, alle sammen :) Da venter jeg 3 uker til, og prøver å trille meg noen turer. Ekstra trening på denne snøen :p
Skal til kiropraktor nesten uke, hun skulle gi meg øvelser jeg kunne begynne med, snuppa er 2 uker på mandag. Vill du jeg skal sende deg øvelsene jeg får? :)

6-ukers regelen er grei å følge, men det kommer jo mye an på hvordan form man var i før fødselen. Ta det i ditt eget tempo og trapp gradvis opp. Øvelser for bekkenbunnen bør man starte med så fort som mulig etter fødselen :) Appen som heter "mammamage" viser fine øvelser og gir deg gradvis mer utfordring ettersom du blir sterkere. Ellers er trilleturer suveren trening, og godt for både kropp og sjel! Gå gradvis lengre turer, og ta i litt ekstra i bakkene når du har overskudd til det. Kan også fint gjøre enkle øvelser som knebøy hjemme i stua, først uten belastning og så med babyen i armene/sele etterhvert.

Lesetips:
http://kunnskapsriktrening.blogg.no/1448395510_diastasis_recti_gravi.html

Skal til kiropraktor nesten uke, hun skulle gi meg øvelser jeg kunne begynne med, snuppa er 2 uker på mandag. Vill du jeg skal sende deg øvelsene jeg får? :)
Det skal du gjerne gjøre :-)

6-ukers regelen er grei å følge, men det kommer jo mye an på hvordan form man var i før fødselen. Ta det i ditt eget tempo og trapp gradvis opp. Øvelser for bekkenbunnen bør man starte med så fort som mulig etter fødselen :) Appen som heter "mammamage" viser fine øvelser og gir deg gradvis mer utfordring ettersom du blir sterkere. Ellers er trilleturer suveren trening, og godt for både kropp og sjel! Gå gradvis lengre turer, og ta i litt ekstra i bakkene når du har overskudd til det. Kan også fint gjøre enkle øvelser som knebøy hjemme i stua, først uten belastning og så med babyen i armene/sele etterhvert.

Lesetips:
http://kunnskapsriktrening.blogg.no/1448395510_diastasis_recti_gravi.html
Tusen takk for gode tips! :-D

Det varierer. Man kan godt begynne å trene etter tre uker om kroppen er klar for det. Jeg skal bestille sjekk HIS fysioterapeutene på Femme etter tre uker om jeg selv føler meg i form til det. De gir kyndig veiledning om hva jeg kan begynne med og h a jeg bør unngå da ut i fra hvordan det står til med min kropp!:) sist var det kun trilling til etter 6-ukerskontroll hos lege, men vil gjerne starte før om kroppene klar for det!:)
Jeg har time på Femme neste fredag for 3 ukerskontroll. Genialt tilbud :D

Jeg har time på Femme neste fredag for 3 ukerskontroll. Genialt tilbud :D
Femme er så bra!:) fått så mye god veiledning underveis med hva jeg bør gjøre og ikke etterhvert som bekkenplagene har endret seg. Rart ikke andre kopierer det opplegget mer andre steder i landet, for det er virkelig bra synes jeg!:) bor på Byåsen da, så blir litt kronglete å komme seg dit m buss i permisjonen. Mannen har bilen på jobb. Til nå har jeg stort sett sittet på hos ei venninne, men blir jo verre når jeg må ha med baby!:/

Femme er så bra!:) fått så mye god veiledning underveis med hva jeg bør gjøre og ikke etterhvert som bekkenplagene har endret seg. Rart ikke andre kopierer det opplegget mer andre steder i landet, for det er virkelig bra synes jeg!:) bor på Byåsen da, så blir litt kronglete å komme seg dit m buss i permisjonen. Mannen har bilen på jobb. Til nå har jeg stort sett sittet på hos ei venninne, men blir jo verre når jeg må ha med baby!:/
Ja det er sant! Helt genialt opplegg. Det er noe alle byer bør ha syns jeg :D Litt kronglete å komme seg fra Byåsen ja. Heldigvis går bussen dit ganske ofte da :D jeg bor på Ranheim, så har bare en buss jeg må ta :)

Lille er 6 uker på mandag, håper jeg har overskudd til starte så smått med styrketrening i tillegg til de daglige trilleturene :)

Jeg har fått beskjed av fysio å vente til 6 uker. Mathea er 6 uker i dag, så jeg har time til tirsdagen, da skal hun sjekke hvordan bekkenet og magemusklene har det:) fikk beskjed om å laste ned mamma-mage appen å begynne litt med de øvelsene frem til timen :)

Jeg har fått beskjed av fysio å vente til 6 uker. Mathea er 6 uker i dag, så jeg har time til tirsdagen, da skal hun sjekke hvordan bekkenet og magemusklene har det:) fikk beskjed om å laste ned mamma-mage appen å begynne litt med de øvelsene frem til timen :)
Er det den appen som koster penger? :-)

Back
Topp