Barselgaver :)

Del av graviditeten og fødselen hvordan?
Til syvende og sist så er det faktisk noe en dame gjør. Med støtte ja.

Og som sagt kunne det like gjerne vært en sentimental gave som noe annet. Men å gi hverandre noe ser jeg ikke noe negativt med. Jeg har aldri spurt eller forventet noe. Min mann syntes jeg fortjener en liten ting som takk for alt jeg har gjennomgått.
Som videre går i arv.
Jeg unner meg stort sett ingenting og mesteparten går til ungene eller mannens hobby. Så ser ikke noe galt i å få en liten gave på barsel.

Noe en dame gjør? Mannen her skal ha all kreditt for at han har overlevd hormoner, kvalme, sur samboer, vond rygg og alt for mye husarbeid og handling, for ikke å snakke om å bli vekket flere ganger pr.natt av en nøden samboer på vei til toalettet... Så til syvende og sist, dette er noe vi så absolutt har gjort sammen.... :)
 
Var ikke et argument for å få en gave, det var et svar på spørsmålet om hva jeg ville ønsket meg om jeg skulle fått noe.
Han ser magen vokse og ser meg under fødsel ja, men at mannen er en like stor del av graviditeten og fødsel er tull, han lever livet som normalt og merker ikke forandringene som jeg gjør psykisk og fysisk. Han gjør absolutt ingenting annerledes og glemmer til og med at jeg er gravid, selv om hverdagen er totalt forandret for min del.
Hadde min mann oppført seg sånn hadde jeg også forventet å få noe som takk! Skjønner at man da kan ønske seg en liten oppmerksomhet ja..!
 
Jeg er gammeldags tror jeg :) Akkurat denne biten med å gå gravid og føde og sånn, den er liksom forbeholdt meg. Mannen er en klippe, og holder ut mye, men jeg gjør jobben liksom. Og mannen er vel litt gammeldags han og siden han berømmer meg for det. så mange lange blikk jeg fikk av han etter fødselen. Det var beundring! Så deilig. Så på vei hjem (vi gikk hjem fra sykehuset, fint vær) stoppet vi innom en gullsmed også kjøpte han meg smykket.

Nå prater jeg meg boet:p poenget, ja mannen er med på turen, men det er jeg som sykler og får oss frem. Og for det får jeg en liten oppmerksomhet som jeg setter veldig pris på!:)
 
Jeg er gammeldags tror jeg :) Akkurat denne biten med å gå gravid og føde og sånn, den er liksom forbeholdt meg. Mannen er en klippe, og holder ut mye, men jeg gjør jobben liksom. Og mannen er vel litt gammeldags han og siden han berømmer meg for det. så mange lange blikk jeg fikk av han etter fødselen. Det var beundring! Så deilig. Så på vei hjem (vi gikk hjem fra sykehuset, fint vær) stoppet vi innom en gullsmed også kjøpte han meg smykket.

Nå prater jeg meg boet:p poenget, ja mannen er med på turen, men det er jeg som sykler og får oss frem. Og for det får jeg en liten oppmerksomhet som jeg setter veldig pris på!:)

Så absolutt :) det var koselig av han :)
Min mann er veldig hjelpsom også om dagen. Han bærer alt av kiwi poser, løper opp og ned fra loftet, skrur sammen nye møbler, kjører junior på treninger, leier inn vaskehjelp, kjøpte ny bil til meg pga isofix, masserer bena mine, løper rundt med handlelister, Overrasket meg med spa behandling i dag etc.
Fantastisk mann!

Men han føler ikke kvalmen, bekkenløsningen, hodepinen halsbrannen, strekkmerkene, 2 føtter mellom ribbeina, tungpusten, svimmelheten etc.
Han kan kun være der som support og støtte.

