Barselgruppe

Skulle egentlig møtes for første gang på helsestasjonen i dag, men storesøster er syk. Så da kan vi ikke dra:/
Hadde en veldig fin gruppe forrige gang:)

Vet ikke.
Helsestasjonen pleier samle de som fødte samme mnd når de er ca to mnd, men fra i år skal de kanskje gjøre noe annet, så da vet jeg ikke om det blir

Pr nå har jeg ikke kapasitet, hun kan ikke treffe andre babyer på ei ukes tid, hun har vannkopper. Satser på at hun er smittefri innen vi skal på kontoll, det er heldigvis ikke før neste tirsdag. Da bør det være over. I løpet av denne uka, håper jeg

Vet ikke.
Helsestasjonen pleier samle de som fødte samme mnd når de er ca to mnd, men fra i år skal de kanskje gjøre noe annet, så da vet jeg ikke om det blir

Pr nå har jeg ikke kapasitet, hun kan ikke treffe andre babyer på ei ukes tid, hun har vannkopper. Satser på at hun er smittefri innen vi skal på kontoll, det er heldigvis ikke før neste tirsdag. Da bør det være over. I løpet av denne uka, håper jeg
Vannkopper på nyfødt :o hadde mareritt om dette i natt.. hvordan går det?

Vannkopper på nyfødt :eek: hadde mareritt om dette i natt.. hvordan går det?
3 uker gammel, maaaange vannkopper, men grei form. vurdert av lege i går, tok turen på legevakta og traff en barnelege. får litt paracet av og til, masse pupp og kos, renser og smører for å unngå infeksjon i de store.

Det er ikke vanlig at så små får vannkopper, men hun var uheldig. Hun var 5 dager da broren fikk vannkopper

3 uker gammel, maaaange vannkopper, men grei form. vurdert av lege i går, tok turen på legevakta og traff en barnelege. får litt paracet av og til, masse pupp og kos, renser og smører for å unngå infeksjon i de store.

Det er ikke vanlig at så små får vannkopper, men hun var uheldig. Hun var 5 dager da broren fikk vannkopper

Her er det ikke barselgrupper, kommunen har ikke "kapasitet" til det.... Men vi er flere nybakte mødre som har klart å finne hverandre, så lager vår egen barselgruppe :)

Har ikke hørt snakk om barselgruppe her heller..

Last edited by a moderator:
Vi skal på nettverksgruppe på mandag og om jeg forstod det riktig så blir denne gruppen delt inn i barselgrupper av de som ønsker.

Hos oss er det åpne barseltreff på helsestasjonen, og så må man avtale videre møter hvis man ønsker det.

Vi skal på vår første på torsdag, og jeg gleder meg veldig. Kjenner ingen andre småbarnsmødre i området så skal bli flott å treffe noen samtidig som det skal bli kjempedigg å komme seg opp av sofaen litt.

Min barselgruppe koka bort i kålen.. Mulig min feil som ikke aktivt tok videre kontakt. Angrer litt nå, men er man sjenert så er man det. Håper ikke tullemor blir like sjenert som meg.

Vi har hatt et treff på helsestasjonen, et kaffebesøk og skal på onsdagen hjem på lunch til ei i barselgruppa :) jeg er den yngste og den eneste som er førstegangs, men koselig å ha noen å tilbringe formiddagene med , samt noen som forstår den bobla jeg er i :p

Back
Topp