Barselgaver :)

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Får dere noe spesielt av far i barselgave?

Hvis du kunne ønsket deg hva som helst, hva hadde det vært?
 
❤ ❤ Beste svaret! Så jeg henger meg på, jeg får en nydelig gutt :)
Kunne ikke vært mer enig med dere to!
Jeg får verdens nydeligste unge nr. 2 av far! Og jeg ønsker meg heller ikke noe annet :)
 
Ja selvfølgelig får vi vår største gave gjennom barna.

Tenkte mer på i form av et smykke etc.

Med junior fikk jeg en fantastisk diamant ring. Som jeg en dag skal gi videre til min sønn som arv. Dette er den ringen som er mest spesiell for meg mtp når jeg fikk den.

Han spurte meg nå om jeg ville ha bunaden jeg har sikklet på i mange år. Unner meg selv egentlig veldig lite. Alt går jo til barna.
Tenkte da at lille prinsessa kunne arve denne en dag da :)
 
Jeg ønsker meg mest av alt at jeg ikke får så store smerter at mannen får vondt av meg. Jeg liker'n så godt at jeg ikke vil at han skal få vondt fordi jeg har vondt.
 
Om jeg skulle ønsket meg noe så ville det blitt et sånn englesmykke med en rosa og en blå perle for hver av barna med navnene dems inngravert:) men kjenner jeg gubben min så tenker han ikke på å gi meg noe som helst, jeg fikk ikke blomster eller noe første gang, og kommer nok ikke til å få det denne gangen heller, han tenker ikke på sånn :p
Selvfølgelig er barna en gave, men når man har vært gjennom en graviditet og en fødsel så hadde det vært koselig med en liten ekstra tanke som viser at man blir satt pris på syns jeg:)
 
Nei barselgave bruker vi ikke penger på...:p forventer ikke noe annet enn babyen ;)
 
Forventer ingenting, og hadde vært storfornøyd med litt spekemat bare. Men kjenner jeg ham rett, så ordner han et eller anna. :)
 
Om jeg skulle ønsket meg noe så ville det blitt et sånn englesmykke med en rosa og en blå perle for hver av barna med navnene dems inngravert:) men kjenner jeg gubben min så tenker han ikke på å gi meg noe som helst, jeg fikk ikke blomster eller noe første gang, og kommer nok ikke til å få det denne gangen heller, han tenker ikke på sånn :p
Selvfølgelig er barna en gave, men når man har vært gjennom en graviditet og en fødsel så hadde det vært koselig med en liten ekstra tanke som viser at man blir satt pris på syns jeg:)

Ja sett de smykkene. Kjempe fine :)

Ja det er tanken at vi blir satt pris på hva vi har vært gjennom på 9 mnd. Kan like gjerne være en sentimental gave som noe dyrt :)
 
Holder det ikke med baby da? Er det blitt tradisjon å få gave av mannen etter fødsel?
 
Jeg er førstegangsfødende, men er sikker på at å se mannen min holde sønnen sin, antagelig gråte en skvett, og se på meg på den måten bare han kan, med stolthet, glede og kjærlighet. Det er nok gave. Han er flink til å vise og fortelle meg hva han føler for meg, og jeg trenger ikke noe materiell gave for å vite at han setter pris på innsatsen min. Tror heller ikke jeg vil ha noe, det blir liksom så fjernt, som om han ikke er en del av graviditeten, men en utenforstående som må "belønne" meg på en måte. Vet dette sikkert høres litt kynisk ut, men jeg syns rett og slett det blir merkelig å forvente gave og litt merkelig å få noe også. Vi er jo sammen i å ha fått verdens beste gave, et barn sammen! Forstår ikke behovet for noe annen gave må jeg si. Ikke meningen å være kritisk, men jeg måtte bare skrive hvordan jeg føler det. Så er det helt greit at andre føler annerledes og synes det et hyggelig og viktig med en gave. :)
 
Om jeg skulle ønsket meg noe så ville det blitt et sånn englesmykke med en rosa og en blå perle for hver av barna med navnene dems inngravert:) men kjenner jeg gubben min så tenker han ikke på å gi meg noe som helst, jeg fikk ikke blomster eller noe første gang, og kommer nok ikke til å få det denne gangen heller, han tenker ikke på sånn :p
Selvfølgelig er barna en gave, men når man har vært gjennom en graviditet og en fødsel så hadde det vært koselig med en liten ekstra tanke som viser at man blir satt pris på syns jeg:)

Faren har jo også vært en del av graviditeten og fødselen. Jeg syns det er fjasete argument for å få gave ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Faren har jo også vært en del av graviditeten og fødselen. Jeg syns det er fjasete argument for å få gave ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Del av graviditeten og fødselen hvordan?
Til syvende og sist så er det faktisk noe en dame gjør. Med støtte ja.