Og som jeg skrev var en barselgave ingenting jeg forventet. Det er noe HAN vil gi meg. Som andre også nevnte er min junior også veldig opptatt av ringen min som jeg fikk når han ble født. (Han syntes den er bare så fin og spesiell, akkurat som han)
 
Her er iallefall barselgave like vanlig som morgengave når en har giftet seg. Selv synes jeg barselgaven er mer riktig enn morgengave! Men begge er tradisjon her som jeg bor :)
Pappa gav blomster til mamma, og første barnet deres er over 40 år, så ikke en ny tradisjon ;)
Og ja, vi kvinner fortener de, vi lager et barn og bærer det frem. Med spy, kvalme, magesjau, bekymringer, spark, svimmelhet, strekkmerker og mange andre "bivirkninger"..så klart syns ikke våre menn at det er fint og se på våre vondter. Og klart de føler med oss. Men de går ikke gjennom det samme, de endrer ikke hele kroppen sin for barnet.
Når mannen er syk så er det en selvfølge at han ikke lager middag, vasker eller rydder. Jeg gjør alt slikt da. Når jeg er syk/gravid er det en selvfølge at han hjelpe meg. Det er jo en måte å vise omtanke Og kjærlighet på. En hjelpende hånd.
En barselgave er en ekstra takk for alt det jeg har gjennomgått for barnet vårt rent fysisk, men også psykisk.
Jeg ønsker meg dette smykket av mannen
ImageUploadedByBV Forum1449874055.374473.jpg
Med en sten for hvert barn :)
Eller en blomsterbukett (tror jeg har fått en rosebukett og en potteplante iløpet av 2,5 år)
Eller at han finner på noe helt selv som han syns passer:) men det vet jeg han syns er fryktelig vanskelig ;)
 
Hehe hvis gubben hadde kommet med en potteplante på føden hadde jeg fått meg en god latter :) :) :)
 
Jeg får en ny stein i allianseringen min :)
 
En uting i min verden!
Det er dyrt nok med barn, jeg ser ingen grunn til å fordyre det enda mer med kostbare smykker bare fordi mam har født. Skal den ene ha, må den andre få også...

De mannfolka har jaggu fått gjennomgå, det er ikke peachy å leve med en hormonell og gravid dame.. Om noen prøver å overbevise seg selv om det, så mangler de jaggu selvinnsikt!
 
Hehe hvis gubben hadde kommet med en potteplante på føden hadde jeg fått meg en god latter :) :) :)

Så, du skal ha gave...den må bare være mye flottere og dyrere enn ei potteplante?
 
Unnskyld meg, var en spøk!

Utrolig bitchy kommentar av deg!

Deg om det.
Skriftspråk krever litt mer enn ord for å bli en spøk.

Etter å ha lest tråden igjen, ser man jo at det er det samme som går igjen flere ganger - forventninger om et dyrt smykke, gjerne med diamanter.
Og da er det ikke så rart man oppfatter den uttalelsen som noe annet enn en spøk?! ;)
 
Deg om det.
Skriftspråk krever litt mer enn ord for å bli en spøk.

Etter å ha lest tråden igjen, ser man jo at det er det samme som går igjen flere ganger - forventninger om et dyrt smykke, gjerne med diamanter.
Og da er det ikke så rart man oppfatter den uttalelsen som noe annet enn en spøk?! ;)

Orker virkelig ikke diskutere med deg.

Kanskje mannen min også gir meg en gave pga jeg ikke er en bitch å være med mens gravid.. Men meg om det ^^
 
Orker virkelig ikke diskutere med deg.

Kanskje mannen min også gir meg en gave pga jeg ikke er en bitch å være med mens gravid.. Men meg om det ^^
Auch, sånne kommentarer kan man spare seg for syns jeg, blir ikke noe hyggelig her inne hvis vi skal holde på sånn.

Syns vi alle får respektere at man er forskjellige. Selv om jeg ikke forventet eller trenger gave er det helt i orden for meg at andre får det eller ønsker seg det - uavhengig av bitch-stempelet. Vi er forskjellige som mennesker, i forskjellig typer forhold og har forskjellige verdier. Ingen bedre eller verre enn andre, bare forskjellige. Krangling er så lite hyggelig syns jeg, og det er enda verre skriftlig hvor man lett kan misforstå "tone" og hva som menes.
Så håper vi alle kan fortsette å ha det hyggelig her inne til tross for at vi er forskjellige :)
 
Tror ikke han gir meg noe som helst den dagen. Min eks mann gav meg ingenting når jeg fødet de andre barna mine, selv om min forlovede her er i en helt annen klasse <3 :)
 
Jeg har ønsket meg smykke med navnene til barna på :) Har termin nært bursdagen min så han kan slå flere fluer i en smekk der :) Jeg hverken forventer eller krever noen gave, men han har lyst til å gi meg noe, og jeg synes jo at det også må respekteres :)
 
Back
Topp