Barselbesøk

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har tips til hva jeg kan bake å fryse ned for så å ta opp når vi får Barselbesøk ? Både gjærbakst og kake -tips mottas med takk :)

Har lyst å prøve noe nytt nå som jeg har formiddagene ganske så ledige :)

Vi skal endelig kjøpe fryseskap, så denne gangen har jeg også plass til et lite lager til barsel besøk ;) Men fantasien er d dårlig med. Tenkte kanskje lage vaniljesnurrer og vanlige hveteboller.. :)

Jeg har akkurat satt inn to brødformer med banankake i ovnen:-) Hadde fire brune bananer liggende på benken, så hev meg liksågodt rundt! Vet ikke helt hvordan det er å fryse, men regner med det går fint! Hev oppi litt hakket mørk sjokolade og valnøtter også:-) Ellers så var jeg så heldig å bli overrasket med babyshower i helgen, og da hadde to venninner bakt kringle og rundstykker til frysa mi:-)

Jeg har akkurat satt inn to brødformer med banankake i ovnen:-) Hadde fire brune bananer liggende på benken, så hev meg liksågodt rundt! Vet ikke helt hvordan det er å fryse, men regner med det går fint! Hev oppi litt hakket mørk sjokolade og valnøtter også:-) Ellers så var jeg så heldig å bli overrasket med babyshower i helgen, og da hadde to venninner bakt kringle og rundstykker til frysa mi:-)
Hærlige venner du har:)

Tengte å laga kanelsnurrar og gulrotkaka:) Da e noke dei fleste lika, både store å små:) Når me får meir voksne folk på besøk, so laga eg ei stor bolla med pastasalat, den kan stå 2-3 daga:) Foccaciabrød attåt den e og veldig god og enkel:)

sara bernhard i langpanne skal hvist egne seg godt til frysing. har ikke kommet så langt at jeg har prøvd å lage den enda. ellers så er jo kanelsnurrer godt å ha i fryseren og bare varme opp i ovnen når gjester kommer.
også finnes det jo mange gode sjokoladekaker som kan fryses, krydder kaker, eplekake osv

Bak boller/skolebrød/kanelsnurrer etter Morten Schakenda sin oppskrift (ligger på nett). De er fantastiske, og veldig fine å fryse! :D holder seg godt lenge!

Prøvde meg på suksessterte (med sjokoladetrekk, det må det være!) for første gang, den blir ekstra god av å ligge i fryseren.

Kanelsnurrer, skoleboller, oreo-iskake. Eplekake, sjokoladekake og alt annet som kan lages i langpanne og kuttes opp i mindre stykker.

Jeg lagde skillingsboller og vanlig boller forrige gang:) Men serverte dem aldri, glemte at jeg hadde dem i fryser:p

Vi har både eplekake, sjokoladekake og gulrotkake i fryseren. Tenker å supplere med boller, kanelsnurrer og grove rundstykker. :) Ellers så er jo vafler godt også, men litt mer tungvint siden man må styre med å steke dem.

Når det er sagt så er det like fint med bare kaffe og kjeks for eksempel. De færreste forventer oppvartning på barselbesøk. Ofte tar de med selv også. :)

Back
Topp