Barselgruppe

Her er det tre treff for barselgruppa på helsestasjonen. Første har vi hatt alt, og så har vi vært en tur sammen på kafe. Denne uka skal noen av oss sammen på babysang i kirken, og så er det andre treffet på helsestasjonen igjen. Vi er 7 stk, og alle bor i gangavstand til hverandre. Helsestasjonen er flink å samle de fra samme del av bydelen. Da storesøster var liten var vi bare to.

Last edited by a moderator:
Vi har vært på treff på helsestasjonen, vi var seks stykker, det var to til på lista. Altså åtte barn født i kommunen i desember. Ingen av de andre fra vår bygd, så det blir kjøring. Vi skal hjem til ei av de andre i morgen på andre treff

Min barselgruppe koka bort i kålen.. Mulig min feil som ikke aktivt tok videre kontakt. Angrer litt nå, men er man sjenert så er man det. Håper ikke tullemor blir like sjenert som meg.

Signerer denne...
Barselgruppen kokte bort i kålen :(

Jeg har så lite sosialt behov med fremmede at jeg ikke helt ser poenget. Og nå som jeg skal avsted hjem til ei av dem i dag, gleder jeg meg ikke

Spesielt siden jeg har min mann hjemme, noe som er mer enn nok. Jeg liker faktisk permisjon. Det å være alene (med babyen) og legge opp dagen som det passer meg. Så komplett annerledes enn denne permisjonen så langt. Mannen hjemme og somregel minst en av ungene også, det har vært mye syke unger, så vi er fire her i dag. Og neste uke er det vinterferie så da er vi alle fem.

Barselsgruppe som felleskontroll på helsestasjonen var fint og greit. Lunsj hos hverandre funker for meg best om vi har blitt litt kjent, det føles som tvangssoaialisering at jeg nå skal hjem til en jeg har truffet en gang før, sammen med andre jeg har truffet en gang før. Spise lunsj og skravle. Med villt fremmede folk. Naturlig?

Jeg fikk ikke med meg første treff pga sykdom. Har vært så mye sykdom at jeg har ikke tatt med tid til å ta kontakt. Ikke vet jeg om det ble noe med gruppa heller. Hs mente de hadde fått god kontakt. Får vurdere etter vinterferien. Da tenkte jeg likevel babysang, så møter helt sikkert noen der da:)

Her er det ikke barselgrupper, men vi er 7-8 mammaer som har funnet hverandre og laget vår egen gruppe. Jeg er veldig sosial og liker å møte nye mennesker, og slik virker de andre å, så praten har gått av seg selv siden første møte, og vi treffes fast en gang i uka. I tillegg er mini og jeg på babysang en fast dag. Syns det er deilig å ha noen faste aktiviteter i uka, og jeg gleder hver gang!! :)

Kjedelig at det ble sånn. Kjenner du noen du kan henge med på dagtid da?

Utrolig kjedelig egentlig!! :(
Kjenner veldig på det når jeg leser og hører andre snakke om sine barselgrupper!

Har ei jeg ble kjent med på gravidtrening. Hun er utrolig koselig. Vi pleier å trille tur sammen av og til :)
Så begynte jeg på babysang i denne uka. Håper jeg blir bedre kjent med noen av mammaene der.. :)

Hva med deg? :)

Har ei her i Trondheim som er gull verdt:) pluss noen til men de har ikke barn. Vurderer å bli med på babysang eller no treningsgreier. Men ikke funnet noe enda.

Vi har møttes en gang på helsestasjonen og en gang på kaffe. Skulle treffes forrige uke, men vi måtte avlyse pga sykdom. Siden har vi ikke avtalt noe.

Jeg har så lite sosialt behov med fremmede at jeg ikke helt ser poenget. Og nå som jeg skal avsted hjem til ei av dem i dag, gleder jeg meg ikke

Spesielt siden jeg har min mann hjemme, noe som er mer enn nok. Jeg liker faktisk permisjon. Det å være alene (med babyen) og legge opp dagen som det passer meg. Så komplett annerledes enn denne permisjonen så langt. Mannen hjemme og somregel minst en av ungene også, det har vært mye syke unger, så vi er fire her i dag. Og neste uke er det vinterferie så da er vi alle fem.

Barselsgruppe som felleskontroll på helsestasjonen var fint og greit. Lunsj hos hverandre funker for meg best om vi har blitt litt kjent, det føles som tvangssoaialisering at jeg nå skal hjem til en jeg har truffet en gang før, sammen med andre jeg har truffet en gang før. Spise lunsj og skravle. Med villt fremmede folk. Naturlig?
Må du dra hvis du ikke har lyst da?

Jeg er helt motsatt av deg, og synes det er godt å komme seg ut og treffe andre. Samtidig så er jeg litt enig med deg, at det er godt å kunne nyte tiden hjemme I permisjon uten at det er for mye farting og stress.

Må du dra hvis du ikke har lyst da?

Jeg er helt motsatt av deg, og synes det er godt å komme seg ut og treffe andre. Samtidig så er jeg litt enig med deg, at det er godt å kunne nyte tiden hjemme I permisjon uten at det er for mye farting og stress.
Må ikke, men det er jo på et vis greit å komme seg ut av og til. Det blir bare innimellom litt mye.

Annenhver uke legger vi visst opp til, hver sin gang å ta ansvar og finne på noe, enten det er tur eller lunsj, hjemme eller ute.

Annenhver uke er i alle fall det hyppigste jeg orker, hver tredje hadde holdt. Men vi blir med når det passer, enkelt og greit.

Denne uken har jeg kjent at det har vært litt mye. Barselstreff mandag, bibliotek for å skaffe lånekort til eldste på tirsdag, lege for meg og håndball for eldste på onsdag, eldste hadde med en venninne hjem i går, og oppi alt dette så driver jeg og pakker og ordner til flytting i neste uke.

Back
Topp