basjspm

Juletre_

Betatt av forumet
bruker MME og gir MM, som ca 70-30%. Før var det slik at minien basjet hver annen dag, så ble det hver tredje. Nå er det fjerde dag uten at det er kommet noe... han er grinete nå.... har dere noe råd? hvor ofte skal de basje ...? er streset nok en gang til....[8|]

de sier jo at hvis du fullammer er det ikke noe stress om babyen ikke bæsjer fordi de ikke kan bli forstoppet. Men når en gir MME bør babyen jo ha bæsjbleie hver dag, eller hver 2. dag (alltid litt forskjellig info).

Du skriver at han er grinete, føler du tydelig at det er pga magen? Har han har mage, presser han uten å få ut noe? Har du prøvd å lage sykkelbevegelser, trappebevegelser osv?

Jeg gir jo kun MME og må ha malt i flaskene, men når du gir MM i tillegg trodde jeg jo at MM skulle regulere magen slik at du slapp malt..... var det ikke noe sånt?

Jeg bruker alltid malt i flaska, hvis jeg gir mme. Og jeg fullammer egentlig.

Du kan prøve trikset med q-tips i stumpen. Ta godt med vaselin på, og stikk q-tipsen inn. Da burde det komme noe innen kort tid.

De burde ha avføring hver dag, evt senest hver 2. dag. Det er iallefall den beskjeden jeg har fått.

han er grinete, men kan også være det er pga han er litt trøtt / overstimulert ... fikk ham til å hvile litt så han ser bedre ut ... Han promper litt, men presser ikke så veldig mye ... har sett ham jobbe mer. Har trykket på magen og massert, prøvd sykkelbevegelser .... malt tilsetter jeg i hver flaske ... ga ham ren van med malt opp i og ... men fortsatt ingenting [&:]

nettopp prøvd q-tips, får vente og se .... snakket med legevakta, fikk bekjed om å vente litt til, var ikke behov å snakke med lege, mente de ... blir forvirret, har og hørt at det skal være hver annen dag ... [8|]

Du kan prøve å gi han sviske-saft, eller sviske-mos det setter fart på magen [8D]

mm.. også får hun mme om kvelden. (bare 1gang.)

først fikk j beskjed om at det var mormalt med 1uke(fastlegen).. og nå fikk j plutselig beskjed om at det kan ta opptil 14 dager(HS)

trodde det var ifra 4 mnd jeg ... ? har vært på apoteket og fått miniklyster, men tror ikke jeg gjør noe før legen ser på ham ... tørr ikke [&:]

har snakket med helsestasjon ang. dette. hu sa ikke gjør det..hu er bare 2mnd og 3 uker..

ORIGINAL: Elvana

Du kan prøve å gi han sviske-saft, eller sviske-mos det setter fart på magen [8D]

ja, hørte og at det kan gå mange dager når babyen går på mm ... men ikke mme. Q-tips ga ingen resultat heller. Tror jeg ringer legevakta igjen i kveld, om det ikke skjer noe [&:]

jepp, fra 4mnd. prøv maltekstrakt.. ( det har vi gjort for 2 dager siden..men kommer fortsatt ikke noe ut..)

ORIGINAL: Juletre_

trodde det var ifra 4 mnd jeg ... ? har vært på apoteket og fått miniklyster, men tror ikke jeg gjør noe før legen ser på ham ... tørr ikke [&:]

ORIGINAL: øssi

har snakket med helsestasjon ang. dette. hu sa ikke gjør det..hu er bare 2mnd og 3 uker..

Ok, vi fikk beskjed om at vi kunne gjøre dette etter 2 mnd selvom det står 4 mnd på flasken. Det er bare snakk om noen ml en liten te-skje, ikke hele flasken.[:)] Har funket her i hvertfall, og velsa er så fornøyd som bare det.

jøss, jeg blir gær`n snart jeg. sååå forskjellige info vi får:) da skal jeg prøve den idag.[;)]

Ok, vi fikk beskjed om at vi kunne gjøre dette etter 2 mnd selvom det står 4 mnd på flasken. Det er bare snakk om noen ml en liten te-skje, ikke hele flasken.[:)] Har funket her i hvertfall, og velsa er så fornøyd som bare det.

siste spm. : åssen gjør vi det? skal jeg blande det med mme eller bare sviske-saft?

siste spm. : åssen gjør vi det? skal jeg blande det med mme eller bare sviske-saft?

dytter [:)]

En liten te-skje ren sviske-saft, her har vi gjort det opp til 3-5 ganger om dagen [:)]

Er ikke alltid det skal så mye til. Også er jo barna våres forskjellige så jeg kan jo ikke garantere at det fungerer for dere. Men som med mange andre som bruker malt så fungerer ikke malt for oss, vesla får skikkelig mye luft i magen av det. Derfor vi fikk råd av hs om å bruke sviske-saft i stedenfor. [:D]

prøver den neste gang, takk [:)] nå fikk jeg i gave en full bleie[:D] kanskje Q-tips som hjalp allikevel [:D] skulle aldri tro man kan bli så glad når man ser bæsj [:D]

Back
Topp