Barselpakke fra Fodebagen.no - Nyttig?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg er på jakt etter noen gode truser til etter fødsel og kom derfor over disse pakkene med diverse fra Fodebagen.no

https://www.fodebagen.no/collections/barselpakker

Den største pakken inneholder jo også slippers, noe jeg må få kjøpt meg uansett. Og kjølebind kan jeg se for meg er veldig greit å ha liggende. Derfor lurer jeg på om det er noen som har fått brukt for disse pakkene? Eller om det er bortkastet penger?

Jeg ser at veldig mange selger det de har til overs fra disse pakkene på Finn og Tise, så jeg vurderer å kjøpe derfra istedet, spesielt siden det er så dyrt

Jeg ser at veldig mange selger det de har til overs fra disse pakkene på Finn og Tise, så jeg vurderer å kjøpe derfra istedet, spesielt siden det er så dyrt
Lurt. Kommer jo forsåvidt an på totalprisen. Må jo slenge på 80 kr i frakt fort.

Jeg hadde noen av de trusen og syntest de var veldig behagelige. Spesielt etter fødsel da de ikke trykket på mage (keisersnittsåret). Brukte også noen til å kjøle ned såret med, men det hadde funket like bra med en ispose. Men har hørt fra flere som har hatt vaginal fødsel at det var fantastisk de første dagene. (Ps ikke bestill for mange for de tar veldig mye plass i fødebagen :hilarious: )

Det tror jeg er lurt altså!
Jeg trengte store truser som høygravid, fra typ uke 30 (kjøpte noen gode fleksible truser fra Cubus i en størrelse større enn vanlig) men trengte ikke andre truser enn disse etter fødsel. De gikk opp til navlen, så ville ikke vært i veien for eventuelt keisersnittarr. Sykehsuet har nettingbokser til bleier som man bruker de første dagene der, og noen har up and go bleie. Fødebagen fantes ikke da jeg fødte, og det gikk bra :p de har hjemmelagde kjølebind på barsel som man kan bruke i 5-10 min for å lindre før man bytter til et tørt bind. De kan man også lage selv ved å ta vann på et vanlig bind og legge i fryseren hjemme.
Skylleflaske har jeg ikke hatt behov for, men har bare hatt klipp den ene gangen og bare noe overfladisk andre gangen og feks ikke innvendige rifter.

Trusene og skylleflaske var konge! Eg hadde vaginal fødsel, men hadde ikke bruk for kjølebind/kjøling(var ikke hoven og de smertestillende gjorde jobben sin:)).

Tsk. Etter fødsel nr1, så hadde nok kjølebind og skylleflaske vært fint..
Da ble jeg klipt, og hadde lang trykkefase, og alt var vondt. Ikke like ille med nr2, husker ikke helt, men var jo i knallform etterpå, så tror ikke det var noe særlig vondt, til tross for et par sting...
Og med nr3 revnet jeg ikke i det hele tatt, og trykkefasen var kort, så jeg hadde egentlig ikke behov for verken eller..

Så, hvor bruk man får for det, kommer nok mye an på fødselen..
Personlig ville jeg nok heller laget meg kjølebind ved behov, og evt kjøpt en skylleflaske utenom..

Jeg så på denne før forrige fødsel, men fant andre løsninger da det var var dyrt for pakken.

Truser kjøpte jeg fra Lindex (sømløse og veldig behagelige),

I stedet for kjølebind kjøpte jeg nextcare coldhot pack fra apotek (kjøles i fryser/kjøleskap). Virker veldig godt og fordel at det kan brukes til skader senere.

Det jeg vurderte mest var en sånn skylleflaske da jeg ikke fant noe jeg var fornøyd med ellers, men trengte det ikke.

Det har jeg ikke tenkt p bruke penger på. Truser får en jo kjøpt andre steder, kjølebind har jeg aldri følt behovet for. Og ei skylleflaske, på barsel/hotell har mange dusjhode ved doen tiltenkt dette formålet. Den gangen jeg dro hjem tidlig, så funket ei imsdalsflaske eller lignende minst like bra.

Savnet ikke noe av dette etter forrige fødsel (setefødsel med klipp, rift og påfølgende sting). Fikk hjemmelagd kjølebind på barsel, skylte meg i dusjen og brukte mammatrusene fra svangerskapet (har noen som er lave i livet og ligger under magen) når de største blødningene avtok. Slippersene hadde jeg ikke hatt sjans til å få på pga vann i beina etter fødsel.

Jeg brukte alle kjølebindene jeg hadde etter fødsel med lang trykkefase og et stort klipp. Tok smertestillende i to uker og det tok kanskje seks uker før jeg kunne sitte vanlig uten ubehag. Som flere sier finnes det på finn/tise og går sikkert greit å få solgt om du ikke bruker. Jeg ville i hvertfall heller hatt de og solgt videre enn å vært foruten! Selv om det finnes å få kjøpt etter fødsel og så tenkte jeg at hvis jeg trengte kjølebind så ville jeg ikke vente. Men jeg har ikke prøvd hjemmelagd alternativ da. Kjøpte noen barseltruser og og de var veldig greie, men hadde ikke kjøpt noen andre truser i svangerskapet så jeg hadde behov for et eller annet uansett.

Savnet ikke noe av dette etter forrige fødsel (setefødsel med klipp, rift og påfølgende sting). Fikk hjemmelagd kjølebind på barsel, skylte meg i dusjen og brukte mammatrusene fra svangerskapet (har noen som er lave i livet og ligger under magen) når de største blødningene avtok. Slippersene hadde jeg ikke hatt sjans til å få på pga vann i beina etter fødsel.

Åh, hadde HELT glemt hvor villt mye vann jeg har pleid å få i beina etter fødsel :hilarious: med første dro jeg hjem i tøfler midt i januar ig selv da var det såvidt jeg fikk dem på, haha

Åh, hadde HELT glemt hvor villt mye vann jeg har pleid å få i beina etter fødsel :hilarious: med første dro jeg hjem i tøfler midt i januar ig selv da var det såvidt jeg fikk dem på, haha
Ja, det var helt vanvittig! Jeg måtte uansett reise hjem med slippers fordi jeg glemte å ta med sko hjemmefra, men måtte bruke mannens fordi mine var for små! Skikkelig digg med slippers i slaps hjem fra sykehuset…. Gikk med joggesko uten snøring lenge midtvinters, fordi jeg ikke fikk på meg annet. :facepalm:

Skylleflasken var fantastisk og ikke noe jeg ville vært uten. :happy: Trusene er også veldig gode, men jeg har likt Cubus sine truser med høyt liv i bambus/modal minst like godt. Synes kjølebindene til Fødebagen er mer behagelige enn isbindene man kan få på barsel, men brukte ikke så mange av dem.

Back
Topp