Barselsmat

Kykkelikokos

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Sist jeg gikk gravid laget jeg opp middager og bakevarer til å ha i frysen. Har dere tenkt til å forberede dere til barsel?

Vurderer å bake noen kanelsnurrer til frysen etter hvert :) Middager vet jeg ikke om jeg gidder. Mannen er litt kresen av seg.

Har veldig lyst til å bake litt når permisjonen starter. Håper jeg har overskudd :)

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Gjorde det sist, men glemte det bare bort og de fleste som kom ville ikke ha noe mat. Så da var det bortkastet. Nå er det også jul, så regner med å ha nok snacks og slikt til eventuelt besøk ;)

Tenkte jeg skulle bake horn med ost å skinke å kanskje litt boller eller annen gjærbakst å putte i frysen, om ikke for å servere gjester, men for å ha enkel mat tilgjengelig den førdte tiden for mg å mannen :)

Jeg går også for gjærbakst som både kan spises til jul og ellers. Horn med ost og skinke, aniskringler, rundstykker etc. :)

Har en super mamma som tar seg av det denne gang :-)
Om ingen vil ha, så spiser vi det gledelig selv :-P

Skal fylle opp fryseren, men ikke med tanke på besøk, bare for å gjøre det enkelt for oss selv :) Gjester får kjeks, julesnacks og kaffe :)

Jeg elsker å bake, så koser meg med det nå. Vi har et stykke til butikken, så greit å ha et lite lager i fryseren og av tørrvarer:-)

Vi å tenker å fylle opp fryseren med middagsmat og slikt, ikke nødvendigvis med tanke på gjester. Men skal passe på å kjøpe inn nok kaffe og litt kjeks å sånn, så kan vi by på det når det kommer besøk.

Dere som skal fylle opp fryseren med middager; hva lager dere da? Sånn bortsett fra horn med ost og skinke ;)

Dere som skal fylle opp fryseren med middager; hva lager dere da? Sånn bortsett fra horn med ost og skinke ;)
Jeg tror ikke jeg skal lage så mye, bare handle inn litt forskjellig kjøtt, fisk, frosne grønnsaker og noe ferdigmat + sørge for at vi hat pasta, ris osv i skapet. Kanskje lager jeg vårruller og pizza å legger i fryseren å.

Jeg tenker å lage og fryse ned kjøttkaker, karbonader, fiskegrateng, pølsegrateng, gryterett med kjøtt av et slag, bolognese saus som kan brukes til spagetti, pizza og lasagne, i tillegg til fylte horn, og litt bakst :) Elsker å ha ferdige og halvferdige middager i fryseren!

Jeg tenker å lage og fryse ned kjøttkaker, karbonader, fiskegrateng, pølsegrateng, gryterett med kjøtt av et slag, bolognese saus som kan brukes til spagetti, pizza og lasagne, i tillegg til fylte horn, og litt bakst :) Elsker å ha ferdige og halvferdige middager i fryseren!

Det høres jo utrolig praktisk og lurt ut, men disse gratengene, hva fryser du det ned i? Altså, hva slags emballasje bruker du.. :)

Så lurt! Hvor kjøper du det? Følger det med lokk av noe slag eller bruker du alufolie over?
Jeg kjøpte på Staples sist, de har mange størrelser. Men tror de har et lite utvalg på noen marvarebutikker også... De fleste butikker som selger griller har også slike, som jernia, elkjøp, tror jeg har kjøpt på claes ohlson også.. Staples har lokk du kan få kjøpt til, men jeg har brukt mye folie som lokk :)

Vi har en ferdigsstekt lammestek delt i grytebiter i fryseren, så er det bare å kutte grønnsaker og lage suppe, lapskaus eller gryte av det. Tenker å bake hamburgerbrød, og ha gode burgere i fryseren også. Ellers frosne pølser av forskjellig slag (kan brukes i pastaretter), samt frosne laksefileter.

Jeg tenker å bake bl.a. horn, kanelsnurrer, boller og eplekringle. Julekaker og snacks lager jeg sammen med familien under julekakebakeverstedet som holdes årlig!

Syns det høres veldig praktisk og greit ut å fryse ned halvferdig/ferdig middager. Må kanskje ta å lage meg en liste over middager som jeg kan fylle fryseren med :)

Back
Topp