Barselgave til far?

Kmille

Forelsket i forumet
Hjemme hos oss har mannen virkelig stått på siden jeg ble gravid. Han ordner med 2 åringen, hunden, middag, hus, vasking, bygger nytt rom til knerten.. kort sagt; han står på hjemme! Mens jeg er sliten og enten ligger rett ut på sofaen og klager eller sover.. Jeg merker på han at det tar på, men han klager ikke!

Så! For å vise han hvor mye jeg setter pris på alt han gjør og har gjort for den lille familien sin disse ekstraordinære månedene har jeg lyst til å kjøpe en ekstra fin barselgave til han. Noe han blir oppriktig glad for, kan ha lenge og som bare er til han.. eneste er at jeg aner ikke hva jeg bør kjøpe..

Noen idéer? Noen andre som tenker å kjøpe barselgave til far?

Min barselgave til mannen forrige gang var en klokke. (Armbåndsur).
Hadde plukket den ut i butikken og gitt beskjed om følgende gravering på baksiden: navnet på jenta og fødselsdato. Betalte alt sammen, lot klokka ligge igjen, og etter fødsel gav jeg beskjed på sms om fødselsdatoen. Fikk ei venninne til å hente den og ta med på sykehuset.

Jeg tenker på det samme, han har virkelig imponert og jeg vil gjerne vise at jeg setter pris på han. Er helt blank, så håper på gode tips her :)

B

Det er jo en kjempeflott gave! Virkelig noe å vurdere :)
Ja, og klokker finner man jo i alle prisklasser!
Mannen min er ganske glad i klokker, så jeg vurderer faktisk å gjøre det samme denne gangen. ;) (med mindre jeg blir inspirert til noe annet i denne tråden.)

Klokke var det første som falt meg inn.. Har planer om å gjøre det samme selv men vet enda ikke hva. Prøv å tenke ut i fra interesser, hobby osv.

Så flink, men samboeren pusser opp i nye leiligheten, rydder og handler
.gjør alt jeg ikke orker eller kan.
Så klokke hadde hvert noe, men siden han har nettopp fått klokke.

Min skal rett og slett få en barbermaskin, siden det er av ønske. Men den klokkeideen var strålende! Så det er mulig det blir som en overraskelse. Siden han har klart å dra barbermaskingaven ut av meg!

for en koselig tråd!
Søte dere er som tenker på mannen også<3
Jeg har selv ikke gitt noen barselgave før, men vurderer kanskje det nå:P jeg får hvergang av han og det synes er så søtt.
De beste gavene han har fått av meg er klokker. men han fikk i bursdagsgave.
Jeg vurderer å ta gutta og kle oss pent og stikke innom en flink fotograf. Noen bilder med guttene og magen er vel koselig å ha i etter tid? Samt noen fine ord til han. Det kom jeg på nå så kanskje bestille kjapt før lille melder sin ankomst <3

Jeg visste ikke at det var en greie engang? Går det begge veier også altså? Må jeg informere mannen om at det er vanlig praksis? :p Han er jo komplett umulig å kjøpe gave til da han ønsker seg til til jakt, ølbrygging eller et nytt spill til playstation. Synes ikke det falt under kategorien barselgave hvertfall ;)

• Liker
Reactions: EJ
Jeg visste ikke at det var en greie engang? Går det begge veier også altså? Må jeg informere mannen om at det er vanlig praksis? :p Han er jo komplett umulig å kjøpe gave til da han ønsker seg til til jakt, ølbrygging eller et nytt spill til playstation. Synes ikke det falt under kategorien barselgave hvertfall ;)

Playstationspill kan jo vær en fin barselgave :) med et kort der du skriv at selv om han e pappa e d fint at han får litt guttetid elns. Trur faktisk æ blir å gjør d. Vet akkurat koss xboxspill han ska få!

Ikke jeg heller, men fortalte mannen nå at damene på forumet sa det var vanlig å gi gave til mamma når hun har født, sånn at han vet det hahaha. Når damene på forumet sier noe så er det sånn :D
Jeg er veldig flink å gi gave til mannen generelt. Ikke lenge siden han fikk nye Nike sko av meg, så han får litt hele tiden egentlig.

Playstationspill kan jo vær en fin barselgave :) med et kort der du skriv at selv om han e pappa e d fint at han får litt guttetid elns. Trur faktisk æ blir å gjør d. Vet akkurat koss xboxspill han ska få!
Ja det er jo sant det :) Da vet jeg hvertfall at han blir glad!

Ikke jeg heller, men fortalte mannen nå at damene på forumet sa det var vanlig å gi gave til mamma når hun har født, sånn at han vet det hahaha. Når damene på forumet sier noe så er det sånn :D
Jeg er veldig flink å gi gave til mannen generelt. Ikke lenge siden han fikk nye Nike sko av meg, så han får litt hele tiden egentlig.
Hehe, jeg prøvde å hinte om at det var en greie jeg også. Han nevnte noe om at man hadde jo akkurat fått en baby. Det var da vel gave nok i seg selv?! :p

Men min mann kunne ikke vært mindre romantisk av seg. Selv om han slo til med roser og sjokolade på valentines i år fordi jeg sutra litt i fjor da jeg fikk en blender :p Det var jo en ting jeg ønsket meg, men litt feil anledning kanskje :) Kravstor skal man være :D

Hehe, jeg prøvde å hinte om at det var en greie jeg også. Han nevnte noe om at man hadde jo akkurat fått en baby. Det var da vel gave nok i seg selv?! :p

Men min mann kunne ikke vært mindre romantisk av seg. Selv om han slo til med roser og sjokolade på valentines i år fordi jeg sutra litt i fjor da jeg fikk en blender :p Det var jo en ting jeg ønsket meg, men litt feil anledning kanskje :) Kravstor skal man være :D
Min mann er ikke romantisk han heller, du fikk hvertfall en blender da :P han er flink å hjelpe hjemme, jeg gjør veldig lite i forhold til han (men altså - han bor jo her han også) men sånn overraskelser og sånt kan jeg telle på en hånd.

Jeg måtte "mase" meg til blomster da jeg fødte førstemann, Han syntes i forkant at det var heelt fjernt!

Jeg fikk ingen barselgave ved førstemann, tror ikke jeg får må heller. Men alt i alt får jeg mer gaver av han enn omvendt, så synes det er hyggelig å gi han en gave igjen.

Skal gjøre det sjøl, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe enda.

Han er veldig glad i Burn og Monster, energidrinker, og den store kjærligheten som smaker som lovehearts og Hobby og Troika sjokoladen. Og han er en frysepinne, så noe i ull. Han er også veldig glad i data, musikk (lyd) og film. Men hva innenfor det har jeg ikke peil, kanskje gavekort på film eller no...

Har kjøpt en Pappa-kopp til han, og en I love dad body <3

Skal gjøre det sjøl, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe enda.

Han er veldig glad i Burn og Monster, energidrinker, og den store kjærligheten som smaker som lovehearts og Hobby og Troika sjokoladen. Og han er en frysepinne, så noe i ull. Han er også veldig glad i data, musikk (lyd) og film. Men hva innenfor det har jeg ikke peil, kanskje gavekort på film eller no...

Har kjøpt en Pappa-kopp til han, og en I love dad body <3
Koselig med sånne pappa ting da :) jeg kjøpte pappasmokk og skilt med verdens beste pappa på. Kjøpte ett skilt med verdens beste mamma også, for jeg kan ikke se for meg at det skiltet hadde kommet i hus på noen annen måte :P

Back
Topp