Bedre form andre trimester?

Maline

Blir kjent med forumet
Jeg er i slutten av første trimester og er så lei av kvalme og hele tiden være sliten/trøtt. Og håper på at formen blir bedre i andre trimester :)
Merker dere som har kommet så langt noe forbedring?

15+2 og ingen endring i formen her heller. Fortsatt like kvalm og slakk. Har også opplevd sterkere kvalmebølger etter uke 12, slik at jeg har kastet opp, noe jeg har klart å unngå tidligereI svangerskapet:hungover: håpet virkelig det blir bedre snart, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal orke å være gravid flere ganger:wtf:

14+2 i dag. Det kommer og går enda. Det var verst mellom uke 11-13 for meg. Men går for det meste bra nå! Mye hodeverk i stedet..

15+2 og ingen endring i formen her heller. Fortsatt like kvalm og slakk. Har også opplevd sterkere kvalmebølger etter uke 12, slik at jeg har kastet opp, noe jeg har klart å unngå tidligereI svangerskapet:hungover: håpet virkelig det blir bedre snart, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal orke å være gravid flere ganger:wtf:
Uff, så ille. Håper det blir bedre snart <3

Bra det er litt bedre da, men kjipt at det ikke er borte. Er det hodeverk i forbindelse med graviditet?
Jepp, hadde håpet det skulle forsvinne sånn plutselig, men nei haha... :nailbiting: Jeg troor det, for jeg har ikke slitt så mye med det før. Har lett-moderat hodeverk hver dag nå. Forsvinner bare ikke! :wacky:

Jeg er 14+1 og synes de siste par dagene har vært hakket bedre enn de siste ukene (vært trøtt og uggen siden 6+3). Husker uvelheten varte enda litt lengre sist, men ga seg vel rundt uke 15-16 da. Syntes helt klart at andre trimester var bedre enn første sist i alle fall:happy:

15+5 uker i dag og dette har absolutt vært en av de første ordentlig gode dagene jeg har hatt på alt for mange uker:DIngen kvalme og oppkast, masse energi (Har ryddet og vasket hele huset, jippi) og matlysten har kommet tilbake:Heartred:gen014Utrolig deilig etter å ha vært sengeliggende og hatt mye oppkast i ca 10 uker:cool:

For meg ble formen betydelig bedre fra rundt uke 11 (er 15+5 i dag). I begynnelsen var jeg utrolig sliten og mye kvalm (men slapp heldigvis oppkast). De siste to dagene har jeg vært ganske trøtt og trengt mer søvn, men satser på at det er noe som bare varer en kort periode. Har også vært plaget av tidvis svak hodepine som jeg regner kommer av graviditeten. Satser på at det også er forbigående ;)

15+4 idag. Var bare litt uggen 5-8, men bortsett fra litt trøtthet har jeg vært i toppform. Plutselig fått hodepine idag- men usikker på om det er pga graviditeten eller bihulebetennelse.

Kvalmen har stort sett gitt seg, men må fortsatt ha en powernap iløpet av dagen for å fungere :sleep011 Er 16 + 2:)

Jeg er 15+2 eller 15+5 og for et par dager siden ga kvalmen seg endelig. Nå er jeg bare veldig sliten fra 15-16 tiden og sover en time eller to på kvelden.

Jeg er 13+6 og kastet opp for første gang i dag. Våknet kvalm og uggen, tenkte at det sikkert hjelper med frokost, men hele frokosten kom i retur gitt. :shy:

Uff - jeg er vel strengt tatt fremdeles i første trimester (12+1), men hos meg bare stoppet alle symptomer opp for et par dager siden. Ikke kvalm lenger, energien er tilbake. Bare litt hodepine og treg mage Så jeg er nesten litt redd noe er galt - nesten så man savner driten med kvalme og trøtthet! Håper det blir bedre for alle snart!

14+3 og formen er bedre! Sliter ikke lenger med kvalme og har mer energi enn i 1. Trimester. Blir sliten av og til fortsatt, men er mye mer håndterlig og kan gjøre mye mer enn i 1. Trimester. Har fått hodepine i stedet i ny og ne.

Er i uke 14+4, har sett at alt er bra på tul. Uggenheten forsvant i uke 11-12, energien kom i uke 13 og nå føler jeg meg helt vanlig igjen. Noe mer sulten, oppblåst, og hvis jeg holder på for mye og drikker for lite får jeg hodepine. Det føles som bihulehoddpine, men gir seg med mer vann og søvn og bedre luftkvalitet (blir tett av dårlig luft).
Alt er jo vanlig og noen blir mer preget hele svangerskapet, men dere som blir nesten symptomfrie, ikke bli redde fordi symptomene "gir seg" - det er jo heeelt etter boka :woot:

Jeg er 13+6 i dag og til meg svinger formen mye. Kan gå en hel dag å være i toppform, for så å være kvalm på morgenen dagen etter. Jeg opplevde kvalmen først rundt uke 10/11 og den har vært uforutsigbar siden. Det jeg kjenner mest bedring på den siste uken er at når formen er bra er den som før, har overskudd, kommer meg mer ut og i aktivitet og føler meg mye kvikkere! Og de dagene nyter jeg, for formen lever sitt eget liv:p

14+3 i dag og i di siste parr dagene virker det som kvalmen har begynt roe seg litt. Litt mer våken også :) men kan bli kvalm igjen når jeg må være inne, frisk luft er det som hjelper her, men som sagt begynner føle meg bedre :)

Back
Topp