Og som sagt kunne det like gjerne vært en sentimental gave som noe annet. Men å gi hverandre noe ser jeg ikke noe negativt med. Jeg har aldri spurt eller forventet noe. Min mann syntes jeg fortjener en liten ting som takk for alt jeg har gjennomgått.
Som videre går i arv.
Jeg unner meg stort sett ingenting og mesteparten går til ungene eller mannens hobby. Så ser ikke noe galt i å få en liten gave på barsel.
 
Jeg fikk et smykke sist og får et nytt smykke nå, med en bokstav for hvert barn. Jeg trenger heller ikke gave, men sønnen min syns det er så stas med det smykket jeg fikk når han ble født. Han påpeker det hver gang jeg har det på, at jeg fikk det av pappaen hans fordi jeg var så tøff!:p og jeg tar i mot med stolthet :) veldig koselig å ha et slikt minne rundt halsen og jeg blir minnet på hvor hard core jeg er liksom haha. Syns det er riktig så fint ❤️
 
Faren har jo også vært en del av graviditeten og fødselen. Jeg syns det er fjasete argument for å få gave ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Var ikke et argument for å få en gave, det var et svar på spørsmålet om hva jeg ville ønsket meg om jeg skulle fått noe.
Han ser magen vokse og ser meg under fødsel ja, men at mannen er en like stor del av graviditeten og fødsel er tull, han lever livet som normalt og merker ikke forandringene som jeg gjør psykisk og fysisk. Han gjør absolutt ingenting annerledes og glemmer til og med at jeg er gravid, selv om hverdagen er totalt forandret for min del.
 
Del av graviditeten og fødselen hvordan?
Til syvende og sist så er det faktisk noe en dame gjør. Med støtte ja.

Og som sagt kunne det like gjerne vært en sentimental gave som noe annet. Men å gi hverandre noe ser jeg ikke noe negativt med. Jeg har aldri spurt eller forventet noe. Min mann syntes jeg fortjener en liten ting som takk for alt jeg har gjennomgått.
Som videre går i arv.
Jeg unner meg stort sett ingenting og mesteparten går til ungene eller mannens hobby. Så ser ikke noe galt i å få en liten gave på barsel.
Absolutt ikke noe galt i å få en gave og hyggelig hvis mannen selv finner ut at han vil gi noe :) Men syns det er rart at det etterhvert virker som om det er forventet fra veldig mange kvinner at man skal få en belønning etter en fødsel (sier ikke at du forventer det altså).
Mannen min er like delaktig i denne graviditeten som meg, nei, han bærer ikke fram barnet, men han bærer alt annet (;)), lager mat, vasker hus og støtter meg på absolutt alle måter han kan. Hadde det vært fysisk mulig har han sagt han gjerne ville bært barnet for å lette situasjonen for meg. Mer kan jeg ikke forvente og føler derfor at skulle han gitt meg gave måtte jeg definitivt ha gitt noe tilbake. Men derfor syns jeg at barnet er den største gaven vi kan gi hverandre :)
 
Del av graviditeten og fødselen hvordan?
Til syvende og sist så er det faktisk noe en dame gjør. Med støtte ja.

Og som sagt kunne det like gjerne vært en sentimental gave som noe annet. Men å gi hverandre noe ser jeg ikke noe negativt med. Jeg har aldri spurt eller forventet noe. Min mann syntes jeg fortjener en liten ting som takk for alt jeg har gjennomgått.
Som videre går i arv.
Jeg unner meg stort sett ingenting og mesteparten går til ungene eller mannens hobby. Så ser ikke noe galt i å få en liten gave på barsel.

Kroppen min begynner å bli ganske redusert og klarer rett IG slett ikke å utføre alle oppgavene vi egentlig deler på. Mer blir mer sofa på meg og mindre på gubben. Så vidt jeg har skjønt er det ikke unikt at menn må finne seg i skjev fordeling av oppgaver en stund.

I min verden er gubben en del av graviditeten ja. Har igjen planer om å kjøpe gave til han, og ikke forventer jeg noe av han heller :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var ikke et argument for å få en gave, det var et svar på spørsmålet om hva jeg ville ønsket meg om jeg skulle fått noe.
Han ser magen vokse og ser meg under fødsel ja, men at mannen er en like stor del av graviditeten og fødsel er tull, han lever livet som normalt og merker ikke forandringene som jeg gjør psykisk og fysisk. Han gjør absolutt ingenting annerledes og glemmer til og med at jeg er gravid, selv om hverdagen er totalt forandret for min del.

Ser det er en del som argumenterer med at mødre fortjener gave fordi vi er gravide og føder. Jeg tror det kan være psykisk tøft å se sin kjære slite seg gjennom en fødsel, vet ikke om det er så mye bedre enn å gjennomføre en fødsel.

Jeg syns ikke det er så svart/hvitt at man kan si at svangerskap og fødsel garantert ikke påvirker far på noe vis. Jeg oppfatter at en del har den holdningen her inne. Om en mann går 100% upåvirket gjennom svangerskap og fødsel vil jeg si han er dårlig oppdratt :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp