barselstreff?

bjlind

Forelsket i forumet
Er dere med i en barselsgruppe og er på barselstreff? Hvordan gjør dere det med mat? Hos oss har hver enkelt med seg ett påleg hver, så stiller vertinnen med rundstykker / brød og drikke... evt hvis man vil noe mer så tar man ut litt tomat, agurk, andre grønnsaker osv.. Det skal jo ikke koste så mye å ha treff :)

Artig å høre hva andre gjør. :)

Er dere med i en barselsgruppe og er på barselstreff? Hvordan gjør dere det med mat? Hos oss har hver enkelt med seg ett påleg hver, så stiller vertinnen med rundstykker / brød og drikke... evt hvis man vil noe mer så tar man ut litt tomat, agurk, andre grønnsaker osv.. Det skal jo ikke koste så mye å ha treff :)

Samme som dere. Vi er bare fem da. Bruker å sette frwm eget pålegg også.

To stk. Men den eine er dei fleste begynt på jobb igjen på, og den andre er det er sånn på helsestasjonen.. og vi har ikkje heilt blitt kjent med kvarandre eigentleg :p

Den som har treffet steller med kake/lunsj å eller hvis noen har bakt, tar vi med.

Er ikke med i noen barselgruppe, noe som er litt dumt :( HS her har et treff for alle på hele stasjonen et par ganger i året, men det er ikke noen som møtes utenom det :(

Er dårlig med treff her, men møtes av og til hos ei og da setter hun fram litt snacks :)

Det var jammen lurt!

Her har vi hatt pastasalat og rundtstykker og sånn :) Kaker etter dåp da det var aktuelt ;)
Kan fort bli prestasjonsangt og et stress å ha treff om man må diske opp med fancy greier!

Har begynt å treffe en gjeng med augustmødre og babyer nå. Foreløpig har vi bare vært hjemme hos en av oss, hun er kokk og disker opp med god mat og kaker. Jeg får jo helt prestasjonsangst. :p
Skjønner deg godt, ikke kult å slenge frem svidde rundtstykker og en kjedelig salat etter det liksom ;p Men på den annen side: du er heldig som får spise kokkematen :D Hihi

Vi har treff hver 3. uke sånn cirka. Den som er vert stiller med det de ønsker. Og de er såååå flinke og skjemmer oss skikkelig bort. Gruer meg til det er min tur igjen, sist så tok jeg treffet rett etter dåpen.... smart.

Vi har treff hver 3. uke sånn cirka. Den som er vert stiller med det de ønsker. Og de er såååå flinke og skjemmer oss skikkelig bort. Gruer meg til det er min tur igjen, sist så tok jeg treffet rett etter dåpen.... smart.
Det var lurt ;)
Du får satse på noe som er lett men digg, slik at du ikke kan gjøre feil ;)

Skjønner deg godt, ikke kult å slenge frem svidde rundtstykker og en kjedelig salat etter det liksom ;p Men på den annen side: du er heldig som får spise kokkematen :D Hihi

Hun var her hos meg en gang like etter Theo kom til verden. Jeg hadde bare en sånn "ferdigkake" i skapet, så tenkte jeg skulle slenge den i ovnen. Den ble så klart helt katastrofe, så da måtte jeg lete over frysern om jeg hadde noe der. Fant en pakke boller som jeg varma, og de ble jo selvsagt steinharde. Det skal i hvert fall ikke så mye til å overgå den serveringa til senere, jeg har lagt standarden lavt liksom. :p Jeg koser meg med kokkematen ja! :biggrin

Hun var her hos meg en gang like etter Theo kom til verden. Jeg hadde bare en sånn "ferdigkake" i skapet, så tenkte jeg skulle slenge den i ovnen. Den ble så klart helt katastrofe, så da måtte jeg lete over frysern om jeg hadde noe der. Fant en pakke boller som jeg varma, og de ble jo selvsagt steinharde. Det skal i hvert fall ikke så mye til å overgå den serveringa til senere, jeg har lagt standarden lavt liksom. :p Jeg koser meg med kokkematen ja! :biggrin

Haha, da forventer de ikke så mye hvertfall :p

Ja , og det er virkelig veldig veldig koselig :D Preker om alt mulig, leker med bebisene, går på babysang sammens med ett par fra barselgruppa mi.

Back
Topp