Bedside crib?

Mininr3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Oktoberlykke2020❤
Noen som har erfaring?
Er så i tvil om vi skal gå til innkjøp av det denne gangen.. har ikke hatt det på de to forrige, og det gikk jo helt fint, men ser absolutt at det kan være praktisk at den lille har en trygg hule litt utenfor senga vår..
fordeler? Ulemper? Hjelp :hilarious:

Hadde til forrige barn her og det var gull verdt. Har skaffet en chicco next2me dream denne gangen som har hev senk funksjon, og man kan heve hodeenden ved f.eks tett nese, refluks osv.. hadd en troll bedside seng sist og eneste jeg savnet var heve funksjonen ved hodet så da lovte jeg meg selv en slik en om vi fikk en til :happy::happy:

Vi belaget oss på sprinkelseng med vår første, men vi fikk oss faktisk til å kjøpe bedside crib til å bruke i fra starten av. Det var så mange som anbefalte det, samtidig som jeg selv så fordelen med at han kunne ligge tett inntil senga vår og jeg slapp å stå opp for å løfte ham opp om natta ved måltider. Vi angrer ikke et sekund!! Junior flyttet over i vanlig sprinkelseng da han var rundt 6mnd. Kommer absolutt til å bruke bedside crib denne gangen også. :)

Hadde det til nr to! Absolutt verd pengene.
etter bruk gjorde jeg den om til en liten sofa og hadde på lekerommet. Perfekt til å lese bok og lek. Er så glad eg aldri solgte den, når vi nå venter en liten overraskelse spire.

Vil absolutt anbefale det. Så deilig å slippe å gå ut av sengen om natten for å amme :) Og hos oss har det vært bedre søvn på oss alle. Nærhet uten og samsove!

Ser ut som vi må gå til innkjøp av det til sistemann da:D vi har brukt babynest i senga de første mnd, men føler ikke det er helt trygt heller. Men av dere som har hatt tidligere, er det noen som anbefales mer enn andre? Lest litt omtaler på noen hvor de sier madrassen er veldig hard blant annet.. har også vurdert brukt, men da vil jeg ha ny madrass i såfall. Får man kjøpt ny madrass?

Eg har og vurdert, og har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe ei! Er redd kommande storesøster fortsatt kjem inn til oss om natta når lille er komt, og då er det greitt at han/ho ligge trygt!

Ser ut som vi må gå til innkjøp av det til sistemann da:D vi har brukt babynest i senga de første mnd, men føler ikke det er helt trygt heller. Men av dere som har hatt tidligere, er det noen som anbefales mer enn andre? Lest litt omtaler på noen hvor de sier madrassen er veldig hard blant annet.. har også vurdert brukt, men da vil jeg ha ny madrass i såfall. Får man kjøpt ny madrass?

Får kjøpt ny madrass på Barnas Hus. Hvertfall til troll sin bedside crib dei selger. eventuelt kjøpe en skum madrass og beskjære. Gjorde jeg til første når vi skulle ha madrass i voggen

Vi lånte til forrige, men får ikke gjort det nå. Ble lite brukt, men syns konseptet er veldig bra, så lurer på å se etter brukt.

Husk å sjekke at maksimal madrasshøyde på bedside criben blir ca samme høyde som madrasshøyden på deres seng :-) Når vi skulle kjøpe bedside crib i 2018 var det kun Troll sine bedside cribs som kunne stilles høyt nok til å passe til vår høye kontinentalseng.

Hadde ikke til de to første, men lurer på om det hadde vært greit å ha. Hender det kommer et barn inn til oss i løpet av natta, kan bli trangt med en baby i senga i tillegg.

Jeg hadde egentlig slått fra meg tanken, så gikk vi til innkjøp av større seng for å ha mulighet til å ha god plass til barnet i nestet oppi vår seng. Nå ser jeg at planen om å ha sprinkelsenga inntil min side plutselig ble litt trangt så mulig vi faktisk må vurdere det likevel.
Ser det er veldig varierende om barnet liker det eller ikke, så ville nok kjøpt brukt mtp pengene om den ikke blir brukt.

Kjøpte brukt til første. Ble brukt, men hun havna gjerne oppi vår seng i løpet av natta likevel..! Lillebror kommer nok til å ligge mer oppi der, kan vel tenkes at treåringen også dukker opp i løpet av natta.

Vi har heller sprinkelseng som vi kan ta "gitteret" ned på den ene siden, og setter den inntil senga :) Har gjort det med begge barna til nå, og veldig fornøyd med det.

Har den babybay sin. Veldig fornøyd med den, men den blir for liten ved ca 4-5 mnd alder. Så hvis troll eller andre er lengre tror jeg at jeg ville gått for det, slik at du har mulighet til å bruke den lengre. Og husk å sjekke høyde på voksenseng opp mot bedside seng. Evt går det jo an å snekre noe til å sette under senga for at den skal bli høy nok. Om man ikke ønsker at soverommet skal se ut som noe rett ut av et interiørmaagasin da o_O

Hadde det til nr 2, men ble ikke brukt. Han ville helst ligge så tett inntil meg som han kunne, og sovnet kun da. Når jeg flyttet han over i bedside, våknet han og ville ligge inntil meg igjen:hilarious: men funket å ha et babynest i sengen han lå i. Da kom han nært nok til å bli fornøyd:hilarious:. Trur nok bedside crib er verdt pengene om baby vil sove der, men er usikker om vi kommer til å kjøpe det denne gangen

Mine barn har ikke sovet i egen seng, umulig å få dem til å sove mer enn 10 min før de merker at de ikke ligger inntil meg, så vi gikk til innkjøp av en stor familieseng, 210x210 cm. Jeg regner med at vi skal samsove ❤️ Vi har likevel sprinkelseng (fra Ikea) som kommer til å ligge rett ved vår seng.

Vi har heller sprinkelseng som vi kan ta "gitteret" ned på den ene siden, og setter den inntil senga :) Har gjort det med begge barna til nå, og veldig fornøyd med det.
Det var jo ikke så dumt! Ny sprinkelseng må vi ha uansett, så kan jo kanskje like greit kjøpe en sånn :)

Back
Topp